Tour De France 680 (1)

26/02/2020

Bureaunyt uge 9

Aller Medias eventbureau bliver partner for Tour de France i Danmark. Connected køber en stor del af Propellos. Og det danske Amazon-specialistbureau Maze-One udvider i Norge.

Aller Medias eventbureau bliver partner for Tour de France i Danmark
Alive, der er Aller Medias eventbureau, er blevet valgt som national værtspartner for Tour de France, når det franske cykelløb kommer til Danmark i 2021.

”Vi er glade for at have indgået aftale med eventvirksomheden Alive, der bliver national og ansvarlig operatør for hospitality i forbindelse med Tour de France-etaperne den 2., 3. og 4. juli 2021”, siger Alex Pedersen, direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark, som står for at afvikle og organisere Tour de France i Danmark.

Som værtspartner kommer Alive til at stå for værtskabet og events i de danske start- og målbyer under Tour de France, som er København, Roskilde, Nyborg, Vejle og Sønderborg.

Adm. direktør i Alive, Jesper Hartley, glæder sig naturligvis over aftalen, som udover Grand Départ Copenhagen Denmark også er indgået med Amaury Sport Organisation, A.S.O., og som tilbyder specielle VIP-arrangementer som supplement til den  generelle gratis adgang på hele ruten samt ved mål- og startområder.

”Til selve løbet skaber og udbyder vi VIP-områder i alle danske start- og målbyer. Derudover har A.S.O. givet os rettighederne til at lave skræddersyede events for virksomheder og etablere Grand Départ Business Club. Her tilbyder vi allerede fra marts i år networking og aktiviteter med eksklusivt indhold, der tager afsæt i touren og det gule univers”, siger Jesper Hartley. 

Connected køber stor del af Propellos
Reklamebureauet Connected har købt 49 % af aktierne i digitalbureauet Propellos.

Connected vil med købet styrke mulighederne for at skabe mere integrerede kampagner og mere individuelle kunderejser, siger CEO og partner i Connected, Jakob Kaare Jensen:

”Vi har bevæget os langt i løbet af de sidste fire-fem år, fra vi skiftede navn fra Manipulation til Connected – i dag er omkring 80 % af vores leverancer rent digitale, så det giver god mening for os at få lidt ekstra tyngde om bord, der sætter os i stand til følge forbrugeren gennem hele processen og hele tiden sørge for, at kommunikationen har en relevant, personlig og nærværende tilstedeværelse på tværs af digitale/sociale medier”.

Købet er sket gennem en kapitaludvidelse, og Propellos kommer i første omgang til at fortsætte under sit eget navn som en integreret del af Connected, ligesom man er flyttet ind i Connecteds lokaler på Islands Brygge.

Dansk Amazon-bureau udvider med norsk kontor
I august sidste år stiftede Ulrik Grevenkop-Castenskiold og Michael Chabert sammen med det hollandske moderselskab Maze-One.com B.V. det danske Amazon specialistbureau Maze-One Nordic. I januar udvidede man partnerkredsen i Maze-One Nordic med den tidligere Strossle-direktør Sanne Sønderskov Jensen, og nu udvider man med kontor i Oslo.

”Fokus fra begyndelsen har været at koncentrere os om at få et stærkt fodfæste i Danmark, men det har hele tiden været planen også at lancere Maze-One i de andre nordiske lande indenfor en overskuelig fremtid”, siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold, der er managing partner.

I Oslo entrerer man med Ketil Øye og Dagfinn Melberg, der også bliver partnere. De har begge været med i opstarten af DoubleClick i Norge, inden Google købte firmaet. Derudover har Ketil startet den norske afdeling af danske Adform, og Dagfinn har været med til at starte Advertising.com (AOL / Time Warner) op i Norge.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM