
09/08/2022
Bureaunyt uge 25 2022
Nystartet digitalt marketingbureau. iProspect vandt tre priser ved Global Search Awards. LandbrugsMedierne køber tv-produktions- og streamingselskab.
Nystartet digitalt marketingbureau
Tre selvstændige marketingkonsulenter har slået sig sammen i et bureau, som de kalder for Ice Digital.
Det er Søren Skriver, Niklas Bruun og Kristian Tinho, der tilsammen har godt 25 års erfaring inden for digital markedsføring, og som i det nye bureau kommer til at arbejde med særligt fokus på Google og Facebook.
"Det er en stor beslutning, som allerede har vist sig at være den helt rigtige – for hold op hvor har vi det sjovt, når vi arbejder sammen. Og det var en af de vigtigste præmisser for, at konsolideringen skulle blive en realitet. Vi har igennem årenes løb samarbejdet om rigtig mange kunder – og her har det været tydeligt at se hvilke resultater, vi kan skabe, når vi sammen får lov til at arbejde med den brede palette af marketingdiscipliner," siger Kristian Tinho.
Kunder, der er fulgt med over i det nye bureau, er blandre andre Illums Bolighus, Nailster og SACKit.
Foto: Casper Janning. Fra venstre Niklas Bruun, Kristan Tinho og Søren Skriver
iProspect vandt tre priser ved Global Search Awards
Refyne var det eneste andet danske bureau, der også vandt en award.
LandbrugsMedierne køber tv-produktions- og streamingselskab
Som led i husets digitaliseringsstrategi har LandbrugsMedierne den 1. juli opkøbt tv-produktions- og streamingselskabet Moot.
Moot producerer i dag tv-udsendelser, laver streaming af konferencer og events samt leverer redaktionelt indhold. Disse kompetencer vil LandbrugsMedierne bruge til at løfte husets digitale strategi, siger adm.direktør og ansvarshavende chefredaktør Christian Friis Hansen.
”Vi har igennem nogle år arbejdet sammen med Moot i forbindelse med forskellige produktioner og kender derfor firmaet og dets kompetencer indgående. I forbindelse med disse projekter har vi oplevet værdien af et professionelt hold med kvalifikationer til at håndtere både tv-produktion og streaming, som er et marked, vi har et ønske om at blive større og bedre på. Ud over de kommercielle fordele giver opkøbet LandbrugsMedierne muligheder for på den redaktionelle side at blive stærkere på journalistik med levende billeder”, siger Christian Friis Hansen.
Christian Friis Hansen
Hos Moot glæder selskabets hidtidige direktør Birger Hauge sig over timingen af salget:
”Vi stod over for et generationsskifte i løbet af et par år, og derfor har det været afgørende for os at få Moot placeret i stærke rammer hos en ejer, der vil udvikle selskabet og som har kræfterne til det. Det har vi fundet hos LandbrugsMedierne, så samtidig med, at vi fortsat vil pleje vores hidtidige kunder, kan vi oven i komme til at arbejde med landbrugs- og fødevaresektoren,” siger Birger Hauge.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM