Laliga GK 1200X

08/12/2020

Bureaunyt uge 50

Geelmuyden Kiese bliver skandinavisk partner for LaLiga, Dentsu laver ny struktur og siger farvel til to brands, Discus Communications får firmaet bag Firewall'en som kunde, og Niels Brock laver digitalt åbent hus-arrangement for første gang i 140 år.

De studerendes bureau genåbner: Fremtidens talenter til budgetvenlige priser
De kreative unge fra 2. år på Kreativ Kommunikation genåbner de studerendes bureau for at skrabe sammen til en tur til Cannes Lions i 2021.

Læs mere her.

Geelmuyden Kiese bliver skandinavisk partner for LaLiga
Geelmuyden Kiese bliver bureau på forretningsudvikling og partnerskaber i Skandinavien for en af verdens største fodboldligaer, LaLiga, målt på antal seere – kun overgået af engelske Premier League. LaLiga har et årligt globalt publikum på 2,8 milliarder mennesker, og 100 millioner følgere på sociale medier. LaLiga dækker udover herrerne også over den bedste spanske kvinderække og en esportsliga.

Geemuyden Kiese skal finde og udvikle lokale, regionale og internationale partnerskaber for virksomheder og organisationer i Skandinavien, som kan se fordelene ved at arbejde sammen med den bedste spanske fodboldrække, LaLiga.

"At blive partner med LaLiga er en kæmpe opgave, som vi glæder os helt vildt til. Samtidig er vi stolte over, at LaLiga ikke bare har valgt os i Danmark, men også til at løfte opgaven i Skandinavien. LaLiga arbejder intensivt med at udbrede kendskabet til både ligaen og partnerskabsmulighederne i hele verden, og vi ser frem til at bruge vores viden og netværk til at sætte potentielle sponsorer sammen med LaLiga og udvikle nye sponsor- og PR-samarbejder," siger Morten Crone Sejersbøl, direktør for Sport, Kultur og Underholdning hos Geelmuyden Kiese, i en pressemeddelelse, og fortsætter:

"Mens lokale sponsorater absolut er en tendens for mange virksomheder, så er LaLiga en mulighed for danske og skandinaviske virksomheder for international orienteret eksponering i Danmark, Sverige og Norge, men LaLiga giver også mulighed for at skabe en platform på eksportmarkeder som Sydamerika, Mellemøsten, Afrika og store dele af Asien, hvor LaLiga står meget stærkt."

Digitalt bureau overtages af et andet
Waimea, der startede som Deducta, er blevet solgt til Standoutmedia.

Læs mere her.

Discus Communications valgt som kommunikationsbureau for Check Point i Danmark
Den internationale it-sikkerhedsvirksomhed Check Point Software Technologies har valgt Discus Communications som kommunikationsbureau i Danmark. Check Point opfandt og udviklede i 1994 FireWall-1, som revolutionerede markedet for it-sikkerhed ved at være den første kommercielle softwarebaserede firewall. Siden da har virksomheden videreudviklet softwaren, der indgår i alle Check Points sikkerhedsløsninger.

Som en del af samarbejdet skal Discus Communications stå for Check Points PR og kommunikation samt eksekvere kampagner rettet mod udvalgte B2B-segmenter i samarbejde med Check Points danske partnere. Et af de centrale mål er at øge virksomhedens position på et konkurrencepræget og voksende marked for cybersikkerhed.

“Cybertruslerne rettet mod borgere, virksomheder og sågar nationalstater har aldrig været større, end de er i dag. Derfor er der i den grad behov for at udbrede kendskabet til cybersikkerhed, beskyttelse af følsomme data, og hvordan vi i det hele taget skal agere online – både som medarbejdere og privatpersoner. På dette område har Check Point en meget dyb og bred viden – samt en enestående ressourcebank af egne analyser og egen research, som de kan stille til rådighed for danske virksomheder, organisationer og borgere. Derfor glæder det mig meget, at vi skal hjælpe Check Point med denne opgave,” siger Niels Christian Jensen, adm. direktør hos Discus Communications, i en pressmeddelelse.

Dentsu laver ny struktur og siger farvel til to brands
Vizeum og MKTG fusionerer under navnet dentsu x. Det hidtidige dentsu x lægges ind under Isobar.

Læs hele nyheden her.

For første gang i 140 år bliver Niels Brocks åbent hus-arrangement digitalt med hjælp fra Eiffel
Normalt tiltrækker Niels Brocks årlige åbent hus events mere end 5000 folkeskoleelever og deres forældre. Men grundet Covid-19 omdannes det populære og traditionsrige åbent hus-arrangement for første gang i skolens 140-årige historie til et digitalt univers.

Der er lagt stor vægt på at overføre den energi og stemning, man oplever ved det fysiske åbent hus, til det digitale univers samtidig med, at man har villet udnytte de nye muligheder, et digitalt univers giver.

Til at løse den opgave valgte Niels Brock efter udbud det kreative bureau, Eiffel, som også har stået bag Niels Brocks brandplatform. Det nye digitale univers, Niels Brock Live, rummer bl.a. et TV-studie med journalist og tidligere DR-vært, Lotte Thor, videointroduktion til over 20 studieretninger, 360 graders rundvisning på Niels Brocks 6 gymnasier, samt en række Facebook Live events i januar.

”Det har været en spændende men også en udfordrende opgave. Med de mange aktører, der har været involveret, og alt det indhold, der skulle produceres, har det handlet om at holde tungen lige i munden og balancere kreativitet og logistik. Det synes vi heldigvis, at vi er lykkedes godt med,” siger Tobias Høgsberg, direktør i Eiffel.

Niels Brock Live går i luften 3. december og kører frem til slutningen af starten af marts 2021.

Adventskalender fra Creuna
Creuna har begået en adventskalender med små brancheironiske tegninger under temaet ‘Hvad ville der ske, hvis julemanden hyrede et bureau?’.

Den første blev postet på de sociale medier i mandags og ser sådan ud:

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM