HUSQUARNA 680

15/01/2020

Bureaunyt uge 3

New Balance skal have SoMe spredt ud i Norden. To Irma produktlinjer har fået ny identitet, og Husquarna får mænd til at tjekke helbred og værktøj. Alle sammen hjulpet på vej af bureauer. Læs også om nyt mediebureau til 3 og flere andre bureaunyheder.

3 og Oister vælger Orchestra som nyt mediabureau
Mediabureaet Orchestra har fået teleselskabet 3 og det 3-ejede onlinebrand Oister som nye kunder.

For to år siden valgte 3 en løsning med Blackwood Seven som teknologiplatform, samtidig med at 3 hjemtog en stor del af mediaindkøbet på især digitale platforme.

3 vil fortsætte med Blackwood Sevens teknologiplatform og vil med samarbejdet med Orchestra koble flere eksterne rådgivningsressourcer på.

Fra John Herup, adm. direktør hos Orchestra, lyder det:

”Samarbejdet med 3 og OiSTER giver os på en helt unik måde mulighed for udnytte og dygtiggøre os yderligere via Blackwoods teknologi- og optimeringsplatform, og det samarbejde forventer vi os meget af. Platformen gør det således muligt for os at flytte dialogen et helt andet sted hen, end det hidtil har været normalt i branchen, og det åbner helt nye døre for os".

Også hos OiSTER ser man lyst på det fremtidige samarbejde:

”Vores ambitionsniveau som virksomhed er højt, og kravene er, at performance skal være høj – hele tiden. Til det har vi brug for dygtige samarbejdspartnere både til arbejdet med modelleringsplatformen og til de mange beslutninger, vi træffer hver dag for at sikre konstant fremdrift. Det føler vi, at vi har nu”, siger Niels Kiel, head of marketing, CRM & Sales hos OiSTER.

Amazon specialistbureau har vind i sejlene
Tidligere i år skrev Creative Club, at det første rendyrkede Amazon-bureau åbnede i Danmark.

Nu har bureauet, der hedder Maze-One, udvidet partnerkredsen med Sanne Sønderskov Jensen, der får titel af client director. Hun kommer fra en stilling som managing director hos Strossle Danmark.

I løbet af virksomhedens halve års levetid har man fået 12 kunder, oplyser de to stiftere, Michael Chabert og Ulrik Grevenkop-Castenskiold.

Det er blandt andet Urtekram og Spring Copenhagen. Sidstnævnte producerer en række home-interior produkter i samarbejde med danske designere. Spring Copenhagen vandt førstepræmien i TV2 programmet Vejen til Seier, hvor Lars Seier var dommer. Spring Copenhagen har solgt deres produkter på Amazon i to år, men har nu valgt Maze-One som samarbejdspartner.

”Vi har ambitiøse vækstplaner for vores e-commerce salg, og her er Amazon en bærende del. Vi sælger allerede godt på Amazon, men vi ønsker at accelerere salget og er klar til at investere. Her er valget af Maze-One som partner af stor betydning, da de besidder specialistviden om, hvordan man får succes på Amazon. De har en solid erfaring, og vi kan allerede mærke, at vi er kommet langt i projektet på kort tid. Vi forventer, at salget gennem Amazon vil være på niveau med vores egen web-shop ved udgangen af 2020”, siger stifter og CEO, Peter Sørensen.

IDna Group har redesignet Irmas og Irmas Hverdag
I 2019 opdaterede IDna Group Irmas visuelle identitet i kølvandet på den nye strategi: Det Urbane Irma 2018-2022. 

Et af de steder, hvor identiteten bør leve, er på hylderne. Derfor skulle Irmas to egne produktlinjer: Irmas og Irmas Hverdag også opdateres, så de i højere grad understøtter Irmas nye position samt den visuelle identitet.

Og fordi Irma oplevede et behov for en tydeligere differentiering af de to linjer, eftersom der er forskel i både pris og kvalitet. Samtidig skulle der skabes rum til, at linjerne kunne vækste væsentligt i forhold til antal af produkter.

IDna Group har derfor introduceret et nyt farverigt univers med baggrund i kunsten, som Irma siden 70’erne har udnyttet i sin markedsføring. Det ville IDna Group gerne have tydeliggjort i identiteten. Derfor blev der, udover nye farver, også introduceret en ny fotostil som i højere grad skal formidle den madglæde, som Irma er kendt for. Samtidig er de velkendte Irma-tern blevet opdateret. 

I designprocessen har IDna Group desuden skabt et nyt ikon-system til Irma-varerne, som fremover skal hjælpe kunderne med at navigere i det voksende marked af gluten- og laktosefri produkter, veganske varer m.m. De nye ikoner er designet i samme stil som den velkendte Irma-pige for at sikre sammenhæng i det visuelle udtryk.

Aalborg-bureau skal styre nordisk SoMe for New Balance
Det aalborgbaserede pr-bureau Publicity skal styre de sociale medier for det amerikanske sportsfirma New Balance i Danmark, Norge og Sverige. Det skriver Nordjyske Medier.

Opgaven indebærer håndtering af New Balance’ Facebook og Instagram i Danmark, Norge og Sverige.

John Mark Jensen, der er adm. direktør for New Balance i Norden, siger, at Publicity har været godt hjulpet på vej af, at det nordiske hovedkontor for New Balance er placeret i Aalborg, men at konkurrencen dog i sidste ende stod mellem bureauer fra Stockholm, London og Aalborg:

”Det vigtigste for os er at samarbejde med et bureau, der er kompetent og engageret. Hertil kommer den fysiske nærhed, der naturligvis gør, at det er lettere at mødes. Al kommunikation foregår dog på engelsk, så vi har ikke fordele af at vælge et dansk bureau frem for et engelsk, norsk eller svensk, forklarer han.

Se artiklen her

Bureau hjælper Husqvarna med at tjekke mænds helbred i nordisk kampagne
Husqvarna har tidligere haft fokus på kampen mod brystkræft, med kampagner op til Pink Ribbon i udlandet og Støt Brysterne herhjemme.

Før jul startede de så sammen med bureauet &Partner en kampagne for mænd. Nærmere betegnet problemet med at mænd ikke går til lægen for at få tjekket deres helbred.

Kampagnen bestod af en event-turné rundt i Sverige, Norge, Danmark og Finland, hvor mænd kunne få tjekket deres værktøj og samtidig få en gratis helbredsundersøgelse.

Samtidig kunne mænd i hele november samtidig tage en online sundhedstest.

”Vi var godt klar over, at tjek af værktøj og sundhed ikke lå højt på prioriteringslisten hos vores kernemålgruppe. Men da &Partner præsenterede tallene fra Forum for Mænds Sundhed, var det tydeligt, at der skulle handling til. Det var helt oplagt at bygge bro mellem værktøjstjek og sundshedstjek, og selv om vi ved, at det kommer til at tage tid at skabe adfærdsændringen, så er det også en unik mulighed for Husqvarna for at tage ansvar som brand”, siger Michael Mørch, der er ansvarlig for sociale medier i Nordeuropa hos Husqvarna.

Som optakt til de fire events og for at understøtte budskabet blev der på de nationale Husqvarna-facebookpages eksekveret videoer og konkurrencer, der skabte opmærksomhed omkring de fire events. Kampagnen fik også synlighed gennem et målrettet samarbejde med nøje udvalgte ambassadører, der under hashtagget #checkyourtools skabte interesse for kampagnen.

”Vi er rigtig glade for opbakningen til de nordiske events. Vi nåede 50 % af det forventede antal helbredstest, så mange mænd, der normalt ikke går til lægen, har fået foretaget et check. Vi har taget en svær målgruppe og skabt en kampagneidé, der har fået mænd til at handle aktivt. Det afgørende for kampagnen var at tage ansvar for mænds helbred, og det lykkedes”, siger Casper Leise, CDO hos &Partner.

Se mere om kampagnen her og her.

 

Internationalt udviklingshus køber digitalt bureau
Det internationale udviklingshus Alpha Solutions A/S har overtaget aktiemajoriteten i det digitale bureau Cabana A/S. De to virksomheder fortsætter som én samlet enhed under Alpha Solutions’ brand og på Alpha Solutions kontor i Gothersgade i København, hvor man samlet set bliver godt 100 medarbejdere.

Cabana blev stiftet i 2002 og har bl.a. leveret løsninger for Finansministeriet, Syddansk Universitet, Koda, Leo Pharma, Transportministeriet, Nature Energy og en række danske kommuner.

”Vi ser Alpha Solutions som et perfekt match med vores tæt beslægtede ydelser og delte fokus på langtidsholdbare digitale løsninger. Samtidig betyder Alphas overtagelse af Cabana, at vores abonnementsprodukt til de danske kommuner nu får endnu flere muskler og opmærksomhed og gør os derved i stand til at skabe de allerbedste forudsætninger for nuværende og fremtidige kunder”, siger Thomas Vorgaard CEO i Cabana.    

Alpha Solutions er eksperter i digital commerce og har kontorer i København, USA og Norge. De har bl.a. leveret maskineriet bag løsninger for Københavns Lufthavn, Samsøe Samsøe, Georg Jensen, DLG og Fritz Hansen.

”Vi glæder os meget til at byde Cabanas dygtige medarbejdere og spændende kunder velkommen hos Alpha Solutions. Vi ved, at Cabana har haft stor succes med at tiltrække nogle interessante kunder med avancerede problemstillinger, der uden tvivl kommer til at udvide Alpha Solutions ydelser og kundeportefølje”, siger Ulrik Thørner, CEO i Alpha Solutions, om opkøbet af Cabana.

Sammen tilbyder de to selskaber digital forretningsrådgivning og softwareudvikling i verdensklasse på anerkendte teknologier som Sitecore, Salesforce, Episerver, Umbraco, InRiver, uCommerce og Shopify.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM