Bording Efter Omstrukturering

13/04/2021

”Vi lever ikke kun af kreativitet og strategi”

En ny struktur i Bording Danmark skal vise, at organisationen dækker 360 grader.

Den nye kreative afdeling i Bording Danmark er kommet godt fra land.

Af Emil Malte Simonsen

I november 2020 forsvandt Aros Kommunikation-navnet i forbindelse med en omstrukturering af Bording Danmark, der et år forinden havde opkøbt bureauet. Bording Danmark blev opdelt i fire afdelinger og forretningsområder – Central, Print Management, Logistics og Creative.

Sidstnævnte, den kreative enhed, beskæftiger 22 medarbejdere og hjælper kunder på tværs af hele Bording Danmark med strategisk, visuel og digital kommunikation. Afdelingen er ledet af den tidligere Aros-partner, Line Berg-Stærk.

Ifølge Line Berg-Stærk er den nye afdeling kommet godt fra start. Med omstruktureringen fulgte også en målsætning om i højere grad at krydssælge ydelser og samarbejde på tværs af Bordings forretningsområder. Eksisterende kunder skal introduceres til de discipliner, de ikke køber ind i, mens nye kunder skal opleve et marketing- og kommunikationshus, der dækker 360 grader.

”Det synes jeg sådan set, vi er lykkedes godt med. Vi har fået mange kompetencer i spil, og vi er blevet gode til at bruge vores organisation, hvor der sidder mange virkelig dygtige og erfarne specialister,” siger Line Berg-Stærk. 

Styrken ligger i bredden
Hun fortæller, at Bording Danmark mellem sensommeren og nytår lukkede 12 nye kunder, der købte ind i minimum to af de fire forretningsområder. Samtidig er afdelingens egne kompetencer også blevet skærpede, og man er i gang med at ansatte flere digitale kræfter. Tilgangen er generelt mere digital end tidligere, siger Line Berg-Stærk.

”Vi lever ikke kun af kreativitet og strategi, som var tilfældet hos Aros Kommunikation. Vi lever i dag også af produktion og eksekvering, hvad enten den er digital eller analog. Vores mantra er, at vi hjælper vores kunder med at nå ud til deres kunder. Styrken ligger klart i bredden” siger hun.

Aros Kommunikation er det 7. opkøb, Bording Danmark har lavet de seneste år. Bording Danmark er en del af marketing- og teknologifællesskabet Bording Group, der udover Bording Danmark også består af Bording Sverige og Bording Link, der er specialiseret i bl.a. direct mail og individualiserede tryksager, samt softwarevirksomheden Fiftytwo og bureauerne Nordlid og Cognito.

”Der samarbejdes allerede en del på tværs i koncernen, og det giver så god mening. Kombinationen af marketing, teknologi og rådgivning samt den geografiske spredning stiller os stærkt,” konstaterer Line Berg-Stærk.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM