Just Eat 2

08/08/2019

Bureaunyt uge 32

Just Eat og Sunset Boulevard skifter mediebureauer, firmaet bag airbag-cykelhjelme vælger sit første PR-bureau i Danmark, og et B2B-bureau får tre nye kunder.

Just Eat vælger IUM

Just Eat har valgt at konsolidere sit globale mediebureausamarbejde. Det betyder, at man har skiftet en række forskellige mediebureauer ud i 10 lande med UM-netværket.

I Danmark og Norge betyder det, at man fremover samarbejder med IUM i Danmark i stedet for som hidtil m/Six. 

Baggrunden for at samle mediebureauerne i et netværk er den øgede konkurrence, siger Just Eats kommercielle direktør, Mikkel Pedersen, i en pressemeddelelse.

“Vi har store vækstplaner og bliver udfordret fra nye spillere på markedet. Her er det helt centralt med et stærkt og tæt samarbejde. Det ser vi frem til sammen med IUM.”

Et af de strategiske indsatsområder for Just Eat er en lokal tilgang til take-away-markedet, hvor det handler om at blive en del af lokalsamfundet og en integreret del af de vaner og behov, som kunderne har omkring mad.

”Vi fører, populært sagt, en kamp om kunderne fra postnummer til postnummer. For at lykkes med det har vi behov for et bureau, der kan integrere vores egen business intelligence med den lokale puls fra byen og lokalsamfundet, for på den måde at skabe intelligent medieplanlægning,” siger Mikkel Pedersen videre.

Den opgave ligger nu hos IUM og Reprise, der er IUM’s digitale performance-enhed.

“Vi er super glade for det nye samarbejde med Mikkel og teamet. Just Eat er et rigtig stærkt brand, som har et unikt data-indblik i kundernes adfærd, og deres forretningsmodel er lige ned ad vores boldgade under Reprise. Men data er ikke brugbart uden en menneskelig forståelse for de sammenhænge, de skal præsenteres i. Det er i det sweet-spot mellem menneske og teknologi, vi skal vinde gamet sammen med Just Eat,” siger managing partner Mathias Funder, IUM.

Just Eat, der er tilstede i 13 lande med godt 64.000 restaurantpartnere og 14,2 millioner kunder, blev lanceret i Danmark i 2001. Hovedkontoret for hele Just Eat-gruppen ligger i London, hvor virksomheden også er børsnoteret.


Sunset Boulevard skifter til Orchestra

Sunset Boulevard har valgt nyt mediebureau, og dermed er Vizeum skiftet ud med Orchestra.

Valget af Orchestra er bl.a. baseret på transparens og tillid, siger Sunset Boulevards marketingchef Cathrine Florian Bang:

”Jeg glæder mig til samarbejdet og har høje forventninger til, at Orchestra vil udfordre os og bringe skæve og spændende input samt masser af indsigt med til bordet. Hos Sunset Boulevard vægter vi tillid og faglighed meget højt i forhold til samarbejdspartnere, og med Orchestras kompetencer samt gennemsigtige forretningsmodel er jeg sikker på, at det bliver et godt og værdifuldt samarbejde.”

Selvom Orchestra har erfaring fra flere andre detailkunder, går man ydmygt til opgaven, fordi detailbranchen er en speciel branche, fortæller adm. direktør John Herup:

”Sunset Boulevard er en særdeles spændende kunde for os, fordi vi så at sige bliver inviteret helt med ind under motorhjelmen. Det giver en enestående adgang til at sætte vores forretningsmæssige kompetencer i spil i forlængelse af vores mediaforståelse. Vi ser frem til at dygtiggøre os yderligere inden for retail-sektoren, som bare er et andet game. Vi går derfor ydmygt til opgaven og glæder os utrolig meget til samarbejdet.”

Sunset Boulevard samarbejder desuden med Nørgaard Mikkelsen.

Firmaet bag airbag-cykelhjelme vælger sit første PR-bureau i Danmark

Holm Kommunikation er valgt som PR-bureau af den svenske producent af airbag-cykelhjelme, Hövding, efter en større pitch.

Opgaven for Holm Kommunikation er at sætte yderligere fart på udviklingen i Danmark, hvor Hövding sidste år oplevede en vækst på 211 procent.

Væksten skal ske via samarbejder med influenter, kreative kampagner og medierelationer.

’’Danmark er et vigtigt marked for os, og derfor har vi brug for et proaktivt og kreativt bureau med skarpe kompetencer inden for influencer-marketing og klassisk PR. Det mener vi, at Holm kommunikation tilbyder, og derfor glæder vi os meget til samarbejdet,” siger Anna-Katarina Skogh, director of marketing & communication for Hövding.

Hos Holm Kommunikation glæder man sig naturligvis over det nye samarbejde med Hövding,

”Før Hövding var der intet lignende produkt på markedet, så vi er utrolig glade og stolte over at få lov til at arbejde med en så innovativ og nytænkende virksomhed. Desuden er det en spændende udfordring at få flere danske cyklister til at beskytte hovedet, og den glæder vi os til at kaste os over, ” siger managing partner hos Holm Kommunikation Mathias Holm Pedersen.

Hövding blev grundlagt i Sverige i 2005, og i 2012 efter syv års udvikling kom den første model på markedet. I dag er der globalt solgt 150.000 cykelhjelme, som fungerer ved, at en airbag puster sig op og beskytter hovedet, hvis cyklisten vælter. I Danmark er det hidtil primært københavnerne, der har taget airbag-hjelmen til sig.


Tre nye kunder til Klausen + Partners

Klausen + Partners, der primært arbejder med B2B markedsføring, har fået tre nye kunder.

Corteva er et nyt agrobrand, skabt i forbindelse med fusionen af Dow og DuPont. Ifølge Corteva investerer virksomheden godt 9 mia. kr. årligt i innovation og udvikling inden for landbruget, og det skal det danske landbrug gøres opmærksom på.

”Vores opgave er at få en international og højteknologisk virksomhed ind igennem stalddøren hos de danske landmænd. Den opgave kræver indsigt i beslutningsprocessen og i deres daglige udfordringer,” siger kontaktdirektør Pia Madsen fra Klausen + Partners.

Første skridt er et digitalt dialogprogram, som skal sikre en række nye produkter en god start på markedet. Desuden har Klausen + Partners skabt en brandfilm, der skal fortælle historien om Corteva på en måde, så den er relevant for de danske landmænd. 

Skal ændre opfattelsen hos entreprenører

Et navneskift er altid en udfordring, og den udfordring har Klausen + Partners’ anden nye kunde også. Bureauet har derfor fået til opgave at fortælle den danske byggebranche, at danske Ivarsson har ændret navn til det internationale Etex. Samtidig skal bureauet ændre entreprenørernes opfattelse af produktet Equitone, som er et alternativt produkt til murstensfacader, og som entreprenørerne i dag finder dyrt og besværligt. Desuden skal Klausen + Partners hjælpe Etex’ sælgere og konsulenter med at få adgang til de rigtige beslutningstagere.

Preferred Partner til Danfoss

Endelig er Klausen + Partners blevet Preferred Partner til Danfoss. Bureauet har allerede udviklet og eksekveret den første kampagne for Danfoss Power Solutions i Kina, hvor man lancerede et nyt produkt.                   

Mette Munk, der er ansvarlig for Danfoss Group Branding & Design, siger om samarbejdet.

”Vi valgte Klausen & Partners som partner på kampagnen, fordi de har rigtig god track-record som B2B specialister. Og de løste en strategisk vigtig opgave med stor forståelse for både vores forretning og markedet. Tilbagemeldingen fra vores kinesiske kolleger er virkelig positiv. Der er allerede skabt et godt kendskab til produktet på et svært marked, der er genereret leads, og dialogen for mere salg er åben. Så jeg synes, vi har fået en rigtig god start på samarbejdet.”

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM