16/02/2021
Bureaunyt uge 7
Unibet afløser Carlsberg, Valtech køber eCapacity, Amerikanske Datto vælger Discus Communications til nordisk PR, og SEO-bureauet Bonzer får ny visuel identitet.
Valtech køber eCapacity
Valtech køber eCapacity, der beskæftiger sig med datadrevne strategier og med opkøbet ”vil Valtech styrke sin positionering som end-to-end strategisk, digital partner,” står der i en pressemeddelelse.
Kommunikationsbureauet Kalb får fast base i Sønderborg
Det sønderjyske kommunikationsbureau med hovedsæde i Løgumkloster har gang i en ny satsning, som er kommet ud af corona-krisen: Kommunikation på abonnement, som ligger på sitet www.dinkommunikationskollega.dk. Her kan små og mellemstore virksomheder få kommunikationsviden og arbejdskraft på abonnement, samt adgang til konkrete værktøjer, online fællesskaber og en-til-en rådgivning.
"Gennem tiden har vi set, at mange små og mellemstore virksomheder ikke søger hjælp hos et kommunikationsbureau, fordi de ikke kan overskue det eller frygter, at det bliver meget dyrt. Dem vil vi gerne tilbyde en ny form for kollegaskab, hvor vi stiller vores viden til rådighed og klæder dem på til at klare mange opgaver selv, samtidig med at vi står klar med sparring og hjælpe med større opgaver," siger Marianne Rosalie Kalb, der sammen med Kirsten von Wildenradt driver Kalb.
Til at tage sig af de nye opgaver, har Kalb udvidet medarbejderstaben med Louise Høegh Jensen, der er online
markedsføringskonsulent samt kommunikationsrådgiver Malene Lemann, der får fast base på kontoret i Sønderborg.
Med de to nye ansættelser tæller KALB nu ni ansatte.
Unibet afløser Carlsberg
Fra sommeren 2021 vil Unibet afløse Carlsberg som partner på FCK-spillernes bryst med en aftale, der løber til minimum 2023 med option på forlængelse.
Skiftet til Unibet sker efter aftale med Carlsberg, der fortsætter som hovedpartner i F.C. København. Carlsberg har ønsket at fokusere partnerskabet yderligere i retning af stadion- og øloplevelsen for FCKs fans og øvrige gæster til fodbold og koncerter i Parken fremfor eksponeringen på trøjen.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM