Bureaunyt Uge 19 2022 1200X

10/05/2022

Bureaunyt uge 19

Nord DDB CPH bag nyskabende reklamer for amerikansk ølbrand, danskerstrand gør comeback under Cannes Lions, bureau med i ny dansk e-bog om at kommunikere samfundsansvar, kreativ duo fra Fern bag visuelt album for dansk popsangerinde, Uncle Grey og dansk modebrand hjælper forbrugere til at genbruge tøj, og Republica bag “historisk stor” kampagne for C More.

Danskerstrand gør comeback under Cannes Lions
Op mod 400 danske bureaufolk ventes at komme til Cannes Lions i år. Bureaubiz, Creative Club, &Co., Pong, Kompas Kommunikation og Reklamelinjen er blandt sponsorerne, der vil give flokken et samlingspunkt.

Læs mere her.

Nord DDB CPH bag nyskabende reklamer for amerikansk ølbrand
Nord DDB CPH fik en god ide til det amerikanske ølbrand Coors Light, som blev udvalgt efter et internt globalt pitch i DDB-netværket. Det betyder, at ølbrandet med pay off’et Made to Chill, ikke bare nedkøler folk med øllen, men også nedkøler bygninger, der er hårdt ramt af hedebølger.

Læs mere om kampagnen her.

Bureau med i ny dansk e-bog om at kommunikere samfundsansvar
Erhvervsakademi Aarhus er udkommet med en ny e-bog om at kommunikere samfundsansvar. ‘Heartcore Business’ er skrevet af Anna Karina Kjeldsen og indeholder bidrag fra Dentsu Denmark, Too Good To Go , Velux, Danæg, Lego og Still Nordic.

Bogen giver strategiske og praktiske værktøjer til at kommunikere samfundsansvar inkl. 10 operationelle værktøjer.

Den kan hentes gratis her.

Uncle Grey og dansk modebrand hjælper forbrugere til at genbruge tøjMed en QR-kode indbygget i tøjet har Uncle Grey og Samsøe & Samsøe gjort det nemt for forbrugerne at droppe køb-og-smid-væk-kulturen og gjort det let at videresælge tøj.

Læs mere om kampagnen her.

Kreativ duo fra Fern bag visuelt album for dansk popsangerinde
Den unge, danske popsangerinde Malu er aktuel med debut-EP’en “Evergreen” med en tilhørende visuel side, der er instrueret og produceret af duo’en Reprise.

Reprise, der består af instruktør Mattis Heurlin og filmfotograf Milan Bjørnild, har for nyligt indgået et samarbejde med produktionsselskabet Fern, og har tidligere arbejdet sammen med artister som Tessa, Burhan G og Tobias Rahim.

Se teaser-videoen til EP’en her. 

Republica bag “historisk stor” kampagne for C More
C More Danmark har indgået et samarbejde, hvor de kan tilbyde tusindvis af timer med krimiserier. Det vil de gerne fortælle danskerne med en kreativ dramatisering. Circus Alphaville står bag filmene.

Se dem og læs mere om kampagnen her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM