GNZ Agency 680

05/12/2019

Bureaunyt uge 49

Gonzo Media gik konkurs i sidste uge. Nu genopstår det med ny ejer. Læs også om nemlig.coms julefilm, som er en række hjemmevideoer fra danskerne. Sunrise står bag. Samt om Kontrapunkts nye identitet til TDC Net og et kaffekoncept fra Egmont Creative til Molslinjen.

Konkursramt bureau genopstår med ny ejer
Influencerbureauet Gonzo Media gik for nylig konkurs. Nu genopstår bureauet med en ny ejer i ryggen og med et nyt navn: GNZ Agency, hvor man ”smider de overflødige o’er væk”. Nøglemedarbejdere og ledelsen fortsætter.

Den nye ejer er Martin Linnemann Larsen, der er partner i Zenith Advisory, som er et finansielt rådgiverfirma.

Martin Linnemann Larsen har overtaget bureauet med 100%, men forventer at udvide ejerkredsen indenfor de kommende måneder.

Martin Linnemann Larsen

Om opkøbet siger han til Creative Club:

”Jeg er primært gået ind i det med investeringsøjemed, da jeg mener, at Gonzo/GNZ har en helt unik adgang til den yngre målgruppe, som ingen kan matche. Dette vil vi kunne udvikle til et helt andet kommercielt niveau de kommende år”.

Han fortsætter:

”Endvidere mener jeg, at der er meget spændende muligheder i udvikling af content og co-creations med YouTuberne. At eje digital IP med millioner af visninger betyder, at vi ved, hvor de unge er, og hvad de kan lide – hvilket giver os muligheden for at udvikle content, der både er relevant og efterspurgt af målgruppen samt stille det til rådighed på de platforme, hvor de er”.

Bloggers Delight bød i sidste uge ifølge Markedsføring på dele af bureauet.

Danskernes julefilm fra Sunrise og Nemlig.com
Sunrise står bag en julefilm fra Nemlig.com, hvor man har bedt danskerne om at indsende videoer fra deres jul med familien. Filmen, der hedder ’Mere tid til livet’, viser de øjeblikke, som danskerne har med deres familie i julen.

Sunrise har i også for nylig vundet en Ekkofilm Award for bedste manuskript til filmen ’Welcome Home’ for Børnecancerfonden.

 

Kontrapunkt udvikler identitet til TDC Net
TDC Net er det nye navn for det, der tidligere hed TDC, og som senest hed TDC NetCo. Navneændringen er sket efter, at man delte TDC Group op i to enheder, hvor den anden del fik navnet Nuuday.

Kontrapunkt står bag TDC Nets nye logo og identitet, som vil blive synlig for kunder, partnere og medarbejdere de kommende måneder, og ifølge Ritzau har TDC Net også fået ”et nyt purpose, der afspejler TDCs danske arv såvel som samfundsansvar: Vi forbinder Danmark. Til gavn for alle”.

 

Creative Egmont har designet og udviklet kaffekoncept til færgerne på Molslinjen og Bornholmslinjen, som her i efteråret kunne opleves i Barista’s Coffee Shop. Men på bureauet er man ikke kun til kaffe. Også Brøndums Kryddersnaps finder man formodentlig på bureauet, som har stået for årets julefilm. 

Men på Egmont Creative er man ikke kun til kaffe. Også Brøndums Kryddersnaps finder man formodentlig på bureauet, som har stået for årets julefilm.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM