Dansker står bag nyt finsk vodkakoncept, Citrusmedia køber Track1 Digital, dansk webbureau får europæisk pris, og en instruktør fra Bacon har instrueret en hyldet Super Bowl-reklame for bryggerikoncernen Anheuser-Busch.
Dansker bag nyt finsk vodkakoncept Ideen til et nyt produkt i den finske alkoholproducent Koskenkorvas sortiment stammer fra en dansker på et finsk reklamebureau. Lars Busekist står bag udviklingen af Koskenkorva Vodka Climate Action-konceptet, der går ud på at lave vodka på såkaldt ‘regenerativt’ byg – en produktionsmetode, der skal gøre, at landbrugets marker går fra at være emissionskilder til faktisk at være Co2-opbevarende.
Vodkakonceptet er udviklet på det finske bureau Bob the Robot i samarbejde med Altia, landmand Jari Eerola, hvis jord den regenerative byg dyrkes på, og Baltic Sea Action Group (BSAG). Den første vodka er gået i produktion og vil være tilgængelig i begyndelsen af 2021. Lars Busekist fortæller til Bureaubiz, at briefen på opgaven lød på at kommunikere Koskenkorvas cirkulære agenda, men at man vurderede, at “cirkulær økonomi er kedeligt og vil være en hygiejnefaktor, som forbrugerne forventer de fleste virksomheder har styr på inden for få år.”
Derfor kiggede man nærmere på Koskenkorvas værdikæde, hvor råproduktet er dyrkning af byg. Han skitserede derfor ideen – “fra prototype til brandet, skalering, pr-roll out og marketing” – som nu, efter tre år med certificering af produktet i henhold til BSAG’s Climate Action-platform, er på markedet. Det er desuden blevet til en målsætning for Koskenkorvas ejervirksomhed, Altia, at man vil uddanne alle kontraktbønder i regenerativ landbrugspraksis inden 2025 oplyser Lars Busekist.
Dansk webbureau får europæisk pris Awork Webbureau har for tredje gang modtaget en Clutch-award. I denne omgang tildeles priserne “Top B2B Companies in Western Europe” samt “Best PPC Management Firm”, som gives til det webbureau i Europa, som tilbyder den bedste PPC-løsning.
Awork Webbureau beskæftiger sig med vurdering og bedømmelse af ‘b2b advertising companies’. CEO Jesper Enger-Steensgaard kalder det et skulderklap, og siger i en pressemeddelelse, at “det er er en klar indikator for, at vi gør noget rigtigt, og får anerkendelse for det hårde arbejde, som vi hver dag leverer.”
Awork Webbureau har i forvejen to Clutch-priser. Bureauet vandt i 2018 en pris i kategorien “Top B2B Company” og i 2020 i kategorien “Top Marketing Agency”.
Citrusmedia køber Track1 Digital Den digitale outdoor-virksomhed Citrusmedia har købt Track1 Digital. Det fremgår af en pressemeddelelse, hvor det lyder, at Citrusmedia med opkøbet får mere end 360 digitale skærme over hele landet, og dermed har "en dækning på ca. 50 % af befolkningen hver uge."
I samme ombæring gennemføres en ledelsesrokade, der betyder, at direktør Eilif Rosenkilde bliver ny bestyrelsesformand, for derved at få mulighed for at løse nye opgaver udenfor virksomheden. Nuværende salgschef og partner, Jonas Sand, bliver ny administrerende direktør.
Anders Olsen, der har været salgschef hos Track1 Digital siden firmaets start, bliver salgsdirektør i citrusmedia, og for at styrke den videre udvikling af citrusmedia, er Jeppe Hessner blevet ansat i en nyoprettet stilling som udviklingsdirektør. Salgsorganisationen hos Track1 bliver lagt ind under citrusmedia.
Citrusmedia vil fremadrettet have kontorer i København, Odense og Aarhus. Med overtagelsen følger fem medarbejdere, så Citrusmedia samlet kommer til at have 12 medarbejdere.
Dansk instruktør fra Bacon står bag Super Bowl-reklame Bryggerikoncernen Anheuser-Busch, der står bag bl.a. Budweiser, udsendte i år for første gang nogensinde en Super Bowl-reklame. Filmen er instrueret af danske Adam Hashemi, der er repræsenteret afBacon. Det er dog Reset, der har produceret reklamen for Anheuser-Busch.
Bag filmen står bl.a. den prisvindende amerikanske instruktør David Fincher, der er executive producer, og Atticus Ross, der har lavet musikken. De to arbejdede bl.a. sammen påThe Social Network.
Byte bliver en del af Dept, nyt produktionsselskab laver kampagne for Lokalbolig, Geelmuyden Kiese indgår samarbejde med dansk racertalent, Eiffel laver ny kampagne for Alka, Mensch laver kampagne for Lundbeckfonden, og Valtech køber op igen.
Bureaunyt uge 7 2021
Unibet afløser Carlsberg, Valtech køber eCapacity, Amerikanske Datto vælger Discus Communications til nordisk PR, og SEO-bureauet Bonzer får ny visuel identitet.
Bureaunyt uge 6 2021
Dansker står bag nyt finsk vodkakoncept, Citrusmedia køber Track1digital, dansk webbureau får europæisk pris, og en instruktør fra Bacon har instrueret en hyldet Super Bowl-reklame for bryggerikoncernen Anheuser-Busch.
Bureaunyt uge 5 2021
Bording Group starter nyt digitalt bureau, Ilva vælger Brandhouse som bureau, nyopstartede First coffee vinder opgave for dansk destination, Fern laver film om kreativitet og fantasi for Elliott Footwear.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.