
15/03/2022
Bureaunyt uge 11
Burger King vælger nyt bureau i Danmark, Nørgaard Mikkelsen bag ny Rynkeby-brandplatform, NoA på storindkøb i Finland, og årets native bureau er dansk.
Årets native bureau er dansk
Ekstra Bladet Native blev med seks priser dansk topscorer til Native Advertising Awards, hvor de blev årets bureau. Se alle de danske vindere.
NoA på storindkøb i Finland
The North Alliance, der bl.a. står &Co., har købt to fremtrædende bureauer i Finland. Det ene, det kreative bureau Bob the Robot, blev for nyligtkåret til årets bureau i Finlands, men det andet, DK&A har profileret sig som et fremstormende digital design- og udviklerbureau.
Det er første gang, NoA-gruppen bevæger sig ind på nyt territorie siden 2014, hvor gruppen blev etableret i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Til Markedsføring siger adm. dir. i NoA, Mikael Jørgensen, at der også er planer om at gå ind på flere markeder. Opkøbet af de to finske bureauer er således første skridt i en international vækststrategi.
”Vi vil gerne sammensætte kompetencer på en anden måde. Vi vil udfordre de gængse netværksstrukturer. Vi ser os ikke som en bureaugruppe med fokus på reklame, men som specialister inden for customer-driven growth. Og der har vi brug for de kompetencer, der kan hjælpe kunderne med at vokse," siger Mikael Jørgensen til Markedsføring. Han fortsætter:
”Grundlæggende holder vi fast i, at vi har en helt anden struktur end eksempelvis store amerikanske netværk. Vi har ikke et stort hovedkvarter, der er hjertet. Vi opkøber bureauer, som bevarer deres identiteter og er hjertet i det, vi gør. Vi vil gerne have, at det er de bedste, der bliver en del af NoA-familien. Vi vil gerne lave en god forretning for kunderne, og så bliver det også en god forretning for os."
Nørgaard Mikkelsen bag ny Rynkeby-brandplatform
Rynkeby er mere end bare juice. Det skal en ny brandplatform og nyt emballagedesign gøre tydeligt for danskerne. Det betyder mindre skærmtid til aben Rynke. Nørgaard Mikkelsen har hjulpet med opgaven.
Burger King vælger nyt bureau i Danmark
Burgerkæden konsoliderer sine bureauydelser hos én samarbejdspartner, der fremover skal stå for medier, reklame og PR i hele Skandinavien. Det betyder et farvel til Uncle Grey og Dentsu i Danmark.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM