
26/02/2020
Bureaunyt uge 9
Aller Medias eventbureau bliver partner for Tour de France i Danmark. Connected køber en stor del af Propellos. Og det danske Amazon-specialistbureau Maze-One udvider i Norge.
Aller Medias eventbureau bliver partner for Tour de France i Danmark
Alive, der er Aller Medias eventbureau, er blevet valgt som national værtspartner for Tour de France, når det franske cykelløb kommer til Danmark i 2021.
”Vi er glade for at have indgået aftale med eventvirksomheden Alive, der bliver national og ansvarlig operatør for hospitality i forbindelse med Tour de France-etaperne den 2., 3. og 4. juli 2021”, siger Alex Pedersen, direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark, som står for at afvikle og organisere Tour de France i Danmark.
Som værtspartner kommer Alive til at stå for værtskabet og events i de danske start- og målbyer under Tour de France, som er København, Roskilde, Nyborg, Vejle og Sønderborg.
Adm. direktør i Alive, Jesper Hartley, glæder sig naturligvis over aftalen, som udover Grand Départ Copenhagen Denmark også er indgået med Amaury Sport Organisation, A.S.O., og som tilbyder specielle VIP-arrangementer som supplement til den generelle gratis adgang på hele ruten samt ved mål- og startområder.
”Til selve løbet skaber og udbyder vi VIP-områder i alle danske start- og målbyer. Derudover har A.S.O. givet os rettighederne til at lave skræddersyede events for virksomheder og etablere Grand Départ Business Club. Her tilbyder vi allerede fra marts i år networking og aktiviteter med eksklusivt indhold, der tager afsæt i touren og det gule univers”, siger Jesper Hartley.
Connected køber stor del af Propellos
Reklamebureauet Connected har købt 49 % af aktierne i digitalbureauet Propellos.
Connected vil med købet styrke mulighederne for at skabe mere integrerede kampagner og mere individuelle kunderejser, siger CEO og partner i Connected, Jakob Kaare Jensen:
”Vi har bevæget os langt i løbet af de sidste fire-fem år, fra vi skiftede navn fra Manipulation til Connected – i dag er omkring 80 % af vores leverancer rent digitale, så det giver god mening for os at få lidt ekstra tyngde om bord, der sætter os i stand til følge forbrugeren gennem hele processen og hele tiden sørge for, at kommunikationen har en relevant, personlig og nærværende tilstedeværelse på tværs af digitale/sociale medier”.
Købet er sket gennem en kapitaludvidelse, og Propellos kommer i første omgang til at fortsætte under sit eget navn som en integreret del af Connected, ligesom man er flyttet ind i Connecteds lokaler på Islands Brygge.
Dansk Amazon-bureau udvider med norsk kontor
I august sidste år stiftede Ulrik Grevenkop-Castenskiold og Michael Chabert sammen med det hollandske moderselskab Maze-One.com B.V. det danske Amazon specialistbureau Maze-One Nordic. I januar udvidede man partnerkredsen i Maze-One Nordic med den tidligere Strossle-direktør Sanne Sønderskov Jensen, og nu udvider man med kontor i Oslo.
”Fokus fra begyndelsen har været at koncentrere os om at få et stærkt fodfæste i Danmark, men det har hele tiden været planen også at lancere Maze-One i de andre nordiske lande indenfor en overskuelig fremtid”, siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold, der er managing partner.
I Oslo entrerer man med Ketil Øye og Dagfinn Melberg, der også bliver partnere. De har begge været med i opstarten af DoubleClick i Norge, inden Google købte firmaet. Derudover har Ketil startet den norske afdeling af danske Adform, og Dagfinn har været med til at starte Advertising.com (AOL / Time Warner) op i Norge.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM