Per Tornvig Og Anders Juel 1200X

16/03/2021

Rejse med Creative Club blev til fusion

To bureauejere mødtes på en tur til London med Creative Club.

Præcis et år senere fusionerer Superego og Peoplez.

Af Emil Malte Simonsen

For et år siden havde Anders Juel og Per Tornvig det til fælles, at de var bureauejere, og at de var medlemmer af Creative Club. Nu er de fusioneret.

Det sker godt et år efter, at Danmark lukkede ned – og på årsdagen for Creative Clubs inspirationstur for bureauledere til London. Her mødte de to administrerende direktører for henholdsvis Superego fra Horsens og Peoplez fra Holstebro hinanden for første gang.

”På turen fik vi alle helt naturligt nogle gode snakke og en masse værdifuld sparring på tværs af bureauerne. Min og Pers kemi var god, og jeg kunne se mange ting i Peoplez, som var ret forenelige med Superego,” fortæller Anders Juel, der udover at være chef for Superego, også er bestyrelsesformand for Creative Club.

I maj 2020 tog Anders Juel fat i Per Tornvig for at høre, om Per Tornvig kunne være interesseret i at fusionere. Det blev til en dialog, der tog mere fast form omkring efteråret. Og så var årsdagen for mødet en fin måde at markere, at man begynder at skrive fælles historie, siger Anders Juel.

”En stor del af strategien i Superego er vækst. Både for mennesker, økonomi og geografi. Personligt er jeg drevet af at se noget og nogen blive til mere. Det kan være medarbejdere, der bliver dygtigere, løsninger der bliver endnu skarpere, kompetencer der bliver flere, omsætning og bundlinje, der vokser, eller noget helt femte. Det er nogle af målene. Og så er midlerne mange. Ét af dem er at fusionere med nogle dygtige mennesker. Og det er så det, der er sket.”

Et naturligt næste skridt
For Per Tornvig er indtrædelsen i Superego-familien også et naturligt næste skridt for Peoplez. Bureauet blev stiftet i 2016 og er siden vokset fra fire til 16 medarbejdere.

”Vi har fået rigtig godt fodfæste i først og fremmest den vestlige del af Danmark, men ønsker at styrke virksomheden yderligere til glæde for både kunder og medarbejdere. Jeg er overbevist om, at familieskabet med Superego er den helt rigtige vej at gå. Sammen kan vi komme længere end hver for sig,” siger Per Tornvig, der forbliver chef i Holstebro, mens Anders Juel fortsat vil være chef i Horsens, da begge bureauer bliver boende, hvor de bor i forvejen.  

Med fusionen kommer Superego – som bliver navnet for det samlede bureau – til at have over 50 medarbejdere og bliver dermed ét af Jyllands største.

Er det bedre at være 50 end 35?

”Vi skal have de rette mennesker og de bedste kompetencer. Vi skal kunne servicere vores kunder, så de har muligheden for at vælge én stærk partner på marketing. Ved at gøre os større, øger vi kendskabet til vores eksistens, hvilket er afgørende, når man gerne vil bydes op til dans. Vi ønsker dog ikke at blive store, bare for at være store. Alt skal ske i det rette tempo og med de helt rigtige ombord. Ellers skaber det ingen værdi. Hverken for brandet, for medarbejderne eller for kunderne,” siger Anders Juel.

Bureauet kommer ifølge Anders Juel til at have ”mere manpower og mere viden” end tidligere, men fusionen ændrer derudover ikke ved bureauets ydelser.

Vil ikke være store, bare for at være store
Anders Juel vil med fusionen skabe et endnu stærkere bureaubrand. Målet er at skabe et af landets mest tiltrækkende og tiltalende bureauer, som folk og forretninger ønsker at være en del af. Det betyder ifølge Anders Juel alt fra kreativitet, forretningsforståelse og digital performance til at være lette at tale med.

Han fortæller, at man med fusionen håber i endnu højere grad at kunne tiltrække nationale og internationale virksomheder, men at lokale kunder altid vil være en del af bureauets DNA.

”Vi er rigtig gode til de lokale kunder, hvor det kræver, at man er helt tæt på, og hvor man både skal forstå og være en del af lokalområdet. Det er vi ’født ud af’, og det vil også altid være en stor del af vores DNA på begge lokationer.”

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM