26/04/2022
Bureaunyt uge 17
SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen sammen om filmkoncept, brød-brandet Hatting er i luften med stor kampagne, kendte danskere får klap for øjet i ny kampagne, ny aktiv investor hos Viegand Maagøe, Santander ude med ny platform i Norden, og Novicell vinder udbud fra Nationalbanken.
Brød-brandet Hatting er i luften med stor kampagne
Burgerboller, hotdog-brød og andre lækkerier er i fokus i en ny kampagne for Hattings fastfood-produkter, der lige nu rammer bl.a. TV. Hatting valgte tidligere i år Uncle Grey som nyt bureau, og det er dem, som står bag kampagnen. Kampagnen opfordrer forbrugere til at give den gas med alle mulige kombinationer af fødevarer i de forskellige brødtyper under sloganet ”Go have fun – we don’t judge”.
Ifølge Hatting og Uncle Grey er der stor vækst i fastfood-kategorien, og den primære KPI er at styrke positionen i kategorien og blive det foretrukne produkt i basis-sortimentet. Det skriver Markedsføring.
Ny aktiv investor hos Viegand Maagøe
Viegand Maagøe har fået en ny aktiv investor i form af Dansk Ejerkapital, som nu ejer 49 % af Viegand Maagøe. Derudover indtræder syv ledende medarbejdere, herunder administrerende direktør Søren Eriksen, i ejerkredsen. Stifterne af Viegand Maagøe, Jan Viegand og Peter Maagøe, har reduceret deres ejerandel tilsvarende.
Ambitionen er sammen med Dansk Ejerkapital at udvikle Viegand Maagøe A/S til Nordeuropas førende rådgiver inden for bæredygtighed. Investeringen kommer ovenpå et godt år for Viegand Maagøe, hvor de har en omsætningsvækst på 26 % og har ansat 25 nye medarbejdere.
Kendte danskere får klap for øjet i ny kampagne
I en ny kampagne fra Øjenforeningen ifører syv kendte danskere – og Øjenforeningens direktør – sig klap for øjet. Det gør de med håbet om at øge kendskabet til øjensygdommen grøn stær, skriver Markedsføring.
Den tidligere reklamemand Knud Romer har været med til at udvikle i samarbejde med Operate. Han lider selv af grøn stær, og optræder frivilligt i kampagnen sammen med Thomas Blachman, Christine Feldthaus, Peter Sommer, Ellen Hillingsø, Thomas Korsgaard og Özlem Cekic.
“Den allervigtigste KPI for os er, at vi får spredt budskabet om, hvad grøn stær er. Det er svært for på kort sigt os at måle, om der er flere danskere, der ender med at få reddet deres syn på grund af vores oplysningskampagne. Men hvis kendskabet øges, er vi glade," siger Øjenforeningens direktør Marijke Vittrup til Markedsføring.
Kampagnen kører primært på Facebook med betalt indhold i forskellige bølger.
Santander ude med ny platform i Norden
En ny kampagneplatform skal repositionere Santander Consumer Bank i Norden. McCann står bag udviklingen.
Læs mere og se kampagnefilmen her.
Novicell vinder udbud fra Nationalbanken
Fem bureauer blev i februar i år prækvalificeret til en opgave på 11 mio. kr. om at udvikle en ny hjemmeside samt en webshop for Nationalbanken.
SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen sammen om filmkoncept
Coops kæder fortsætter samarbejdet om fælles initiativer og går denne gang ud med en række film og programmer fra SuperBrugsen, Kvickly og Dagli'Brugsen, der er bygget op over samme koncept. Kendte og influencere er en del af konceptet.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM