Thomas Ladefoged 1200X

14/12/2021

Bureaunyt uge 50

Dept udvider til Asien, bureau og PR-specialist indgår samarbejde om robotbranchen, norsk sportsbrand vælger dansk bureau, dansk bureau er europamester i marketing automation, og dansk billedplatform solgt for trecifret millionbeløb.

Dept udvider til Asien
Det internationale digitale bureaubrand Dept, der har kontorer i 17 lande og bl.a. har 100 medarbejdere i København, slår for første gang dørene op for et kontor i Asien – nærmere bestemt i Singapore. Det bliver med den tidligere CEO for Havas Group, Vishny Mohan, i spidsen. 

“Over de seneste par år har vi leveret en bred vifte af projekter, der har sat sit aftryk i markedet i Asien og Stillehavet, bl.a. for brands som Mizuno, Samsung, Weber, Fujitsu og KLM. Vores vision har altid været at hjælpe vores kunder arbejde med de største talenter i verden, geografien desuagtet," siger global CEO for Dept, Dimi Albers, i en pressemeddelelse. 

Dept blev grundlagt i Amsterdam i 2015 og er siden vokset til 2000 medarbejdere fordelt på fem kontinenter. I Asien og Stillehavsområdet vil Dept have en opkøbsdrevet tilgang for at vækste med omkring 1000 mennesker, hvilket skal bidrage med 10 pct. til Depts samlede globale overskud i 2024, lyder det i pressemeddelelsen. Her oplyses det også, at der vil blive etableret teams i Manila, Delhi og Jakarta.

Bureau og PR-specialist indgår samarbejde om robotbranchen
PR-specialist Malene Grouleff og det digitale marketingbureau Conversion indgår et samarbejde målrettet den danske robotindustri. Håbet er, at man sammen kan hjælpe virksomheder, der arbejder med robotter, droner og automationsteknologier, med at nå ud til en bredere offentlighed. 

Norsk sportsbrand vælger dansk bureau
Det norske sportsbrand Sweet Protection vil indtage en stærkere global position, især på det nordamerikanske marked, og det skal det danske Sunrise hjælpe med. Det er første gang, at brandet vælger bureau – for hidtil har "de haft svært ved forstå vores brand og marked".

Læs mere her 

Dansk billedplatform solgt for trecifret millionbeløb
En svensk kapitalfond har opkøbt den danske AI-baserede billedbehandlingsplatform Pixelz for at sætte yderligere gang i væksten.

Læs hele artiklen her

Dansk bureau er europamester i marketing automation
Europas største fællesskab af datadrevne marketingfolk, DMA, har uddelt årets priser. Et enkelt dansk bureau markerede sig – og gjorde det med en guld.

Læs mere her

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM