10/05/2022
Bureaunyt uge 19
Nord DDB CPH bag nyskabende reklamer for amerikansk ølbrand, danskerstrand gør comeback under Cannes Lions, bureau med i ny dansk e-bog om at kommunikere samfundsansvar, kreativ duo fra Fern bag visuelt album for dansk popsangerinde, Uncle Grey og dansk modebrand hjælper forbrugere til at genbruge tøj, og Republica bag “historisk stor” kampagne for C More.
Danskerstrand gør comeback under Cannes Lions
Op mod 400 danske bureaufolk ventes at komme til Cannes Lions i år. Bureaubiz, Creative Club, &Co., Pong, Kompas Kommunikation og Reklamelinjen er blandt sponsorerne, der vil give flokken et samlingspunkt.
Nord DDB CPH bag nyskabende reklamer for amerikansk ølbrand
Nord DDB CPH fik en god ide til det amerikanske ølbrand Coors Light, som blev udvalgt efter et internt globalt pitch i DDB-netværket. Det betyder, at ølbrandet med pay off’et Made to Chill, ikke bare nedkøler folk med øllen, men også nedkøler bygninger, der er hårdt ramt af hedebølger.
Bureau med i ny dansk e-bog om at kommunikere samfundsansvar
Erhvervsakademi Aarhus er udkommet med en ny e-bog om at kommunikere samfundsansvar. ‘Heartcore Business’ er skrevet af Anna Karina Kjeldsen og indeholder bidrag fra Dentsu Denmark, Too Good To Go , Velux, Danæg, Lego og Still Nordic.
Bogen giver strategiske og praktiske værktøjer til at kommunikere samfundsansvar inkl. 10 operationelle værktøjer.
Uncle Grey og dansk modebrand hjælper forbrugere til at genbruge tøjMed en QR-kode indbygget i tøjet har Uncle Grey og Samsøe & Samsøe gjort det nemt for forbrugerne at droppe køb-og-smid-væk-kulturen og gjort det let at videresælge tøj.
Kreativ duo fra Fern bag visuelt album for dansk popsangerinde
Den unge, danske popsangerinde Malu er aktuel med debut-EP’en “Evergreen” med en tilhørende visuel side, der er instrueret og produceret af duo’en Reprise.
Reprise, der består af instruktør Mattis Heurlin og filmfotograf Milan Bjørnild, har for nyligt indgået et samarbejde med produktionsselskabet Fern, og har tidligere arbejdet sammen med artister som Tessa, Burhan G og Tobias Rahim.
Se teaser-videoen til EP’en her.
Republica bag “historisk stor” kampagne for C More
C More Danmark har indgået et samarbejde, hvor de kan tilbyde tusindvis af timer med krimiserier. Det vil de gerne fortælle danskerne med en kreativ dramatisering. Circus Alphaville står bag filmene.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM