06/04/2021
Bureaunyt uge 14
Corona-kampagne fra VisitDenmark vinder tv-pris, mobilbureau lancerer nyt bureaubrand, N'fellows udvikler virtuelt showroom til modebrand, og Dwarf udvikler digital platform til TV2 Regionerne.
Mobilbureau lancerer nyt bureaubrand
Nexd, der specialiserer sig i displayannonceringer på mobil, samler nogle af de mobile marketingydelser i et nyt bureau: Primo Mobile. Baggrunden for de udvidede aktiviteter er ifølge direktør i Nexd, Niels Forsberg, en stigning i danskernes forbrug af digitale medier og især mobilen.
Det nye bureau-setup skal sikre, at man dels kan være taktisk mobil-partner og underleverandør for bureauer og deres kunder, dels at være en mere strategisk sparringspartner til markedsføring på mobilen.
”Coronakrisen satte også sit aftryk på vores forretning, forstået på den måde at årsresultatet i 2020 endte bedre, end hvad vi forventede efter første halvår. Samtidig kunne vi se, der er opstået et behov for mere strategiske marketing løsninger, hvor mobilen er omdrejningspunkt. Nexd er fortsat et essentielt brand med premium display formater, men det mangler højde for at kunne løse de mere strategiske mobile marketing opgaver," siger Niels Forsberg i en pressemeddelelse.
I Nexd fortsætter man med displayforretning og en banner builder-platform, mens Primo Mobile vil have ydelser og produkter indenfor augmented reality, mobile consulting, mobile gamification og mobildata løsninger (telekom /lokalitetsdata og app data), og andre ydelser, hvor der typisk vil være techpartnere involveret.
N'fellows udvikler virtuelt showroom til modebrand
Bestsellerbrandet Vila har i samarbejde med N'fellows og techvirksomheden Vonoa udviklet et virtuelt showroom og en virtuel kollektion i 3D. Det virtuelle showroom skal hjælpe med at gøre designprocessen kortere og mere agil, og bruges desuden som fremvisningsværktøj til indkøbere. Værktøjet er tænkt som et strategisk b2b-værktøj, der skal gøre det muligt at fremvise kollektionerne digitalt.
"3D kan sikre hurtigere og mere fleksible processer samt eliminere produktionen af prøver og derved minimere spild. Det er relevant både ift. miljøet og ift. effektivitet, hvilket igen har en positiv effekt på hele værdikæden," siger Simon Khong Harbjerg, brand manager hos Vila, i en pressemeddelelse.
N'fellows har tidligere udviklet et virtuelt showroom i samarbejde med Vonoa for brandet Nü.
Foto: Presse.
Dwarf udvikler digital platform til TV2 Regionerne
TV2 Regionerne har lanceret en ny publiceringsplatform, der er udviklet i samarbejde med Dwarf. Dwarf vandt udbuddet på opgaven, der indbefattede en dataplatform, et CMS-system og borgervendte frontend-løsninger. Den nye platform skal samle det redaktionelle indhold fra de regionale lokalmedier og gøre det lettere for journalister og redaktører at arbejde sammen.
Illustration af Dwarfs digitale platform
Corona-kampagne fra VisitDenmark vinder tv-pris
Kampagnefilmen til 'Meget mere end bare Danmark' har vundet en sølvmedalje i kategorien tv/biografreklamer i konkurrencen 'The Golden City Gate'. Prisen uddeles af den internationale rejse- og hospitality-organisation ITB.
Bag kampagnen, der løb over skærmen i 2020, stod VisitDenmark sammen med de danske destinationer. Kampagnen var støttet af Danmark Erhvervsfremmebestyrelse og udviklet i samarbejde med Hjaltelin Stahl.
”Vi er både glade og stolte over at modtage denne pris. Og ikke mindst er vi stolte over det store engagement blandt danskerne, som har delt flere end 70.000 feriebilleder af Danmark under hashtagget BareDanmark i forbindelse med kampagnen,” siger brandingchef Erik Mortensen i VisitDenmark i en pressemeddelelse.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM