Babysam 1200X

29/03/2022

Bureaunyt uge 13

BabySam målretter kampagne mod Christiansborg, Adform udvider bestyrelsen, ny bog gør op med business bullshit, og Kims er ude med humoristisk dating-kampagne.

Ny brandidentitet for bSocial
bSocial er ikke længere navnet på det, der i dag hedder BeSocial. Identiteten for det nye BeSocial vil fremover lægge mere vægt på at fortælle fængende historier for mode-, bolig- og livsstilbrands gennem annoncer på sociale medier. Derudover vil BeSocial i følge dem selv, forvandle sociale medier til direkte salgskanaler.

Kims ude med humoristisk dating-kampagne
Kims er gået i luften med en storstilet kampagne, der skal øge kendskabet til frontfiguren Tommy og samtidig give Kims’ forskellige chips-typer mere personlighed. Det skriver Markedsføring.

I kampagnen, der er udviklet i samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners, har Tommy sat jagten ind på den store kærlighed. For efter ni år, hvor Tommy har været single, har han indset at dating er ren videnskab. Derfor har han iværksat sit eget dating-program, hvor han bruger Kims’ chips og dip til at afsløre sine dates’ sande jeg.

“Vores satsning skal ses som et skridt i vores fortsatte fokus på smag og krydderier og gøre plads til at skubbe nye produkter ud. Samtidig vil vi gerne øge kendskabet til Tommy, som i skikkelse af at være krydderiassistent, er stærkt associeret med vores produkter,” siger Kims’ marketingchef, Anders Hybholt, til Markedsføring.

Du kan se kampagnevideoen her.

Adform udvider bestyrelsen
To nye profiler, Maria Hjorth og Gustav Mellentin, indtræder i den danske AdTech-virksomhed Adforms bestyrelse.  

Maria Hjorth kommer med erfaring inden for ledelse og bestyrelse og indtræder som uafhængigt bestyrelsesmedlem. Hun er tidligere direktør for VP Securities og sidder i dag i en række bestyrelser, herunder TopDanmark og Trifork.


Maria Hjorth

Gustav Mellentin var med til at starte Adform for 20 år siden.

Gustav Mellentin udtaler om sin udnævnelse:


Gustav Mellentin

Ny bog gør op med business bullshit
Kommunikationsansvarlig i Garuda, Mikkel Hune Toxvig, er 28. april aktuel med sin debutbog. Her udkommer bogen ‘Farvel til business bullshit – et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog’.

I bogen tager Mikkel Hune Toxvig angiveligt et opgør med alt det han kalder for ”sprogligt bullshit”, som findes på dansk ledelses- og virksomhedskommunikation. Han beskriver dem blandt andet som ”’oppustede’ modeord, klichéer, platheder, hurra-ord, pligtsludder og meget andet”.

Bogen udgives på Akademisk Forlag.

BabySam målretter kampagne mod Christiansborg
Det danske babyudstyrsbrand BabySam er for første gang ude med en kampagne målrettet danske politikere. Det sker i forbindelse med et lovforslag, der skal give medfædre samme rettigheder som andre forældrekonstellationer. MBA står bag kampagnen, som udelukkende kører på outdoor-medier omkring Christiansborg.

Læs mere her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM