Winner Palau Pledge 1

05/03/2019

Verdens bedste kampagne

En kampagne mod masse-turisme er blevet hædret som verdens mest prisvindende kampagne i 2018.

Af Lars Hedegaard Pedersen


Det er til evig diskussion, hvilke kampagner, der er de mest kreative?

Ifølge rapporten WARC Creative 100, der er udgivet af det internationale branchemedie af samme navn, var kampagnen 'Palau Pledge’ fra reklamebureauet Host/Havas Sydney, den mest prisvindende kampagne sidste år.

Kampagnen udmærkede sig blandet andet ved at have vundet hele tre Cannes Lions Grand Prix ved sidste års VM i reklame i Cannes. Derudover har 'Palau Pledge’ gjort sig yderligere bemærket ved en række af branchens mest prestigefyldte awards, som danner grundlag for WARC Creative 100, der tidligere er kendt som The Gunn Report.


En kampagne som 'Palau Pledge’ er lige så meget et bæredygtigt projekt som det er en kampagne, som har til formål at sikre den økonomisk livsvigtige turisme for den lille østat i Stillehavet. Omdrejningspunkt for kampagnen har været en ny bæredygtig visumpolitik, der skal minimere den miljømæssige belastning fra masse-turismen.

Verdens næstbedste kampagne var kampagnen '#Bloodnormal' for Libresse, der er blevet udviklet i samarbejde med reklamebureauet AMV BBDO London, som er en kampagne, der har til formål er at nedbryde tabuer omkring menstruationsblod.

Billede fra verdens næstbedste kreative kampagne, #Bloodnormal.

Billede fra verdens næstbedste kreative kampagne, #Bloodnormal.

Se kampagnen her.

Tredjepladsen bliver indtaget af "Project Revoice”, der er et projekt for den australske NGO, The ALS Association, hvor patienter med den dødelige ALS-sygdom, med nyskabende teknologi får mulighed for at tale igen. Bag kampagnen står BWM Dentsu i Sydney, hvor danske René Schultz i øvrigt har haft en finger med i spillet som Senior Art Director for bureauet.

Billede fra kampagnen, der indtog årets tredjeplads, 'Project Revoice'.

Billede fra kampagnen, der indtog årets tredjeplads, 'Project Revoice'.

Se kampagnen her.

WARC Creative 100 er samlet opgørelse over de 100 mest vindende kampagner ved branchens mest anerkendte awards, som tæller Cannes Lions, D&AD Awards, Clio Awards, Eurobest, The One Show, London International Awards, Dubai Lynx, Golden Drum og Spikes Asia.

Få overblik over WARC Creative 100 her eller se verdens 10 bedste kampagner herunder.

 

 

Kampagne

Annoncør

Bureau

Point

1

Palau Pledge

Palau Legacy Project

Host/Havas Sydney

250,3

2

#Bloodnormal

Bodyform / Libresse

AMV BBDO London

199,5

3

Project Revoice

The ALS Association

BWM Dentsu Sydney

189,5

4

Exclusive the Rainbow case study

Skittles

DDB Chicago

175,6

5

It's A Tide Ad

Tide

Saatchi & Saatchi New York

154,8

6

Scary Clown Night

Burger King

LOLA MullenLowe Madrid

154,4

7

The Gene Project

Marmite

adam&eveDDB London

139,1

8

The Talk

Procter & Gamble

BBDO New York

133,1

9

No Conditions Apply – Sindoor Khela

The Times of India

FCB Ulka Mumbai

128,9

10

Go With The Fake

Diesel

Publicis New York / Milan

125,9

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM