Bayer Influencere Og Prævention

04/05/2021

Bureaunyt uge 18

Bayer bruger influencere til at få unge til at tale om prævention, Valtech relancerer app for Det Danske Spejderkorps, Yellow Umwelt stå bag læringsplatform til Børnenes Ulandskalender, og Hjaltelin Stahl står bag en ny brandplatform til Merrild Kaffe.

Bayer bruger influencere til at få unge til at tale om prævention
Bayer er sammen med Splay One  udkommet med en kampagne, som skal hjælpe unge kvinder med at navigere i præventionsjunglen, når de skal vælge prævention for første gang. Baggrunden er, at flere unge ikke ved særlig meget om præventation, f.eks. tror 24 pct. at p-piller beskytter mod kønssygdomme.

I kampagnen ser man influent Ida Imilia, som har næsten 200.000 følgere på Instagram, til at ‘gå tilbage i tiden’ og genindspille hendes allerførste gang… ish. Første episode starter med at Ida og hendes kæreste (som er spillet af skuespiller Erik Schmidt) bliver nødt til at snakke prævention, da kondomet sprænger.

"Det er andet år i træk, at vi kaster os ud i at formidle faglig viden om prævention til unge via influencers på sociale medier. Som pharmavirksomhed har vi et ønske om at udbrede viden omkring seksuel sundhed og præventionsmidler, for på den måde at erstatte nogle af de myter og misforståelser, der trives blandt unge om brug af prævention, med faglig viden. Vores mission er at inspirere unge til at re-tænke deres præventionsmiddel. Vi ønsker, at de unge føler sig klædt på til at tage et aktivt informeret valg. Vi har derfor i samarbejde med SplayOne skabt en lille miniserie med influenceren Ida, som via sin instagram-profil har et stort publikum i vores målgruppe," siger Stina Bach Løfqvist, manager women & men´s healthcare hos Bayer.

Første afsnit kan ses her på Ida Imilias profil.

Læringsplatform til Børnenes Ulandskalender
YellowUmwelt har vundet pitch på Folkekirkens Nødhjælp om at udvikle en ny læringsplatform i forbindelse med årets Børnenes Ulandskalender.

Valtech relancerer app for Det Danske Spejderkorps
Det digitale bureau Valtech har lavet en app til Det Danske Spejderkorps, der skal få flere børn og unge ud i den friske luft. Der er tale om en gennemgribende ændring af den allerede eksisterende app ’Woop’, hvorfor kommunikationschef i Det Danske Spejderkorps, Peter Tranevig, mener, der snarere er tale om en relancering.

”Vi står på skuldrene af de sidste ni års erfaringer fra brugernes anvendelse og feedback, og vi ved, at det er en populær app, der gør en konkret forskel. Ved at bruge fascinationen fra det digitale til at bringe naturen tættere på os, flytter vi de gode intentioner til konkret handling,” siger Peter Tranevig i en pressemeddelelse.

Woop skal engagere unge til at bevæge sig i naturen gennem forskellige udfordringer. Appen er lavet med støtte fra Novo Nordisk Fonden, der har bevilliget 2,8 millioner kroner til projektet. Desuden er der lavet et nyt ’partnerlag’ i den nye Woop-app, hvor samarbejdspartnere kan købe sig ind og udvikle indhold til appen i samarbejde med Det Danske Spejderkorps.

Hjaltelin Stahl bag ny brand platform til Merrild Kaffe
Hjaltelin Stahl står bag en ny brand platform til Merrild Kaffe. Den hedder ‘Nyd nuet’ og tager udgangspunkt i ét af Piet Heins gruk: ‘Om at leve i nuet’.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM