Thomas Lue Lytzen 1200X

11/05/2021

Navnenyt uge 19

Læs bl.a. om annoncedirektør til Ekstra Bladet, kommunikationschef til Arken, kommunikationschef og strategidirektør til Carlsberg, segment marketing manager til ISS, udnævnelser hos KommPress, marketingchef til Aarstiderne, samt nye folk hos Morsing, Lead Agency, Nomeco, Kubbco, Matas, MobilePay, Superego, Kudos og 29xStudio.

Annoncedirektør til Ekstra Bladet
Thomas Lue Lytzen er ansat som director of ad sales & tech hos Ekstra Bladet. Han kommer fra en anden stilling i JP/Politikens Hus, hvor han senest har været head of product development. 

Tidligere har han bl.a. været digital business development manager hos Berlingske Media, digital chefredaktør for Tipsbladet og head of communications and marketing hos Brøndby IF.


Thomas Lue Lytzen

To ny medarbejdere til Morsing
Mikael Hansen er ansat som kommunikationsrådgiver hos Morsing PR, hvor han særligt skal arbejde med bureauets tech-kunder. Han har senest været redaktør på it-mediet Techradar. Tidligere har han været journalist ved magasinet Lyd & Billede, kommunikationskonsulent hos ConferenceCare og journalist hos Mediaprovider Scandinavia.

Mikael Hansen er uddannet kandidat i international business communication fra CBS.


Mikael Hansen

Samtidig er Denis Kostic ansat som kommunikationskonsulent. Han skal lave kreativ copywriting og sikre pressedækning for bureauets kunder på tværs af brancher som tech, facility management og detail.

Denis Kostic kommer fra en stilling som pr- og kommunikationskonsulent hos Ford Motor Company og har tidligere været freelanceskribent hos kulturmediet Soundvenue. Han er uddannet cand.mag. i medievidenskab fra Syddansk Universitet med tillæg i marketing, branding og kommunikation.


Denis Kostic

Softwarearkitekt til Mobilepay
Martin Pedersen er ansat som softwareudvikler hos Mobilepay. Han kommer fra Envida i Silkeborg, hvor han har været sofwarearkitekt. Tidligere har han været bl.a. system developer hos DdD Retail. 

Martin Pedersen er uddannet kandidat i IT fra Aarhus Universitet.

Fra Lemvigh-Müller til Nomeco
Katja Dehn Cox er ansat som digital content developer hos grossisten Nomeco. Hun kommer fra Lemvigh-Müller, hvor hun var kommunikationsmedarbejder i marketingafdelingen. Tidligere har hun bl.a. været content marketing writer hos Planday. 

Hun er uddannet kandidat i engelsk og kommunikation fra CBS.


Katja Dehn Cox

Kommunikationschef til Arken 
Anne Axholm er ny kommunikationschef hos Arken Museum for Modern Art. Hun har tidligere været hos Aller Media, senest som mediechef, og før det var hun chefredaktør samme sted. 

Anne Axholm har desuden været head of communication hos Dansk Mode & Textil og kultur- og livsstilsredaktør hos Dagbladet Børsen.


Anne Axholm

Fra Havas til Matas
Peter Kirchhoff er ansat som media strategist hos Matas. Han kommer fra Havas, hvor han var senior client director & strategy lead. Tidligere har han været head of broadcast hos m/Six og broadcast planner hos Mediacom.

Peter Kirchhoff er uddannet kandidat i international marketing management fra Syddansk Universitet.


Peter Kirchhoff

Tidl. digital chef hos Danske Medier til advokatvirksomhed
Morten Kamper er ansat som direktør/COO hos advokatvirksomheden Co:Play Law. Han kommer fra en stilling som virksomhedskonsulent i Københavns Kommune. Tidligere har han bl.a. været head of digital activities hos Danske Medier og direktør i FDIH. 


Morten Kamper

Ny kommunikationschef samt strategidirektør til Carlsberg
Nina Brønden Jakobsen er ansat som ansvarlig for Carlsbergs kommunikation. Hun afløser Kasper Elbjørn, der er rykket til Danfoss efter 5 år hos Carlsberg.

Nina Brønden Jakobsen kommer fra en stilling som senior advisor hos kommunikationsbureauet Ulvemann & Børsting. Tidligere har hun bl.a. været presseofficer hos Kopenhagen Fur og juniorkonsulent hos Kreab Gavin Andersson.

Nina Brønden Jakobsen er uddannet kandidat i kommunikation og medieanalyse fra RUC.


Nina Brønden Jakobsen

Søren Brinck overtager rollen som strategidirektør i Carlsberg efter Chris Warmoth, der efter 7 år som del af den øverste ledelse har valgt at gå på pension. Søren Brinck får ansvaret for strategi og digital. Han kommer fra Asien-divisionen i bryggeriet, hvor han som senior vise president har haft ansvar for Vietnam, Cambodja og Myanmar. 

Søren Brinck har tidligere haft forskellige stillinger i Carlsberg, bl.a. direktør for Carlsberg Danmark. Han har desuden været CEO i Ringnes AS og i det græske bryggeri Mythos Brewery.

Tre nye medarbejdere til Superego
Nikolaj Rudbeck vender efter en årrække tilbage til Superego – denne gang som brand designer. Efter næsten 8 år som art director hos Superego sprang Nikolaj ud som selvstændig med designbureauet IDStudio. Nu er han tilbage, og kunderne er rykket med til Superego.

Nikolaj Rudbeck er uddannet i designledelse fra Designskolen Kolding.

Mathias Oxholm er tiltrådt stillingen som web developer. Han kommer fra Step Up Media i Kolding, hvor han var grafisk webudvikler.

Mathias Oxholm er uddannet bachelor multimediedesigner og webudvikler fra IBA Erhvervsakademi Kolding.

Dennis Pedersen er ansat som grafisk- og motion graphic designer. Han kommer med mere end 20 års grafisk erfaring i ryggen – senest hos Designit gennem 13 år.


Mathias Oxholm, Dennis Pedersen og Nikolaj Rudbeck

Head of performance & brand marketing til Watery
Sebastian Sehested Dyrgaard er ansat som head of performance & brand marketing hos Watery. Han kommer fra Nordic Social, hvor han var head of paid social. Tidligere har han bl.a. været salgskonsulent hos Søgemedier og junior Facebook specialist hos Trendhim. 


Sebastian Sehested Dyrgaard

Marketingchef til Aarstiderne
Stine Påskesen er ansat som chef for marketing og e-commerce hos Aarstiderne. Hun kommer fra Goodiebox, hvor hun var country manager med ansvar for Norden. Tidligere har hun bl.a. hos Profil Rejser og Nordisk Film. 

Stine Påskesen er uddannet kandidat i filmvidenskab fra Københavns Universitet.

Paid social-chef til Skjolby & Co
Online marketingbureauet Skjoldby & Co ansætter Victor Barsøe i en nyoprettet stilling som head of paid social. 

Victor Barsøe er uddannet markedsføringsøkonom på Erhvervsakademi Zealand i Roskilde. 


Victor Barsøe

Udnævnelser hos KommPress
Ulrik Schøsler er udnævnt til direktør for strategi og public affairs hos PR- og kommunikationsbureauet KommPress. Ulrik Schøsler har som chef for strategi og public affairs haft særligt fokus på både offentlige og private kunders behov for en strategisk tilgang til deres kommunikation, omdømme, positionering og interessevaretagelse. Det arbejde skal han fortsætte og udvikle i sin nye stilling.

Ulrik Schøsler har tidligere været chefrådgiver i det københavnske kommunikationsbureau Lead Agency, kommunikationschef på SDU og arbejdet med strategisk kommunikation hos DSB, Carlsberg og TV2.

Morten Hopballe er udnævnt til PR-chef hos KommPress. I sin seneste stilling som seniorrådgiver har Morten Hopballe primært arbejdet med PR, krisekommunikation og medietræning for bureauets mange kunder, men fremover skal han stå i spidsen for at videreudvikle og styrke KommPress' position på PR-området.

Morten Hopballe har tidligere været pressetalsmand for musikfestivallen Tinderbox og kommunikationskonsulent hos TV 2, ligesom han i knap fem år havde sin egen kommunikationsvirksomhed.

Han er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og har været journalist på Urban og sportsjournalist på B.T. og Ritzaus Bureau.


Ulrik Schøsler og Morten Hopballe

Kommunikationsrådgiver til Kudos
Kudos Kommunikation ansætter journalist og kommunikatør William Brøns Petersen, som skal hjælpe med at rådgive Kudos’ kunder i kommunikation, branding og public relations. 

William Brøns Petersen er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og har en baggrund som journalist fra Bornholms Tidende og Europabevægelsen. Han har desuden en kandidatgrad i Journalism, Media and Globalisation fra Aarhus Universitet og Universiteit van Amsterdam.


William Brøns Petersen

Fra Creuna til 29xStudio
René Albertsen er startet som digital creative hos det unge kreative digitalbureau 29xStudio. Han kommer fra en stilling som senior digital designer hos Creuna. Tidligere har han været digital designer hos Novicell, e-commerce manager & partner i Kaffeteriet.dk og webdesign og UX-designer hos Co3 Webbureau.

René Albertsen er uddannet professionsbachelor i e-konceptudvikling fra Erhvervsakademi Aarhus. 


René Albertsen

Fra Falck til ISS
Marie Vig Schnack er ansat som segment marketing manager hos ISS. Hun kommer fra en stilling som digital marketing & sales manager hos Falck. Tidligere har hun bl.a. været communication partner hos SOS International og kommunikations- og marketingansvarlig hos Quartz+Co.

Marie Vig Schnack er uddannet kandidat i business/corporate communications fra Aarhus BSS.

Kommunikationschef fra NCC til Concito
Ghita Borring er ansat som kommunikationsansvarlig hos tænketanken Concito. Hun kommer fra NCC, hvor hun var kommunikationschef. Tidligere har hun været kommunikationsrådgiver hos Danfoss, head of media relations hos Velux og assistant general manager i A.P. Møller-Mærsk.

Nye medarbejdere hos Kubbco
David Juul Ledstrup er ansat som strategy director hos Kubbco. Han har senest været selvstændig creative strategist & social media specialist. Tidligere har han bl.a. været creative strategy director hos Marvelous Nordic, creative strategy director & head of social hos Mediabrands Danmark og senior consultant hos Bigum&Co. 

David Juul Ledstrup er uddannet bachelor i global communication and media studies. 


David Juul Ledstrup

Malene Priebe Hold er ansat som head of TikTok i bureauet. Hun kommer fra en stilling som senior social media specialist hos Nordic Social. Hun er uddannet bachelor i interkulturel markedskommunikation.


Malene Priebe Hold

Vitor Hugo Szortyka Gomes er ansat som senior project manager. Han kommer fra Cylindo, hvor han var project manager. Tidligere har han bl.a. været head of creative and strategy i Sweat Studio i Barcelona. 


Vitor Hugo Szortyka Gomes

Tai C. er også ansat som senior project manager. Han kommer fra en stilling som senior client excellence manager hos Anthill Agency. Tidligere har han bl.a været event planner, global marketing hos SiteImprove, project manager hos CWT Meetings & Events og senior project manager hos Adtomic Communications. 

Økonomichef til First Chair Group
Bjarne Veiergang er ansat som ny økonomichef i First Chair Group. Han kommer fra en stilling som chefkonsulent hos Wiesberg & Libo Consulting. Tidligere har han bl.a. været chefkonsulent i A-2, der er en del af First Char Group, projektleder i Ascendi, chefkonsulent i Alectia og manager i Deloitte.


Bjarne Veiergang

Tidl. adm. dir. fra Gads Forlag til Aarhus Universitetsforlag 
Ulrik Hvilshøj er ansat som forlagschef for Aarhus Universitetsforlag. Han har senest været tilknyttet forlaget som konsulent og fungerende redaktionschef. Tidligere har han bl.a. været formand for Danske Forlag, adm. dir. for Gads forlag gennem 10 år og redaktør hos Lindhardt & Ringhof.


Ulrik Hvilshøj

Lead ansætter fire medarbejdere og indgår samarbejdsaftale med tidl. departementschef
Rikke Bo Lundberg
er startet som chefrådgiver hos Lead. Hun har bl.a. været chef for Creative Studio hos Aller Media samt business manager for branded content hos TV 2 Danmark.

Louise Bendixen og Kirstine Bukhave er begge blevet fastansat efter først at have været praktikanter og studentermedhjælpere. Louise Bendixen har fået titel af PR-konsulent. Hun er proffessionsbachelor i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Kirstine Bukhave er blevet juniorkonsulent med fokus på public affairs. Hun er snart færdig som kandidat i statskundskab fra KU.

Tilbage i marts blev Marcus Melo ansat som designer og brand konsulent. Han kommer fra et praktikophold i Uruguay. Før det var han grafisk studentermedhjælper på Københavns Universitet. Marcus Melo er uddannet i design & visual communications fra Det Kongelige Danske Akademi. Derudover har han en uddannelse fra KEA i multimedie design.

Derudover har Lead indgået en eksklusiv samarbejdsaftale med tidligere departementschef i Sundhedsministeriet, Per Okkels, der fremover skal indgå i arbejdet med en række større udviklingsprojekter inden for sundhedsområdet.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM