Roccamore 3

20/11/2019

Bureaunyt uge 47

Tre nye bureauer – et af dem med ex-Nord DDB-folk i spidsen. Freelance tekstforfatter giver ord til nyt skobrand, bureauet Barkas samarbejder med MØ, Hesehus og Nørgård Mikkelsen samarbejder om ny kunde, og så har Everland udviklet speciel effects til genbrugsdåser.

Freelancer hjælper nyt skobrand
Jakob Staalby, der i to år har været selvstændig tekstforfatter efter et job som kreativ direktør hos Ogilvy, har hjulpet det nye skobrand, Roccamore, med brandets DNA, tagline og copy strategi. Roccamore har netop slået dørene op for en flagshipstore i Skindergade i København. Ordene kommer fra Jakob.

Jakob Staalbys tekster hos Roccamore i Skindergade

Fire ex-bureaufolk fra Nord DDB Copenhagen går sammen
Uncoated hedder det bureau, som Eskil Busck, Anders Wik, Martin Meyer og Kristina Truelsen går sammen om. Alle fire har tidligere arbejdet hos Nord DDB Copenhagen.

Både Martin og Kristina kommer direkte fra Nord DDB, mens Anders Wik de senere år har arbejdet freelance for bureauet fra Bornholm, efter at han stoppede som CEO. Eskil har også arbejdet freelance de seneste år, men for McDonald’s, og han får på det nye bureau titel af managing director, mens Kristina bliver agency director og skal holde styr på projekter, kunder og kommende medarbejdere.

Allerede nu søger bureauet en dataanalytiker, og ifølge deres hjemmeside vil man også snart søge efter en frontend developer, en digital designer og en digital producer.

 

Nyt socialmedia bureau på tværs af Norden
Reklamebureauet WeThink udvider med et nyt socialmedia bureau med navnet WeThink Social.

“Der mangler et dedikeret socialmedia bureau med et nordisk afsæt”, mener partner og managing director hos WeThink, Patrik Thelin. WeThink har gennem de seneste syv år leveret social media kampagner i Norden, men tager nu med WeThink Social skridtet fuldt ud for at sætte fokus på social media.

“Vi tager skridtet videre! Vi ansætter endnu flere dedikererede og engagerede social media talenter, som kan drive WeThink Social i Norden til nye højder inden for branchen”, siger Patrik Thelin.

 

Meningen er, at kunderne hos WeThink Social skal kunne købe ind i den del af rejsen, de ikke selv har ressourcerne til. Om det er idéudvikling, strategi, content produktion, paid media eller daglig håndtering af platforme. Kunderne vælger selv, om de vil købe ind i 10%, 50% eller 100% løsninger, siger Patrik Thelin. Han fortsætter:

“Vi ser os som en teamplayer og ikke et bureau/kundeforhold. For os er det vigtigt, at vores kunder får det, som skal til for at skabe de bedste resultater indenfor de rammer, de ønsker”.

Nyt kommunikationsbureau
Fuse Communication er navnet på et nyt kommunikationsbureau, hvor man arbejder med strategisk kommunikation. Stifterne af bureauet er Anne Funch og Camilla Sebelius Winther, der begge kommer fra Another Communication. Anne har tidligere været journalist på TV 2, og Camilla har tidligere været kommunikationspartner hos TDC.

Kampagne: Nej til pesticider i grundvandet
Reklamebureauet Barkas har udviklet koncept, visual stil samt designet tøjlinjen til en ny kampagne for et samarbejde mellem Postevand og MØ. Kampagnen hedder: Nej til pesticider i grundvandet. Provenuet fra kampagnen går til at plante træer, tøjet er genbrugstøj, og der bliver kun produceret det, som bliver bestilt. Kampagnen blev omtalt på TV 2.

Hesehus og Nørgård Mikkelsen samarbejder om ny kunde
Hesehus på Fyn er valgt til at udvikle en global b2b-webshop for Dinex, mens Nørgård Mikkelsen skal stå for Dinex’ markedsføring og branding. Samarbejdet indledes med en kundeundersøgelse, og indsigterne fra undersøgelsen skal bruges som grundlag for at bygge den løsning, som kommer til at indfri de ønsker og behov, som Dinex' kunder har til den nye B2B-webshop.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM