Erann DD For Too Good To Go Mærke 1200X

02/11/2021

Bureaunyt uge 44

Erann DD i datomærkningskampagne for Too Good To Go, danske bureauer bag hilsener til verdensledere ved COP26, tidligere TV2- og Discovery-chefer åbner kommunikations- og PR-bureau, Vistaprint køber designplatformen Crello og rebrander, og NoA Health vinder international healthcare marketing-pris.

Vistaprint køber designplatformen Crello 0g rebrander
Design- og marketingvirksomheden Vistaprint har købt platformen Crello, der udbyder digitale designværktøjer. Ved samme lejlighed rebrander Vistaprint sig selv, og kommer i fremtiden til at gå under navnet Vista, mens Crello omdøbes til Vista Create. 

Handlen har stået Vistaprint i 85 mio. dollars , hvilket svarer til godt 550 mio. kr. Prisen er for opkøbet af moderselskabet Depositphotos, der desuden tæller stockphoto-platformen ved samme navn. 

Vistaprint skriver til Bureaubiz, at handlen er en del af større investering på 250 mio. dollars,, der skal "drive virksomheden i en mere digital retning og gøre det muligt at tilbyde den fulde pakke af designløsninger til små virksomheder verden over." Sidste år opkøbte Vistaprint designplatformen 99designs og har desuden indgået et partnerskab med den cloud-baserede webudviklings-platform Wix.

Danske bureauer bag hilsener til verdensledere ved COP26
De danske bureauer Limbo, Twentythree og Set Snail har samarbejdet om at skabe en platform for UNDP (United Nations Development Programme), hvor almindelige borgere kan sende videohilsener til verdens ledere. Det kan de på siden dearworldleaders.org i forbindelse med klimatopmødet COP26, der i disse dage finder sted i Glasgow. Formålet er at give flere mennesker en mulighed for at sætte ord på, hvad klimaforandringer betyder for dem – og forhåbentligt at lade deres budskaber smitte af på, hvad der bliver besluttet under topmødet.

Kampagnesitet kommer ikke til kun at være aktivt under klimatopmødet, men skal efterfølgende kunne genbesøges – som en tidskapsel over hele verdens håb, frustrationer og ængsteligheder, da samtalen i 2021 faldt på klimaforandringer, skriver Limbo til Bureaubiz.  

Tidligere TV2- og Discovery-chefer åbner kommunikations- og PR-bureau
Katarina Brøchner, tidligere PR-chef hos TV 2, og Lena Bøgild, tidligere kommunikationsdirektør hos Discovery, slår dørene op et nyt kommunikations- og PR-bureau, der særligt henvender sig til medie- og kulturbranchen. 

BrøchnerBøgild, som bureauet hedder, kommer bl.a. til at rådgive inden for discipliner som ESG og employer branding. Stifternes vision er at at skabe en virksomhed, hvor udvikling og kreativitet er en integreret del af arbejdskulturen, og hvor der arbejdes med en holistisk tilgang til kommunikationsfaget, så områder som forretningsstrategi og virksomhedskultur indtænkes hele vejen rundt. Det fremgår af en pressemeddelelse.

“Vi befinder os i en tid, hvor mange virksomheder har brug for at kigge indad og genbesøge deres værdier og kernefortælling. Det holistiske blik på kommunikation er afgørende, hvis man vil sikre en strategisk forankring internt samt et stærkt brand i et marked, hvor forbrugernes krav til virksomheder er under forandring. Hvis man vil trænge igennem støjen, er der brug for en klar og velfunderet strategi, der ikke bare ender som en skrivebordsøvelse, men som eksekveres og gør en reel forskel på alle niveauer”, siger Lena Bøgild.

Katarina Brøchner er uddannet cand.comm og har været PR-chef på TV 2 Danmark i 10 år, hvor hun sad med det strategiske ansvar for lanceringen af TV 2s programmer, rådgivning af værter og planlægning af events.

Lena Bøgild kommer fra en stilling som Kommunikationsdirektør i Discovery. Inden da var hun PR-konsulent på TV 2, og har også siddet som pressechef for CPH:DOX.


Lena Bøgild og Katarina Brøchner

NoA Health vinder international healthcare marketing-pris
NoAs afdeling specialiseret i healthcare-marketing, NoA Health, vandt for nyligt en pris ved MM&M Awards i New York. Awarden belønner de bedste indsatser inden for medical marketing and media. Her var NoA Health nomineret til priser inden for kategorierne Film & Video og Branded Website for Healthcare Professionals. 

Det blev til to priser. Én af guld for filmen ’You’re not alone’, der er skabt for og i samarbejde med Novo Nordisk, og én i sølv for uddannelsesplatformen ”Prevention In Practice”, der er lavet i samarbejde Lundbeck og Otsuka.

Erann DD i datomærkningskampagne for Too Good To Go
Musikeren Erann DD, der nok bedst huskes for nuller-hits som 'Still Believing' og 'Hjertet ser', er frontperson i en ny kampagne for datamærkning, som madspilsappen Too Good To Go står bag. 

Budskabet er i sin enkelthed, at 'Bedst før' ikke nødvendigvis betyder, at noget skal kasseres. Tværtimod kan det ofte holde sig længe efter. Og måske bliver det ligefrem bedre med tiden. Som visse musikere.

Too Good To Go udviklet et mærkat, der skal guide forbrugerne til at se, dufte og smage på varer mærket ‘bedst før’, inden de smider dem ud. De ledsages af budskabet 'ofte god efter'.

Mærkatet bliver en integreret del af emballagen på en række kendte brands i både ind- og udland, oginitiativet bliver fulgt op af kampagner i 10 europæiske lande. Og i Danmark har Erann DD altså fået til opgave at servere kampagnens pointe på en letfordøjelig måde.

“Erann er for os at se den helt rigtige formidler af det budskab, vi gerne vil ud med. At man skal bruge sine sanser, inden man automat-kasserer. Vi har i den forbindelse draget parallel til musikbranchen, hvor holdbarheden så at sige ofte er kort. Og her er Erann det perfekte eksempel på, at det ikke behøver at være sådan. Han gør det jo stadig fantastisk, og hans stemme bliver bedre og bedre,” sig landechef for Too Good To Go, Heidi Boye, i en pressemeddelelse. 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM