Swapfiet

18/09/2019

Bureaunyt uge 39

I Bureaunyt kan du i denne uge læse om, at cykler, børnemøbler og uddannelse får ny bureauhjælp, og at et bureau runder 200 medarbejdere.

Spring Production runder medarbejder nummer 200

Det er gået stærkt de senere år for danske Spring Production, der har specialiseret sig i grafisk og digital produktion, 3D og motion graphic.

Specielt i Vietnam, hvor man på 10 år er gået fra 10 mand på et lille kontor til over 150 medarbejdere fordelt på flere etager midt i Ho Chi Minh City. Det betyder, at man nu samlet set er oppe på 200 medarbejdere i Ho Chi Minh City, Hamburg og på hovedkontoret i Aarhus, hvor der sidder 42 medarbejdere.

”Vi er lykkedes med at udvikle Spring Production i et rigtigt svært marked – og det skyldes i høj grad vores fokus på Vietnam. Vi har helt planmæssigt den største vækst her og får et stadigt større hul igennem til kunder i både ind- og udland, så det er da med stolthed, vi kan fejre de første 10 år i Vietnam – og at vi i Spring Production-familien har rundet de 200 medarbejdere”, siger Lars Bo Hansen, CEO i Spring Production. 

Spring Production, der blev etableret i 1998, har de seneste tre år godt og vel fordoblet omsætning og antallet af medarbejdere og har kunder som bl.a. Jysk og Grundfos. Produktionsbureauet er en del af Spring Group, der også tæller Agency Spring, Zupa, Spring Brandbox og Waggle.

& Partner skal hjælpe flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse
En ny kampagne fra Compass Group Danmark og Zealand Business College skal få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse som kok eller cater.

Kampagnen består af et nyt brandunivers og en målrettet digital kommunikation i de unges sprog.

Til at udvikle kampagnen har Compass Group Danmark valgt &Partner på baggrund af bureauets kendskab til målgruppen, fortæller Mette Bækgaard, der er HR-konsulent i Compass Group Danmark: 

“Vores ambition er at skabe Danmarks bedste elevprogram. Udfordringen er at gøre gastronomiske uddannelser endnu mere attraktive på en engagerende måde. Det kræver en samarbejdspartner med et indgående kendskab til målgruppen, og netop det får vi med &Partner".

Bureauet har udviklet koncept, identitet samt en række indhold, som skal få målgruppen til at interessere sig for gastronomi.

Kampagnens primære platform er hjemmesiden Kulinariet.nu. &Partner har desuden produceret to film og SoMe-indhold til primært Facebook og Instagram.

&Partners' kendskab til den unge målgruppe kommer bl.a. fra bureauets samarbejde med Burger King. Fra ejer af &Partner Jacob Færtz lyder det: 

“Unge mennesker bliver konstant bombarderet med kampagner fra forskellige uddannelser. Vores løsning er at skabe et nyt univers, der skiller sig ud fra mængden, og som samtidig klart fortæller, hvorfor Kulinariet er et superfedt elevprogram. Vi er rigtig glade for, at Compass Group Danmark er modige nok til at gå all in og skære helt ind til benet, når det kommer til koncept og kommunikation. Og de første resultater er heldigvis positive, så vi glæder os til at følge kampagnen helt til dørs”. 

Til at få lanceringen af kampagnen ud i medierne har Compass Group Danmark valgt Holm Kommunikation som PR-bureau.

Gotcha skal hjælpe børnemøbelproducent til en stærk, international profil
Børnemøbelproducenten Leander har valgt bureauet Gotcha til at skabe en stærk brandposition og til at skærpe virksomhedens imagefortælling.

Gotcha startede opgaven med et omfattende strategisk analysearbejde for at afdække Leander-brandets kerneforretning og eksistensberettigelse hos både forhandlere og slutbruger.

Med det på plads udviklede Gotcha payoff’et: All the care in the world samt principper og retningslinjer for navngivning af produkter og møbelserier.

”Resultatet er en ny visuel identitet og et skarpt retorisk univers, som ophøjer det unikke møbelbrand til en mere international og formålsdrevet position. Alt sammen med det bankende Leander-hjerte i fokus”, fortæller adm. direktør og partner i Gotcha Rasmus Brostrøm. Han fortsætter:

”Med sin brand position tager Leander et stærkt standpunkt i debatten og diskursen omkring dagens forældreskab og lever fuldt op til deres brand-løfte om at gøre hverdagen lettere for børnefamilier”.

Brandfortællingen er udrullet på diverse tryksager, messedesign, annoncer, butiksløsninger, salgsmaterialer, emballage, SoMe-tiltag mm. Derudover rulles en stor influencer-kampagne ud i Danmark, Sverige, Holland, England og Tyskland.

Cykelkunde til Helicon Valley
Swapfiets tilbyder, at man kan få en cykel på abonnement. Den danske del af firmaet startede for knap halvanden år siden, og Helicon Valley skal nu hjælpe dem med at få konceptet ud over cykelrampen.

Bureauet skal som kommunikationsrådgivere for Swapfiets bidrage til en øget tilstedeværelse i medierne og generel rådgivning omkring profilering og positionering af Swapfiets over for danske kunder.

Swapfiets, der er genkendelig ved, at deres cykler har blå forhjul, eksisterer også i Holland, Tyskland og Belgien.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM