Burgerking 1200X

15/03/2022

Bureaunyt uge 11

Burger King vælger nyt bureau i Danmark, Nørgaard Mikkelsen bag ny Rynkeby-brandplatform, NoA på storindkøb i Finland, og årets native bureau er dansk.

Årets native bureau er dansk
Ekstra Bladet Native blev med seks priser dansk topscorer til Native Advertising Awards, hvor de blev årets bureau. Se alle de danske vindere.

Læs mere.

NoA på storindkøb i Finland
The North Alliance, der bl.a. står &Co., har købt to fremtrædende bureauer i Finland. Det ene, det kreative bureau Bob the Robot, blev for nyligtkåret til årets bureau i Finlands, men det andet, DK&A har profileret sig som et fremstormende digital design- og udviklerbureau. 

Det er første gang, NoA-gruppen bevæger sig ind på nyt territorie siden 2014, hvor gruppen blev etableret i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Til Markedsføring siger adm. dir. i NoA, Mikael Jørgensen, at der også er planer om at gå ind på flere markeder. Opkøbet af de to finske bureauer er således første skridt i en international vækststrategi. 

”Vi vil gerne sammensætte kompetencer på en anden måde. Vi vil udfordre de gængse netværksstrukturer. Vi ser os ikke som en bureaugruppe med fokus på reklame, men som specialister inden for customer-driven growth. Og der har vi brug for de kompetencer, der kan hjælpe kunderne med at vokse," siger Mikael Jørgensen til Markedsføring. Han fortsætter:

”Grundlæggende holder vi fast i, at vi har en helt anden struktur end eksempelvis store amerikanske netværk. Vi har ikke et stort hovedkvarter, der er hjertet. Vi opkøber bureauer, som bevarer deres identiteter og er hjertet i det, vi gør. Vi vil gerne have, at det er de bedste, der bliver en del af NoA-familien. Vi vil gerne lave en god forretning for kunderne, og så bliver det også en god forretning for os." 

Nørgaard Mikkelsen bag ny Rynkeby-brandplatform
Rynkeby er mere end bare juice. Det skal en ny brandplatform og nyt emballagedesign gøre tydeligt for danskerne. Det betyder mindre skærmtid til aben Rynke. Nørgaard Mikkelsen har hjulpet med opgaven.

Læs mere her.

Burger King vælger nyt bureau i Danmark
Burgerkæden konsoliderer sine bureauydelser hos én samarbejdspartner, der fremover skal stå for medier, reklame og PR i hele Skandinavien. Det betyder et farvel til Uncle Grey og Dentsu i Danmark.

Læs mere her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM