
05/12/2019
Bureaunyt uge 49
Gonzo Media gik konkurs i sidste uge. Nu genopstår det med ny ejer. Læs også om nemlig.coms julefilm, som er en række hjemmevideoer fra danskerne. Sunrise står bag. Samt om Kontrapunkts nye identitet til TDC Net og et kaffekoncept fra Egmont Creative til Molslinjen.
Konkursramt bureau genopstår med ny ejer
Influencerbureauet Gonzo Media gik for nylig konkurs. Nu genopstår bureauet med en ny ejer i ryggen og med et nyt navn: GNZ Agency, hvor man ”smider de overflødige o’er væk”. Nøglemedarbejdere og ledelsen fortsætter.
Den nye ejer er Martin Linnemann Larsen, der er partner i Zenith Advisory, som er et finansielt rådgiverfirma.
Martin Linnemann Larsen har overtaget bureauet med 100%, men forventer at udvide ejerkredsen indenfor de kommende måneder.
Martin Linnemann Larsen
Om opkøbet siger han til Creative Club:
”Jeg er primært gået ind i det med investeringsøjemed, da jeg mener, at Gonzo/GNZ har en helt unik adgang til den yngre målgruppe, som ingen kan matche. Dette vil vi kunne udvikle til et helt andet kommercielt niveau de kommende år”.
Han fortsætter:
”Endvidere mener jeg, at der er meget spændende muligheder i udvikling af content og co-creations med YouTuberne. At eje digital IP med millioner af visninger betyder, at vi ved, hvor de unge er, og hvad de kan lide – hvilket giver os muligheden for at udvikle content, der både er relevant og efterspurgt af målgruppen samt stille det til rådighed på de platforme, hvor de er”.
Bloggers Delight bød i sidste uge ifølge Markedsføring på dele af bureauet.
Danskernes julefilm fra Sunrise og Nemlig.com
Sunrise står bag en julefilm fra Nemlig.com, hvor man har bedt danskerne om at indsende videoer fra deres jul med familien. Filmen, der hedder ’Mere tid til livet’, viser de øjeblikke, som danskerne har med deres familie i julen.
Sunrise har i også for nylig vundet en Ekkofilm Award for bedste manuskript til filmen ’Welcome Home’ for Børnecancerfonden.
Kontrapunkt udvikler identitet til TDC Net
TDC Net er det nye navn for det, der tidligere hed TDC, og som senest hed TDC NetCo. Navneændringen er sket efter, at man delte TDC Group op i to enheder, hvor den anden del fik navnet Nuuday.
Kontrapunkt står bag TDC Nets nye logo og identitet, som vil blive synlig for kunder, partnere og medarbejdere de kommende måneder, og ifølge Ritzau har TDC Net også fået ”et nyt purpose, der afspejler TDCs danske arv såvel som samfundsansvar: Vi forbinder Danmark. Til gavn for alle”.
Creative Egmont har designet og udviklet kaffekoncept til færgerne på Molslinjen og Bornholmslinjen, som her i efteråret kunne opleves i Barista’s Coffee Shop. Men på bureauet er man ikke kun til kaffe. Også Brøndums Kryddersnaps finder man formodentlig på bureauet, som har stået for årets julefilm.

Men på Egmont Creative er man ikke kun til kaffe. Også Brøndums Kryddersnaps finder man formodentlig på bureauet, som har stået for årets julefilm.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM