Bureautrends 1200X800 1 1200X750

19/05/2020

Nye navne til 4 bureautyper

Inddelingen af bureauer i fire særlige typer - WinWin, LoseLose, Slavepiskere og Socialkontorer - får nye navne.

Modellen er blevet døbt Holms Klassifikation og de fire grupper bliver omdøbt i den nye rapport, BureauTrends.

Af Pia Osbæck

Når den årlige bureauanalyse udkommer efter sommerferien, så skifter den navn. Bureaubiz’ årlige Bureaurapport er fusioneret med MyResearch’s Trendrapporten og kommer fremover til at hedde BureauTrends.

Men det bliver ikke det eneste navneskift. Koordinatsystemet med inddelingen af bureauer i WinWin, LoseLose, Slavepiskere og Socialkontorer får både et navn og de fire grupper bliver omdøbt.

Koordinatsystemet kommer til at hedde Holms Klassifikation. Det var nemlig Steen Holm, som i 90’erne, mens han var hos fynske Andersen & Blæsbjerg, der skabte modellen i en rapport med et Stig Lommer-legat i ryggen.

Legatet gav ham mulighed for at søge svar på, hvad der gjorde de bedste bureauer gode, og hans research førte ham frem til modellen, hvor man kigger på de to nøgletal, lønandel og gennemsnitsløn.

Lønandelen fortæller, hvor god en forretning, bureauet er for ejerne, og gennemsnitslønnen fortæller, hvor god en forretning bureauet er for medarbejderne. Og dermed evnen til at tiltrække de bedste.

Navnene på de fire grupper har i perioder været omdiskuterede, og nu bliver de altså omdøbt. Fremover bliver de:

De Udfordrede (LoseLose)

De Generøse (Socialkontorer)

De Effektive (Slavepiskere)

De Bedste (WinWin)

Udover Holms Klassifikation bliver den fusionerede rapport, BureauTrends, et Kinderæg af viden – nemlig hele tre analyser i en rapport.

Det gælder dels Nøgletalsanalysen baseret på over 300 bureauregnskaber, CMO Trendanalysen, hvor et stort antal CMO’er svarer på spørgsmål om, hvordan de disponerer deres marketingbudgetter bredt, samt endelig Bureaudirektør Trendanalysen, hvor bureaudirektører svarer på spørgsmål om udviklingen i deres bureau samt samarbejdet med kunderne.

Alt i alt ca. 80 sider spækket med information.

Læs mere om rapporten; hvornår den udkommer, hvad den koster, og hvor den kan købes her (se under BureauTrends)

 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM