
27/04/2021
Bureaunyt uge 17
Konsulenthus skal nedbryde siloer hos Krifa, Huawei lancerer Huawei Ads i Europa, københavnsk webbureau bag site til nyt bilmærke, og et nyt bureau ser morgendagens lys.
Konsulenthus skal nedbryde siloer hos Krifa
Krifa sætter gang i ambitiøst udviklingsprojekt, der skal nedbryde ’datasiloer’ og sætte medlemmet i centrum. Det skriver de i en pressemeddelelse. Til at hjælpe sig har den kristne fagforening med 190.000 medlemmer valgt konsulenthuset NexusOne.
Projektet er forankret i Krifas ledelse med it-chef Jens H Terkildsen og kommunikationschef Thomas Bank Møller i spidsen, og fra sidstnævnte lyder det:
”Vi har i dag en god og tæt dialog med vores medlemmer, men må også konstatere, at der kan være forskel på, hvordan man møder os i et af vores mange digitale touchpoints. Vi ønsker kort fortalt, at alle – uanset hvor – bliver mødt med en relevant, præcis og personlig ’Krifa-stemme’. Det kræver en stærk datahåndtering og -model, så de rigtige data altid er tilgængelige på tværs af alle systemer. Hvis målsætningen skal oversættes til it-lingo – er det noget med ’seamless-integrationer på tværs af frontend- og backendsystemer, så et fælles datagrundlag kan danne basis for en intelligent kommunikation.”
NexusOne skal i de kommende uger udarbejde funktionskort, datamodellering, systemarkitektur, platformsafklaring og leveranceplan til Krifa.
Københavnsk webbureau bag site til nyt bilmærke
Når det nye el-bilmærke Aiways bliver lanceret på det danske marked, har det københavnske webbureau, WeCode lavet det nye bilmærkes site.
Fra client service manager hos WeCode, Jakob Hartvig Johannesen, lyder det:
”Vi har skabt et dynamisk site, som følger Aiways indtræden på det danske marked, fra en attraktiv landing page i takt med lanceringen til en full-service e-commerce platform i takt med det efterfølgende salg og distribution af Aiways biler.”
Sitet er bygget i Shopify med JavaScript frameworks.
Det er Andersen Motors A/S, der står bag importen af det kinesiske el-bilmærke.
Et nyt bureau ser morgendagens lys
Anne Flemmert Jensen og Andreas Kjær Thomsen går sammen om det nye bureau: Bureau of Tomorrow. Det er et innovationsbureau med fokus på at ”oversætte fremtidige trends og forbruger-, kunde- og brugerindsigter til muligheder, designretninger og håndgribelige løsninger.”
De kommer begge med en længere årrække hos Lego, Andreas Kjær Thomsen senest som senior marketing director, mens Anne Flemmert, der har en Ph.D. i samfundsvidenskab, senest var senior director, global development research.
Huawei lancerer Huawei Ads i Europa
Med en europæisk lancering af Huawei Huawei Ads kan virksomheder, reklamebureauer og appudviklere købe annoncer til brugere af Huawei-smartphones.
Der vil bl.a. være mulighed for at placere reklamer i Huaweis app-butik AppGallery, og search ads i Huaweis søgemaskine Petal Search.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM