Kbh Prof 680

19/02/2020

Bureaunyt uge 8

Kampagne fra The Unicorn blev vendt om – se filmen her. Aller åbner nyt bureau. Interflora var inspireret af Nike og Apple i Valentines-kampagne. Creative Zoo laver Tandlægebladet, og Kudos får to nye kunder. Det kan du læse om i Bureaunyt i denne uge.

”Hvad vil du være” bliver til ”Hvem vil du være?”
Unge mennesker bruger meget energi på at tænke over, hvilken uddannelse de skal vælge. Og flere af dem vælger prestigefyldte uddannelser som fx medicin, jura og business. Til gengæld er der færre, der vælger uddannelser som sygeplejersker, pædagoger og lærere – uddannelser som Københavns Professionshøjskole står for i hovedstaden.

I en ny kampagne for Københavns Professionshøjskole vender bureauet The Unicorn det spørgsmål om, som vi hører, fra vi er helt små.

Opgaven lød på at promovere professionshøjskolens åbne hus i uge 9.

“Det var en af de mest komplekse opgaver, vi nogensinde har arbejdet med. Dels fordi meget få kender Københavns Professionshøjskole, og dels fordi løsningen og kernefortællingen skulle rumme 20 meget forskellige uddannelser”, siger Peter Metcalfe, kreativ direktør på The Unicorn.

Thomas Pries, også kreativ direktør på The Unicorn, supplerer:

"Det, uddannelserne havde til fælles, blev også vores løsning. Fælles for dem, der går på Københavns Professionshøjskole, er, at de ikke kun vælger uddannelse efter, hvad de bliver, men hvem de bliver noget for. Det er altså ikke bare et spørgsmål om at være lærer, men om at åbne verdenen for et barn. Eller fysioterapeuten, der hjælper en ældre tilbage på benene igen. Så vi vendte et af livets store spørgsmål om fra “Hvad vil du være?” til “Hvem vil du være?”.

Fire film med kameraet vendt om
At vende tingene om, blev afspejlet i fire film, hvor kameraet også blev vendt om. I stedet for at vise glade studerende på campus, til fredagsbar og til forelæsning, vendte The Unicorn kameraet om og gav ordet til de mennesker, man bliver noget for: Syge, børn, ældre, rødder, døve, gravide osv.

Udover de fire film med Ian Isak som instruktør og Honeytrap som producent har The Unicorn stået for kernefortælling, tag-line positioneringsstrategi og materialer til outdoor og SoMe.

Se filmene sat sammen her:


Aller åbner nyt bureau
Under navnet OREON etablerer Aller Media et nyt bureau, der kommer til at have fokus på digitale ydelser og performance marketing.

Leder af bureauet bliver Joakim Kruse, der bl.a. har været head of SEO hos s360 samt har arbejdet hos No Zebra og Nörd, begge steder som online marketing director samt som selvstændig med opstart og salg af to digitale bureauer.

Netop hans erfaring er én af nøglerne til at få fodfæste i et ellers tætbefolket marked, og det skal bl.a. ske ved hjælp af et målrettet fokus på kundeoplevelsen, skriver Aller Media i en pressemeddelelse.

”Branchen er langt mere moden i dag end for bare fem år siden. Der er flere bureauer, som kan give kunderne kompetente løsninger og værktøjer – i stærke og fine setups, skræddersyet præcis til den enkelte virksomhed og behov. Men vores ambitioner rækker videre end dét”, siger Joakim Kruse og tilføjer:

”Vi tror på, at den største værdi ligger i at gøre op med det klassiske kunde-leverandørforhold, til fordel for et reelt partnerskab hvor vi i samarbejde med kunderne identificerer de største muligheder, skaber de rigtige løsninger og løbende justerer retningen. Dét, synes vi, der er behov for”.

Organisatorisk bliver OREON en del af Ahead Group, det Aller-ejede, nordiske kommunikationsnetværk bestående af nu 13 bureauer. 

Beslutningen om at etablere OREON bygger både på en generel analyse af mulighederne i markedet og på konkret efterspørgsel fra det andet Aller bureau, OTW's eksisterende kunder, som i stigende grad efterlyser en integreret tilgang til udviklingen og distributionen af indhold, skriver Aller Media i pressemeddelelsen.

Joakim Kruse

Interflora inspireret af Apple og Nike
Da Interflora stod klar med et mere personligt og skræddersyet mobilsite på Valentinsdag i år, var udviklingsarbejdet klaret inhouse, mens Adapt har stået for programmering, og Hello Great Works har stået for analyse og design.

Inspireret af Nike og Apple har Interflora lavet en mobiltilgang, hvor kunderne kan skræddersy sin egen buket ved selv at bestemme bukettens nuancer, udtryk og bindestil med få tommelfingertryk på mobilappen.

Det sker med et simpelt interaktionsdesign og en app-inspireret brugerflade, siger Interfloras CEO Søren Flemming Larsen.

”Det er vigtigt for os at være så tilgængelige som overhovedet muligt online, så vi kan gøre det så nemt for vores kunder at sige det med blomster – uanset hvor de er, eller hvor gamle de er. Vi tager kunden i hånden hele vejen gennem deres customized buket – alt sammen valgt og bestilt på din mobil”.


Mediacom vinder Hasbro globalt
På globalt plan er Mediacom blevet mediebureau for legetøjsproducenten Hasbro. Mediacom har hidtil samarbejdet med Hasbo i Latinamerika og Kina, og samarbejdet er nu udvidet til at gælde globalt.

Creative Zoo laver Tandlægebladet
Creative Zoo har overtaget ansvaret for opsætning og design af den journalistiske del af Tandlægeforeningens magasin Tandlægebladet.


To nye kunder til Kudos
Kudos starter 2020 med to nye kunder. Fischer, der producerer befæstigelse til byggematerialer, og Iveco der producerer lastbiler, busser og varevogne.

For Fischer skal Kudos stå for den digitale strategi i Norden. Det betyder, at man skal udbygge og eksekvere den digitale strategi inkl. sociale medier og influencers.

For Iveco skal bureauet varetage kommunikationen omkring virksomhedens månedlige salgs- og service-konkurrence til 120 forhandlere i Norden & Baltikum. Opgaven for Kudos bliver at gøre incitament-programmet, der blev lanceret sidste år, vedkommende og interessant, så både sælgere og service-folk hos forhandlerne bakker op om kampagnen og Iveco-brandet.

WeThink Social bliver del af et netværk
WeThink udvidede i 2019 med søsterbureauet WeThink Social, og det er det bureau, der nu bliver en del af det globale uafhængige netværk af social media bureauer, Agencies.Social.

Shark & Co er flyttet
Shark & Co er flyttet i nye lokaler i Horsens. Det fejrer de med en housewarming den 6. marts. Tilmelding foregår her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM