
05/04/2022
Bureaunyt uge 14
& Co. er shortlistet til verdens bedste kreative bureau, Sticks'n'Sushi vælger digitalbureau, mindre bureau vinder Politiken som kunde, og investeringsselskab køber 40 pct. af Cookie Information.
Investeringsselskab køber 40 pct. af Cookie Information
SaaS-virksomheden Cookie Information, der udbyder cookie-samtykkeløsninger i Norden, er blevet delvist opkøbt af selskabet Kirk Kapital. Det sker som led i en strategi, hvor Cookie Information ønsker at accelerere sin internationale vækst. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Ledelsen fortsætter med adm. dir. Karsten Rendemann og COO Jonas Voldbjerg Andersen ved roret, der indtil nu har tegnet sig for ejerskabet af Cookie Information.
"Vi er meget glade for at byde Kirk Kapital velkommen som med-aktionær og som aktiv ejer igennem bestyrelsen. Det ser vi som en blåstempling af Cookie Information, og vores mission om at sikre tillid for alle på internettet. Vi glæder os til samarbejdet og til den spændende internationale vækstrejse, vi nu kan sætte endnu mere skub til", siger Karsten Rendemann, adm. direktør i Cookie Information, og fortsætter:
"Investeringen kommer til at skabe højt kvalificerede arbejdspladser i Danmark. Vi forventer at fordoble antallet af ansatte i løbet af de næste måneder ved at etablere yderligere 30-40 arbejdspladser."
& Co. shortlistet til verdens bedste kreative bureau
Det britiske erhvervsmedie Campaign har shortlistet & Co. til prisen som Creative Agency of the Year. Samtidig er moderselskabet The North Alliance (NoA) shortlistet i kategorien som Network of the Year i Europa.
De andre shortlistede bureauer er MediaMonks, Rethink, Special Sydney, St. Luke’s Communications, The Brooklyn Brothers, Uncommon Creative Studio, Zulu Alpha Kilo.
I kategorien som bedste bureaunetværk i Europa er NoA oppe imod DDB EMEA, BBDO Europe, McCann Worldgroup Europe, OMD EMEA, PHD Europe, VMLY&R.
Butter Agency bag kampagne fra Politiken
Politiken startede i sidste uge en kampagne rettet mod læsere under 30 år. I kampagnen indgår 30 location-specifikke outdoors samt et færdigproduceret biografspot, der blev testet i forbindelse med dokumentarfilmfestivalen CPH: DOX.
Butter Agency blev valgt efter en pitchrunde. Det skriver Markedsføring.
Sticks'n'Sushi vælger digitalbureau
Sushikæden Sticks'n'Sushi har lagt ansvaret for hele den digitale forretning i hænderne på et nyt bureau. Opgaven er landet hos performance marketingbureauet Mighty Monday. Det skriver partner i bureauet, Martin Dean, på LinkedIn.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM