Cc Liberty

21/02/2019

Den gode idé er altafgørende

Vi besøgte verdens største designbureau på det pulserende Manhatten.

Da Creative Club i november 2018 var på inspirationstur til New York havde vi fornøjelsen af at besøge bureaugiganten Dentsu Aegis. Direktør Christian Vollerslevs tog os med ind bag facaden og gav et utrolig spændende indblik i trends og tendenser i den amerikanske bureauverden – og ikke mindst en række gode råd til, hvordan man med succes kan arbejde med sine eksisterende kunder og skabe mere salg.

 

Data er intet uden den gode idé

Dentsu Aegis’ mindset og løsninger er i høj grad baseret på data. Alligevel mener Christian Vollerslev, at den gode, kreative idé er uundværlig. Uden den er der ikke noget at bruge data til.

Det er idéen, som omverden inspireres af og tændes af. I dagens (over)kommunikerede mediebillede, skal der som bekendt en del til for at vække opmærksomhed. Folk er blevet forvendte - og måske en smule immune overfor nye budskaber, og derfor skal der noget øjenåbnende til, hvis budskabet skal trænge ind. Her er den gode idé altafgørende.

Når den gode idé er skabt, kan dataene så bringes i spil til at få ideen og budskaberne ud de rette steder, på de rette tidspunkter, til de rette målgrupper.

Mere inspiration

Udover besøget hos Dentsu Aegis var Creative Club også på visit hos bl.a. Pentagram Design, Google og Shutterstock, der hver især gav os en mase interessant viden med hjem i bagegen.

Alt i alt havde vi en fabelagtig tur til Det Store Æble, hvor vi blev både klogere og fik ny inspiration og fik netværket og sparret på tværs af deltagende bureauer.

I år går turen til London - Se mere om det lige her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM