BR 1

01/04/2019

Agency Spring relancerer Fætter BR

Ny kampagnekoncept skal få legen tilbage i BR-butikkerne.

Af Lars Hedegaard Pedersen

Tidligere på året blev BR-kæden opkøbt af Salling Group, og i sidste uge åbnede de første butikker.

Når Salling Group i løbet af de næste måneder åbner i alt 26 BR-butikker over hele landet, er strategien klar. Fokus er oplevelser i butikken, og legen skal tilbage i butikkerne.

– Man siger jo, at kunder er ligeglade med, om 9 ud af 10 brands overhovedet eksisterer. Men jeg tror godt, vi kan konstatere, at kunderne har været alt andet end ligeglade med BR. Det er et stærkt forankret og elsket brand. Det så vi med al tydelighed, da vi slog dørene op til de første BR-butikker. Kunderne havde virkelig glædet sig, lyder det fra den nyudnævnte marketingchef Rikke Hammer Jakobsen, som står i spidsen for relanceringen af BR-kæden for Salling Group.

Til at eksekvere den nye strategi har Salling Group hyret en gammel kending, i skikkelse af reklamebureauet Agency Spring, som står bag det nye koncept og har skabt den nye identitet, som har skullet balancere mellem det velkendte og det nye.

– Vores udgangspunkt var som altid at finde ind til kernen af brandet i stedet for at finde på noget nyt. Man skal ikke ødelægge noget værdifuldt, bare fordi man kan. Vi har holdt fast i de vigtigste brandmarkører - men tilføjet et legende lag, der peger fremad, og som med et glimt i øjet skal sætte BR på landkortet igen, forklarer Mads Mikkelsen, kreativ direktør hos reklamebureauet Agency Spring.

Titlen på BR’s genåbningskampagne er ”Legen er tilbage”. Det er den, dels fordi BR naturligvis er lig med leg, men også fordi der kommer til at være mange flere aktiviteter ude i butikkerne, så det fremover bliver en leg at komme i BR.

– Leg er jo ikke bare sjov og ballade. Legen er helt central for børnenes udvikling – og det vil vi fra Salling Groups side gerne være med til at fremme med de nye, moderne BR-butikker, fastslår Rikke Hammer Jakobsen og tilføjer, at flere af BR-butikkerne åbner i større lokaler, så der fremover bliver plads til et nyt og større sortiment.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM