Bureaunyt Uge 8 2021 1200X

23/02/2021

Bureaunyt uge 8

Byte bliver en del af Dept, nyt produktionsselskab laver kampagne for Lokalbolig, Geelmuyden Kiese indgår samarbejde med dansk racertalent, Eiffel laver ny kampagne for Alka, Mensch laver kampagne for Lundbeckfonden, og Valtech køber op igen.

Byte bliver en del af Dept
Det engelske marketingbureau Byte bliver en del af den internationale digitale bureaugruppe Dept, der i dag tæller 1750 medarbejdere fordelt på 27 kontorer – heraf 100 på bureauets afdeling i København. 

Byte har 150 medarbejdere fordelt på kontorer i London, New York og Berlin. Lasse Rasmussen, der er managing director hos Dept, siger i en pressemeddelelse: 

”Byte-teamet har et kanon godt ry for at lave innovative digitale kampagner, banebrydende AR-effekter og avancerede chatbots. Deres evne til at vækste, mens de arbejder i krydsfeltet mellem kreativitet, teknologi og data, gør os til et perfekt match, og vi kan ikke vente med at arbejde sammen for nogle af verdens fedeste brands.”

Valtech køber op igen
Forleden meldte Valtech ud, at man købte eCapacity. Nu kan man så melde ud om endnu et opkøb. Denne gang i Sverige, hvor man køber bureauet Radon Creative med +60 medarbejdere, der er beliggende i Stockholm. 

Læs mere her.

Mensch laver kampagne for Lundbeckfonden
En ny kampagne skal øge opmærksomheden omkring hjernen og hjerneforskningsprisen The Brain Prize, der hvert år uddeles af Lundbeckfonden. Bag kampagnen står Mensch.

Læs mere og se filmen her.

Nyt kreativt produktionsselskab laver kampagnefilm for Lokalbolig
Tre selvstændige indholdsproducenter er gået sammen om at starte et kreativt produktionsselskab. Morten Svane, Malthe Zimakoff og Daniel Schäfer Jensen slår dørene op for Blue Hour Media, der vil specialisere sig i storytelling og branding. 

Produktionsselskabet tæller foreløbig tøjmærket Eyda, Danmarks Naturfredningsforening og Lokalbolig på kundelisten. Blue Hour Media har bl.a. idéudviklet og filmet en ny kampagnefilm for Lokalbolig, der skulle fremgæve mæglerkædens kerneværdi ‘passion’. 

Se kampagnefilmen her

Geelmuyden Kiese indgår samarbejde med dansk racertalent
Geelmuyden Kiese har indgået et samarbejde med den 20-årige racerkører Christian Rasmussen. Racerkøreren vandt i 2020 Formel-mesterskabet US F2000 og har en drøm om at køre IndyCar i USA, der er det amerikanske svar på Formel 1. Geelmuyden Kiese skal hjælpe den unge racerkører med at skabe opmærksomhed omkring ham, samt med at finde partnere, der vil støtte ham. Som racerkører er man nemlig selv ansvarlig for at finansiere sin karriere. 

I en pressemeddelelse siger Morten Crone Sejersbøl, direktør for Sport, Kultur og Underholdning hos Geelmuyden Kiese, at han tror på, at Christian Rasmussen kan blive både en sportslig og en kommerciel succes, da han ikke bare har “et kæmpe talent for at køre stærkt, han er også en intelligent og charmerende ung mand.” Han uddyber aftalen: 

Aftalen med Christian Rasmussen betyder, at Christian og hans team får glæde af vores netværk, og at vores netværk får mulighed for at blive en del af motorsporten.” 

Eiffel laver kampagne for Alka
I samarbejde med Eiffel har Alka lavet en ny kampagne om tjek af forsikringer. Filmen fortsætter i Alkas vante reklameunivers, som Eiffel og Alka har samarbejdet om de seneste ti år. 

Se kampagnefilmen her: 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM