24/08/2021
Bureaunyt uge 34
Kortfilm skal hjælpe unge med psykiske udfordringer i Fredensborg Kommune, Spotify lancerer annoncørstudio i Norden, og Candyking har valgt Sunrise.
Kortfilm skal hjælpe unge med psykiske udfordringer i Fredensborg Kommune
Produktionsselskabet Playground Productions har skrevet og instrueret en kortfilm, der skal oplyse unge i Fredensborg Kommune om ungdomstilbuddet NatuRo – et tilbud til unge med psykiske udfordringer, der kan få hjælp gennem nogle forløb, der kredser om at være sammen i naturen.
“Vi gik noget utraditionelt til værks, og instruktør Kasper Kiertzner, der normalt er dokumentarist, besluttede at skrive en kortfilm, der kun skulle fortælles gennem en telefon. Fortalt af unge, til unge på de unges sprog og platforme. En film produceret direkte til Instagram, så at sige,” siger Kristian Ussing Andersen, der er executive producer i Playground Productions, i en pressemeddelelse.
Spotify lancerer annoncørstudio i Norden
Musiktjenesten Spotify lancerer et annonceværktøj, der skal gøre det lettere at lave og målrette annoncer på tjenesten. Værktøjet ‘Spotify Ad Studio’ skal gøre det muligt at oploade en tekst, vælge musikgenre og oplæsertype. Herefter vil Spotify hyre professionelle stemmeskuespillere og målrette annoncen ud fra parametre som lytteradfærd, geografisk placering og alder.
“Fordelen med Spotify Ad Studio er, at det er nemt at komme i gang med sin kampagne i alle faser, lige fra valg af målgrupper, behovet for rækkevidde og frekvens, til produktionen af annoncen og den efterfølgende opfølgning i realtid. Da vi både tilbyder lyd- og videoannoncer, kan et brand eller en virksomhed nå ud med dets budskab, mens lytteren har sine høretelefoner på, eller med video, når brugeren scroller igennem en ny playliste,” siger Patrik Kleiner, der er client service & strategy lead for Spotify i Norden, i en pressemeddelelse.
Candyking har valgt Sunrise
Candyking er i gang med at udrulle sit nye reklameunivers ud, som man har skabt med Sunrise. Samarbejdet startede lige før sommerferien, og bureauet blev valgt på baggrund af ”sin digitale og kreative forståelse for at give liv til vores univers her og nu, men som også kan udfordre os på længere sigt og på et mere strategisk niveau,” siger trade marketing manager for Candyking Denmark hos Cloetta, Pernille Sørensen på Sunrises hjemmeside.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM