
16/08/2019
Bureaunyt uge 34
Fitness World har valgt Boye & Spellerberg til ny brand platform.
Boye & Spellerberg har Urban Gym, der er ejet af Fitness World, som kunde og har nu også fået Fitness World ind i folden.
Opgaven lød på at skabe en ny brand platform, hvor bureauet har stået for strategi, det kreative koncept og produktion.
En del af arbejdet er udmundet i en ny film, som filmselskabet 280.dk har lavet. Den kan ses her.
Fitness World havde tidligere Ocean Agency som fullservice bureau, men det stoppede man med i foråret. Ocean Agency arbejder dog stadig med below-the-line aktiviteter for Fitness World.
Boye & Spellerberg blev dernæst valgt, bl.a. på grund af samarbejdet med Urban Gym.
”Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Boye & Spellerberg og det arbejde, de har lavet for Urban Gym, så efter at have været i kontakt med forskellige bureauer valgte vi at gå videre med dem, også til Fitness World,” siger Head of Sales & Marketing, Ole Søvsø Nielsen.
Transportvirksomhed vælger bureau til at få en digital identitet
Et skifte fra papirbaseret til digital markedsføring fik transportvirksomheden Anders Nielsen & Co til at gå ud og finde et samarbejde med et bureau. Det blev Klausen + Partners.
Den nye marketingstrategi er nu udmundet i en ny visuel identitet og content-strategi, som har givet Anders Nielsen & Co et nyt look i en lidt konservativ branche.
Især virksomhedens historie har været vigtig at få med i den nye identitet, fortæller CEO Anne Kathrin Steenbjerge, som er 5. generation af familien Nielsen.
”For os er det vigtig, at vi ikke kapper historikken, og derfor var det også afgørende for os, at vores DNA blev taget med videre. Og det er i den grad lykkedes med vores nye visuelle identitet. Det får stor betydning for vores mål om at blive den mest digitale spiller på markedet.”
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM