Coop Ny Kampagne 1200X

26/04/2022

Bureaunyt uge 17

SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen sammen om filmkoncept, brød-brandet Hatting er i luften med stor kampagne, kendte danskere får klap for øjet i ny kampagne, ny aktiv investor hos Viegand Maagøe, Santander ude med ny platform i Norden, og Novicell vinder udbud fra Nationalbanken.

Brød-brandet Hatting er i luften med stor kampagne
Burgerboller, hotdog-brød og andre lækkerier er i fokus i en ny kampagne for Hattings fastfood-produkter, der lige nu rammer bl.a. TV. Hatting valgte tidligere i år Uncle Grey som nyt bureau, og det er dem, som står bag kampagnen. Kampagnen opfordrer forbrugere til at give den gas med alle mulige kombinationer af fødevarer i de forskellige brødtyper under sloganet ”Go have fun – we don’t judge”.

Ifølge Hatting og Uncle Grey er der stor vækst i fastfood-kategorien, og den primære KPI er at styrke positionen i kategorien og blive det foretrukne produkt i basis-sortimentet. Det skriver Markedsføring.

Ny aktiv investor hos Viegand Maagøe
Viegand Maagøe har fået en ny aktiv investor i form af Dansk Ejerkapital, som nu ejer 49 % af Viegand Maagøe. Derudover indtræder syv ledende medarbejdere, herunder administrerende direktør Søren Eriksen, i ejerkredsen. Stifterne af Viegand Maagøe, Jan Viegand og Peter Maagøe, har reduceret deres ejerandel tilsvarende.

Ambitionen er sammen med Dansk Ejerkapital at udvikle Viegand Maagøe A/S til Nordeuropas førende rådgiver inden for bæredygtighed. Investeringen kommer ovenpå et godt år for Viegand Maagøe, hvor de har en omsætningsvækst på 26 % og har ansat 25 nye medarbejdere.

Kendte danskere får klap for øjet i ny kampagne
I en ny kampagne fra Øjenforeningen ifører syv kendte danskere – og Øjenforeningens direktør – sig klap for øjet. Det gør de med håbet om at øge kendskabet til øjensygdommen grøn stær, skriver Markedsføring.

Den tidligere reklamemand Knud Romer har været med til at udvikle i samarbejde med Operate. Han lider selv af grøn stær, og optræder frivilligt i kampagnen sammen med Thomas Blachman, Christine Feldthaus, Peter Sommer, Ellen Hillingsø, Thomas Korsgaard og Özlem Cekic. 

“Den allervigtigste KPI for os er, at vi får spredt budskabet om, hvad grøn stær er. Det er svært for på kort sigt os at måle, om der er flere danskere, der ender med at få reddet deres syn på grund af vores oplysningskampagne. Men hvis kendskabet øges, er vi glade," siger Øjenforeningens direktør Marijke Vittrup til Markedsføring.

Kampagnen kører primært på Facebook med betalt indhold i forskellige bølger.

Santander ude med ny platform i Norden
En ny kampagneplatform skal repositionere Santander Consumer Bank i Norden. McCann står bag udviklingen.

Læs mere og se kampagnefilmen her.

Novicell vinder udbud fra Nationalbanken
Fem bureauer blev i februar i år prækvalificeret til en opgave på 11 mio. kr. om at udvikle en ny hjemmeside samt en webshop for Nationalbanken.

Læs mere her.

SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen sammen om filmkoncept
Coops kæder fortsætter samarbejdet om fælles initiativer og går denne gang ud med en række film og programmer fra SuperBrugsen, Kvickly og Dagli'Brugsen, der er bygget op over samme koncept. Kendte og influencere er en del af konceptet.

Læs mere her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM