11/01/2022
Bureaunyt uge 2
Vertica fordobler partnerkredsen, Knowit Experience vinder international pris, dansk bureau designer website for Awwwards, Heartbeats' bureau får sit navn, og Obsidian Digital køber sig til ny partner.
Obsidian Digital køber sig til ny partner
Det digitale bureau fortsætter opkøbsstimen fra 2021 - denne gang med opkøbet af et enkeltmandsbureau. Ejeren bliver samtidig medejer og partner i Obsidian Digital.
Heartbeats' bureau får sit navn
I september annoncerede mediehuset Heartbeats, at man udskilte en ny forretningsenhed – et selvstændig bureau, "der kan fortælle historier, så hjertet banker og tårerne triller”, som det lød i pressemeddelelsen. Heartbeats Agency, lød det foreløbige navn på daværende tidspunkt, hvor bureauets identitet endnu ikke var fundet.
Begge dele er nu kommet på plads. Bureauet er døbt Heartbeats Studio, mens 'empati-marketing' skal være i centrum. Det fremgår af en pressemeddelelse. Her lyder det fra Peter Stenbæk, der er CEO i det nye Heartbeats Studio, at man har kigget mod udlandet efter inspiration til bureauets identitet:
"Vi ved fra udlandet, at BtC-kommunikation kan tage udgangspunkt i samtaler om emner, der normalt ikke betragtes som reklameegnede. Det kan være tabuer, udfordringer og personlige fortællinger om dét, der i virkeligheden driver menneskers færden i livet. Heartbeats har allerede gennem en række succesfulde samarbejder skabt content, folk gider at involvere sig i. Et fænomen, der kaldes ’Empathy Branding’, og det er det, vi nu kommer til at styrke endnu mere."
Dansk bureau designer website for Awwwards
Et dansk bureau står bag designet af årets hjemmeside til det uofficielle verdensmesterskab i online design, kreativitet og indhold, Awwwards. Opgaven er i år landet hos Granyon, der specialiserer sig i design og branding. Her lyder det fra CEO Mikkel Now Westh i en pressemeddelelse:
"Som webdesignere har Awwwards altid fungeret som inspirationskilde og motivator til at lave bedre løsninger. Det er stedet, hvor de bedste i branchen viser deres arbejde og giver feedback på andres design. For Granyon er det kæmpestort at få lov til at skabe et koncept og designe platformen, der skal præmiere de bedste webløsninger verden over."
Bureauet skriver i en pressemeddelelse, at løsningen tager udgangspunkt i den følelse, man får, når man som designer vinder 'årets bedste design- og webløsning'. Man kommer i den syvende himmel – på engelsk: Cloud Nine – hvor alt føles let, lyst og rart.
Websitets design er derfor bygget op omkring flere lag af skyer og en 3D-visualisering af Awwward-statuetten, der til sammen skal skabe oplevelsen af dybde og give en svævende og let fornemmelse, hedder det i pressemeddelelsen.
Knowit Experience vinder international pris
Den danske nødhjælpsorganisation DinNødhjælps nye visuelle identitet, 'Land of Hope', har vundet guld ved International Visual Identity Awards i kategorien for ’Charity & Non-Profit’.
Den nye visuelle identitet er, sammen med en ny brandplatform, udviklet af Knowit Experience (tidl. Creuna), der også står bag udviklingen af nyt navn, brandbog, merchandise og ikke mindst website.
Sidste år vandt projektet også to Red Dot-priser.
Vertica fordobler partnerkredsen
Tre medarbejdere er udnævnt til partnere i Vertica. Udvidelsen af partnerkredsen skal sikre fortsat vækst i både omsætning og personale.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM