Dansk oversætterbureau udfordrer kunstig intelligens med ny brandfilm
Det danske oversætterbureau eTranslate vil med ny brandfilm understrege behovet for menneskelig moderering af kunstig intelligens. Filmen er udviklet og produceret af pelle.studio og Reprise. Se filmen her.
Læs artiklen her
Mensch bag sygeplejerskekampagne med amputerede ben
Under sloganet 'Vi er ikke de eneste, der er blevet savet over', sætter Mensch spot på sygeplejerskens kamp om bedre forhold og mere løn. Den direkte inspiration kommer med amputationssagerne i Region Midtjylland.
Læs artiklen her
100.000 kroner og guerilla marketing skal skaffe bureau nye medarbejdere
For det frederiksbergske bureau Reload er det - som for så mange andre virksomheder - rigtig svært at tiltrække nye medarbejdere. Det har fået bureauets direktør til at stille sig op i en video og love 100.000 kr. til den, der kan skaffe den næste medarbejder. Pengene er dog betinget af et krav.
Læs artiklen her
LandbrugsMedierne køber tv-produktions- og streamingselskab
Som led i husets digitaliseringsstrategi har LandbrugsMedierne den 1. juli opkøbt tv-produktions- og streamingselskabet Moot.
Moot producerer i dag tv-udsendelser, laver streaming af konferencer og events samt leverer redaktionelt indhold. Disse kompetencer vil LandbrugsMedierne bruge til at løfte husets digitale strategi, siger adm.direktør og ansvarshavende chefredaktør Christian Friis Hansen.
”Vi har igennem nogle år arbejdet sammen med Moot i forbindelse med forskellige produktioner og kender derfor firmaet og dets kompetencer indgående. I forbindelse med disse projekter har vi oplevet værdien af et professionelt hold med kvalifikationer til at håndtere både tv-produktion og streaming, som er et marked, vi har et ønske om at blive større og bedre på. Ud over de kommercielle fordele giver opkøbet LandbrugsMedierne muligheder for på den redaktionelle side at blive stærkere på journalistik med levende billeder”, siger Christian Friis Hansen.

Christian Friis Hansen
Hos Moot glæder selskabets hidtidige direktør Birger Hauge sig over timingen af salget:
”Vi stod over for et generationsskifte i løbet af et par år, og derfor har det været afgørende for os at få Moot placeret i stærke rammer hos en ejer, der vil udvikle selskabet og som har kræfterne til det. Det har vi fundet hos LandbrugsMedierne, så samtidig med, at vi fortsat vil pleje vores hidtidige kunder, kan vi oven i komme til at arbejde med landbrugs- og fødevaresektoren,” siger Birger Hauge.