22/06/2021
Bureaunyt uge 25
&Co laver skræmmekampagne for Tivoli-forlystelse, to danske vindere ved European Design Awards, Mærsk-kampagne vinder WARC-Grand Prix, og Propellant skifter navn og identitet til XO – 360° Graphics.
&Co laver skræmmekampagne for Tivoli-forlystelse
Tivoli har i samarbejdet med &Co lavet en kampagne for en ny forlystelse– et ‘skræmmehus’ med navnet Villa Vendetta. Håbet er at vise både angst og glæde på samme tid.
To danske vindere ved European Design Awards
I sidste uge blev designprisen European Design Awards uddelt. Blandt vinderne var to danske arbejder, der blev hædret med én pris af sølv og én af bronze.
Designbureauet Sigrun.nu, der består af Sigrún Gudbrandsdóttir & Sara Itkin, vandt sølv i kategorien Branding, Company Logo for arbejdet med at skabe danske Samsø Bærs logo.
Creuna vandt bronze i kategorien Digital Miscalleneous for et arbejde for Vestas-ejede Utopus Insights: Turning big data into lovable digital products.
Mærsk-kampagne vinder WARC-Grand Prix
En treårig kampagneindsats fra Mærsk er blevet belønnet med en Grand Prix ved WARC Effectiveness Award. Kampagnen ‘Setting af new course for growth’ skulle repositionere rederiet som end-to-end-logistikudbyder. Dén indsats, som &Co har været bureauet bag, har nu kastet en hovedpris af sig i B2B-kategorien i den globale effektivitetspris. Juryen lægger bl.a. vægt på, at kampagnen har øget Mærsks brandværdi og at logistics and services-aktiviterne er øget med 24 pct.
Kampagnen er tidligere blevet belønnet internationalt i B2B-kategorien. I november kårede det internationale marketingmedie The Drum Mærsk til årets b2b Brand of the Year.
Se ‘Disconnected’ her, der er én af i alt tre film fra kampagnen.
Propellant skifter navn og identitet til XO – 360° Graphics
Det grafiske bureau Propellant kommer i fremtiden til at hedde XO – 360° Graphics. Navneskiftet sker for bedre at afspejle bureauets services og position, siger CTO og stifter, Jens-Bjørn Flodin, i en pressemeddelelse. Han uddyber:
“Efter 12 år som succesfuldt traditionelt grafisk bureau med afsæt i mere traditionelle medier har bureauet Propellant gennemgået en rejse mod en moderne position som full-service leverandør af kampagneelementer til alle medier. Bureauet, der startede i 2009 og dengang havde fokus på traditionelle medier, er i dag et 360° grafisk implementeringsbureau, som nu leverer lige dele HTML og SoMe-assets, animationer samt e-POS og layout til alle offline kanaler. Derfor navnet XO – 360° Graphics.”
Propellant blev stiftet af Jens-Bjørn Flodin. I 2016 kom Christoffer Carstenskjold til som partner og medindehaver af bureauet, der har kontor på Købmagergade i København. Blandt kunderne er YouSee, Nykredit, Unibet, Nets og bureauer som Benjamin Creative og Sunrise.
Christoffer Carstenskjold og Jens-Bjørn Flodin
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM