17/08/2020
Bureaunyt uge 34
Læs bl.a. om nye kunder til Valtech, millioninvestering til dansk marketingplatform og en udstrakt hånd til udsatte unge fra en Oscar-vindende instruktør.
Trods corona kan Gotcha sige goddag til Fujitsu
På trods af Covid-19 har brandbureauet Gotcha budt velkommen til det verdenskendte brand Fujitsu. De har valgt Gotcha som bureau i jagten på at digitalisere sin markedsføring i Danmark.
”Vi har valgt Gotcha som partner, da de besidder stærke digitale kompetencer og samtidigt kan udfordre os på, hvordan vi henvender os til vores målgrupper. Vi har et stort fokus på at få styrket vores digitale tilstedeværelse og vores online aktiviteter her i Danmark, og det glæder vi os til at samarbejde med Gotcha om,” siger Rikke Bindslev Petersen, marketing manager Denmark hos Fujitsu.
Fem nye kunder til Valtech til en værdi af 30 mio. kr.
Valtech oplevede under corona-krisen, at kunder nedskalerede produktionen, hvilket havde den konsekvens, at man måtte sige nej til fem ud af 140 medarbejdere.
”Vi oplever, at en række eksisterende kunder foretog en næsten øjeblikkelig – og forventelig blivende – ændring i deres efterspørgsel for vores services. Og det måtte vi tage konsekvensen af,” siger adm. direktør Michael Krogh-Schlichter.
Samtidig har det digitale konsulenthus dog lykkes med at få fem nye kunder indenfor i folden lige før sommerferien.
Michael Krogh-Schlichter vil ikke ud med, hvilke kunder det er, men vil til gengæld gerne sige, at de befinder sig inden for produktion, NGO og uddannelse, og at man forventer en omsætning på i alt 30 mio. kr. om året på de nye kunder.
”De 5 nye kunder vil tilsammen vil bringe os rigtig meget arbejde – og for øvrigt er det på hver deres facon nogle vanvittigt interessante virksomheder at arbejde med. Så efter et forår og sommer, der for alle har føltes som en rutchebane, ser vi særdeles positivt på det resterende 2020, og ligeledes for 2021,” siger han.
Udsatte unge får hjælp af dansk Oscar-vindende instruktør
Et nyåbnet fristed for unge under 18 har fået hjælp med at sprede sit budskab fra en masse frivillige samt en Oscar-vindende dansk instruktør.
Dansk marketingplatform lander millioninvestering
Den danske tech-startup Zuuvi, der er en platform, som gør det muligt for virksomheder at udvikle og designe bannerannoncer, har netop fået en millionindsprøjtning fra Weco A/S.
Hovedparten af den nye kapital vil blive brugt på markedsføring for at nå ud til flere marketingafdelinger, der har brug for det rette værktøj for selv at kunne lave bannerannoncer og ikke mindst analysere på dem for at se, hvordan de performer.
Det oplyser Zuuvi i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at virksomheden hidtil har genereret mere end 15.000 annoncer og bannere til kunder som Børsen, Toyota, Codan, Spillehallen.dk og Singapore Airlines.
Alexander Augustesen, CEO og partner i Zuuvi, siger i pressemeddelelsen, at ambitionen er, at det skal være “lige så let som at bygge et power-point-slide” at lave bannerannoncer:
“Så vi skal bruge investeringen til at skalere Zuuvi som forretning, men også til at udvikle produktet, så vi fortsat kan understøtte endnu flere nytænkende marketing-teams i selv at producere kvalitetsbannere til deres digitale kanaler.”
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM