Malte Kringelbach Iversen (1)

14/11/2022

Navnenyt uge 46 2022

Medarbejdere til Trifork, Sunrise, Peech, Spillerforeningen, Twitter, Urgent.Agency, Everland, Sweco Danmark, Calibrate, Signafilm, Danske Andelskassers Bank, MediaCatch, Leneo, Adapt, Mediegruppen, Royal Copenhagen, NoA Connect, s360 samt rokade i Publicos bestyrelse.

Udnævnelse til CMO i Trifork
Malthe Kringelbach Iversen
er udnævnt til CMO i Trifork. Han kom til virksomheden i starten af 2022 som VP Marketing.  Malthe Kringelbach Iversen får til opgave at styrke virksomhedens brand med fokus på at supportere både det danske marked, og særligt også de internationale markeder, som Trifork befinder sig på. Derudover får han til opgave at styrke marketingsynergierne på tværs af Triforks 25 start-up og scale-up investeringer. Endelig bliver det også Malthe Kringelbach Iversens ansvar at løfte virksomhedens til dato største sponsorat af det globale sejlevent, The Ocean Race, som Stopover Presenting Partner i Århus i 2023.

Malthe Kringelbach Iversen har en master i economics & marketing fra CBS.


Malthe Kringelbach Iversen

Kreativ direktør til Sunrise
Mikkel Søborg er ansat som kreativ direktør hos Sunrise. Her kommer han til at samarbejde med kreativ direktør & partner Janus Christian Maybom Jauch.  Mikkel Søborg kommer fra sit eget bureau Otteogtyvetres, hvor han i knap ni år arbejdede som creative director. Tidligere har han haft lignende stillinger hos bl.a. Adtomic og Content CPH.


Mikkel Søborg

Ny kommunikations- og presseansvarlig til Peech
Nynne Munk er startet i en nyoprettet stilling som kommunikations- og presseansvarlig hos Peech. Hun skal varetage PR, strategi og events og vil fremadrettet bidrage til at styrke den overordnede udvikling af virksomheden.
Nynne Munk kommer fra bureausiden, hvor hun har siddet først hos RelationsPeople og siden som communications specialist hos Copus. 

Nynne Munk har en kandidat i kommunikation fra Aalborg Universitet og driver desuden en selvstændig virksomhed, hvor hun rådgiver og underviser i formidling og præsentationsteknik.


Nynne Munk

Spillerforeningen opretter ny stilling som kommunikationsdirektør
Den 5. december tiltræder Magnus Hviid i en nyoprettet stilling som kommunikationsdirektør i Spillerforeningen. Han har de seneste fem år været kommunikationschef hos Aller Media, og før det var han faktisk i Spillerforeningen i tre år som presse- og kommunikationschef.

Magnus Hviid er cand.comm. fra Roskilde Universitet.


Magnus Hviid. Fotograf: Jesper Sunesen

Client partner til Httpool (Twitter)
Andreas Stefansen
er ansat som client partner hos Httpool, hvor han skal hjælpe danske annoncører og bureauer med at komme i gang med at bruge Twitter som annonceringsplatform.
Tidligere har Andreas Stefansen siddet i tilsvarende stilling  hos Bazoom Group.
Hos Httpool, skal Andreas blandt andet hjælpe kunderne med at øge deres afkast fra deres Twitter-kampagner og udbrede kendskabet til mulighederne på platformen.


Andreas Stefansen

Fire nye medarbejdere til Urgent.Agency 
Strategi- og designbureauet Urgent.Agency opruster på designfronten med to nye senior designere, en kommunikationsrådgiver, der skal styrke bureauets eksterne
kommunikation. Desuden er ansat en grafisk designer.

De to nye senior designere er Nilas Andersen og Daniel Julien.

Nilas Andersen har tidligere arbejdet hos Kontrapunkt og haft virksomhed i eget navn med kunder, som Harvard University, MIT Press og Fotografisk Center.

Daniel Julien er oprindeligt fra Montreal, Canada, og har bl.a. arbejdet på bureauerne Sidlee, Gsmproject og senest slået sine folder hos danske Barkas. Daniel Julien har arbejdet med kunder som North Face, Salomon, Adidas og Montreal Museum of fine Arts.

Den nye kommunikationsrådgiver er Stine Winskel, der tidligere har været kommunikationsmanager hos Kontrapunkt og senest arbejdet som kommunikationsrådgiver hos strategi- og kommunikationsbureauet Copus.
Hun har en bachelor i kommunikation fra RUC og en journalistisk overbygning fra Aarhus Universitet.

Laura Hertz Terkelsen tiltræder som grafisk designer. Hun skal løfte både kundeopgaver og hjælpe med Urgents egen kommunikation. Hun har senest arbejdet hos Idna Group, og er uddannet fra DMJX.


Fra venstre til højre: Laura Hertz Terkelsen, Stine Winskel og Daniel Julien. Nilas Andersen er ikke med på billedet.

Rokade i Publicos bestyrelse
Der er sket en række ændringer i kommunikationsbureauet Publicos bestyrelse. Nye i bestyrelsen er Adam Peter Nielsen, LineBerg-Stærk og Thomas Wilhelmsen. Ud er trådt Liv Soelberg Andersen, Morten Ballisager og Martin Christiansen. Henrik Jensen fortsætter som bestyrelsesformand og Uffe Lyngaae som bestyrelsesmedlem.

MediaCatch henter ny head of infrastructure hos Meta
Michael Klitgaard
kommer til at stå i spidsen for infrastrukturen hos AI-virksomheden MediaCatch. I rollen som head of infrastructure skal han sammen med resten af ingeniørteame bygge en dynamisk infrastruktur, der tilpasser sig virksomhedens fremtidige  kundebehov i flere lande, og samtidig opfylde de interne ingeniørkrav til træning af MediaCatchs egne AI-modeller.

Michael Klitgaard kommer fra en stilling som data operations engineer hos Metas datacenter i Odense.


Michael Klitgaard

Marketing manager til Leneo
Malva Sundström
er ansat som marketing manager hos Leneo, hvor hendes primære opgave består i at opbygge Leneo-brandet, drive SoMe-indhold samt optimere virksomhedens marketingstrategier. Hun startede sin karriere hos BAT, hvor hun tilbragte to år på deres globale graduate program i marketing. Her havde hun roller som digital brand activation, brand, BI digital og e-commerceudvikling i London. Efterfølgende tilbragte Malva Sundström et år som CRO executive i London, hvor hun optimerede hjemmesiderne i Nordeuropa for virksomhedens forskellige brands.

Malva Sundström er uddannet fra Jönköping University i Sverige.


Malva Sundström

Senior brand strategist til Everland
Mads Lindum er blevet ansat hos brand- og designbureauet Everland i stillingen som senior brand strategist. Han kommer fra en lignende position hos det digitale bureau Signifly, hvor han har været ansat i fire år og har arbejdet for kunder som 7-Eleven, YX og Beyond Beta.

Hos Everland skal Mads Lindum være med til at løfte og drive bureauets strategiske leverancer både i Danmark og i Norge, hvor bureauet oplever vedvarende vækst.

Mads Lindum har en master i brand & communications management fra CBS.


Mads Lindum

Kommunikationsdirektør med ansvar for branding til Sweco Danmark
Lotte Kragelund bliver den 1. december ny kommunikationsdirektør hos arkitekt- og ingeniørrådgivervirksomheden Sweco Danmark. Her får hun det overordnede ansvar for Sweco Danmarks branding og kommunikation samt en plads i landeledelsen. Hun kommer fra en knap 20 år lang karriere hos Velux, hvor hun har arbejdet med thought leadership og videnskommunikation som director long-term relevancey, buildings of the future.

Lotte Kragelund er cand.negot. i arabisk sprog og kultur og gennemført sprogofficersuddannelsen sideløbende. 


Lotte Kragelund

Head of SEM & performance marketing til Calibrate
Jørgen Petersen er ansat som head of SEM & performance marketing hos Calibrate. Jørgen Petersen har arbejdet med digital marketing på bl.a. OMD/Resolution og som head of search hos Orchestra. Han kommer senest fra en stilling som head of performance hos Tales.


Jørgen Petersen

Head of content til Signafilm
Martin Bylund Larsen er startet som head of content hos Signafilm. Hans opgave bliver at stå i spidsen for contentteamet, som leverer digitalt indhold, kampagner, strategier og rådgivning til Signafilms kunder.

Han kommer fra en stilling som social media coordinator & content specialist hos teknologivirksomheden Asetek.

Martin Bylund Larsen har en master i interaktive digitale medier fra Aalborg Universitet.


Martin Bylund Larsen

Kommunikations- og marketingchef til Danske Andelskassers Bank
Mette Bernt er ansat som kommunikations- og marketingchef hos Danske Andelskassers Bank. Hun kommer fra Mediegruppen, hvor hun var kommunikationschef. Hun har tidligere arbejdet for Danske Andelskassers Bank i en periode på fire år som tekstforfatter. Desuden har hun erfaring fra bl.a. Public Funk, Halskov & Halskov, Grey Aalborg samt som selvstændig.

Mette Bernt er uddannet cand.mag. i kommunikation og retorik fra henholdsvis Aalborg og Københavns Universitet.


Mette Bernt

Nye medarbejdere til Adapt
Adapt har ansat fire nye medarbejdere. Tonni Hyldgaard er ansat som senior project manager. Han kommer fra Shape Games, hvor han senest var senior account manager. Tonni Hyldgaard har en bachelor i software development fra Copenhagen School of Design & Technology.


Tonni Hyldgaard

Louise Hall er ansat som delivery director. Hun kommer fra Berlingske Media, hvor hun var senior product manager. Derudover har hun bl.a. været en en længere årrække hos DR. Louise Hall er uddannet i digital design & communications fra IT-Universitetet i København samt har en bachelor i film og medievidenskab fra Københavns Universitet.


Louise Hall

Mette Gry Schmidt er ansat som product design lead. Hun vender tilbage til Adapt efter en ni måneders afstikker til Monstarlab. Mette Gry Schmidt er bachelor i digital concept development international fra KEA.


Mette Gry Schmidt

Christoffer Berg er ansat som senior front-end engineer. Han vender tilbage til Adapt efter syv måneder hos Miinto. Christoffer Berg er uddannet i multimedia design & communication fra Sjællands Erhvervsakademi.


Christoffer Berg

Mediegruppen ansætter kommunikationsrådgiver
Mediegruppen har ansat Anne Mette Thrane som kommunikationsrådgiver og magasinredaktør. Hendes opgave bliver at sætte retning på det redaktionelle arbejde og content-produktion. Hun kommer fra det digitale medie Kiosk, hvor hun var chefredaktør. Tidligere har hun arbejdet i DR, senest som radio/tv/digital-journalist og projektleder.

Anne Mette Thrane har en kandidatuddannelse i film og medievidenskab fra Københavns Universitet.

Global director of ecommerce til Royal Copenhagen
Margit Friis er ansat som gloabl director of ecommerce hos Royal Copenhagen/Fiskars Group. Hun kommer fra Apropo Online Apotek, hvor hun var head of marketing og e-commerce. Tidligere har hun arbejdet hos Rosendahl Design Group samt i en lang årrække hos Bonniers.

Margit Friis er uddannet i HD (A). 


Margit Friis

Paid social specialist til s360
Frederik Krarup Ladefoged er ansat som paid social specialist hos det performance marketingbureauet s360. Han kommer fra Kynetic og har tidligere arbejdet os Dentsu. 

Frederik Krarup Ladefoged har en bachelor i erhvervsøkonomi fra Aarhus Universitet samt en bachelor i international handel & markedsføring fra Erhvervsakademi Aarhus.

NoA Connect ansætter seniorkonsulent
Thomas Koch er ansat som senior consultant hos NoA Connect. Han kommer fra GroupM, hvor han har været i en længere årrække, senest som SEA strategy director.

Thomas Koch er markedsføringsøkonom fra Copenhagen Business Academy.


Thomas Koch

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM