Campaign Agency Of The Year

05/04/2022

Bureaunyt uge 14

& Co. er shortlistet til verdens bedste kreative bureau, Sticks'n'Sushi vælger digitalbureau, mindre bureau vinder Politiken som kunde, og investeringsselskab køber 40 pct. af Cookie Information.

Investeringsselskab køber 40 pct. af Cookie Information
SaaS-virksomheden Cookie Information, der udbyder cookie-samtykkeløsninger i Norden, er blevet delvist opkøbt af selskabet Kirk Kapital. Det sker som led i en strategi, hvor Cookie Information ønsker at accelerere sin internationale vækst. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Ledelsen fortsætter med adm. dir. Karsten Rendemann og COO Jonas Voldbjerg Andersen ved roret, der indtil nu har tegnet sig for ejerskabet af Cookie Information. 

"Vi er meget glade for at byde Kirk Kapital velkommen som med-aktionær og som aktiv ejer igennem bestyrelsen. Det ser vi som en blåstempling af Cookie Information, og vores mission om at sikre tillid for alle på internettet. Vi glæder os til samarbejdet og til den spændende internationale vækstrejse, vi nu kan sætte endnu mere skub til", siger Karsten Rendemann, adm. direktør i Cookie Information, og fortsætter:

"Investeringen kommer til at skabe højt kvalificerede arbejdspladser i Danmark. Vi forventer at fordoble antallet af ansatte i løbet af de næste måneder ved at etablere yderligere 30-40 arbejdspladser."

& Co. shortlistet til verdens bedste kreative bureau
Det britiske erhvervsmedie Campaign har shortlistet & Co. til prisen som Creative Agency of the Year. Samtidig er moderselskabet The North Alliance (NoA) shortlistet i kategorien som Network of the Year i Europa. 

De andre shortlistede bureauer er MediaMonks, Rethink, Special Sydney, St. Luke’s Communications, The Brooklyn Brothers, Uncommon Creative Studio, Zulu Alpha Kilo.

I kategorien som bedste bureaunetværk i Europa er NoA oppe imod DDB EMEA, BBDO Europe, McCann Worldgroup Europe, OMD EMEA, PHD Europe, VMLY&R.

Butter Agency bag kampagne fra Politiken
Politiken startede i sidste uge en kampagne rettet mod læsere under 30 år. I kampagnen indgår 30 location-specifikke outdoors samt et færdigproduceret biografspot, der blev testet i forbindelse med dokumentarfilmfestivalen CPH: DOX.

Butter Agency blev valgt efter en pitchrunde. Det skriver Markedsføring.

Sticks'n'Sushi vælger digitalbureau
Sushikæden Sticks'n'Sushi har lagt ansvaret for hele den digitale forretning i hænderne på et nyt bureau. Opgaven er landet hos performance marketingbureauet Mighty Monday. Det skriver partner i bureauet, Martin Dean, på LinkedIn. 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM