Unmute 1200X

16/11/2021

Bureaunyt uge 46

Tysk dagligvarebrand vil indtage det danske marked med offline-kampagne, Zupa laver julefilm for Silvan, fusion skal skabe Danmarks førende lydbureau, Heymedia Partners bliver til Bazoom Group, og ShowHeroes Group opkøber PlayAd Media Group.

Tysk dagligvarebrand vil indtage det danske marked med offline-kampagne
Den tyske dagligvareleverandør Gorillas vil skabe brand awareness omkring deres USP, som lyder på 'grøn' levering af dagligvarer på få minutter. Det sker med ny OOH-kampagne, der vil være synlig i København fra november til januar 2022. 

Kampagnen er udviklet i samarbejde med Primetime, som håber at kunne dominere bybilledet med en kæk tilgang. Budskabet lyder, at 'utålmodighed er en dyd' og krydres med tekster som "Din gravide kæreste vil have mango med revet parmesan. Nu!"


Gorillas' OOH-kampagne

Fusion skal skabe Danmarks førende 'lydbureau'
Original Creators, der er leverandør af musik, lyddesign og speak til den danske reklamebranche, er fusioneret med bureauet Unmute, der specialiserer sig i at skabe lydidentiteter og branded lyd. Det betyder et farvel til Original Creators-navnet, der helt forsvinder, da bureauet fremover går under Unmute-navnet. 

Partnerne bliver Daniel Schougaard og Simon Kringel, der står bag Unmute, og Anders Poulsen, der stiftede Original Creators. Tanken bag fusionen er, at man kan dække hele værdikæden indenfor lyd og musik - fra strategi og koncept til design og produktion – lyder det fra Anders Poulsen i en pressemeddelelse. 

Simon Kringel supplerer:

“Der er lige nu et voksende fokus på lydmediet blandt forbrugerne og vi oplever derfor en stor efterspørgsel hos både bureauer og brands på en specialiseret lydpartner, der kan gribe den bold, udtænke kreative lydkoncepter og eksekvere på tværs af formater og platforme. Der er med andre ord et hul i markedet, som vi med denne fusion kan udfylde, og dermed dække behovet for et kreativt bureau, der udelukkende arbejder ud fra et lydligt perspektiv.”

Unmute beskæftiger i øjeblikket 8 mand fra basen i indre København og har desuden en mindre afdeling i Berlin, der har fokus på det tyske marked.


Daniel Schougaard, Anders Poulsen og Simon Kringel.

Heymedia Partners bliver til Bazoom Group
Den århusianske virksomhed Heymedia Partners, der specialiserer sig i linkbuilding, ændrer navn til Bazoom Group. Baggrunden for navneskiftet er, at fokus skal rettes væk fra Danmark og ud mod resten af verden. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Heymedia Partners blev stiftet for knap to år siden, men har i dag 110 ansattes fordelt på fire kontorer – Aarhus, København, Novi Sad og Malaga. Der er udsigt til et femte, der planmæssigt skal åbne i Miami i første kvartal af 2022.

CEO Jesper Hamann Wium, siger i pressemeddelelsen, at navnet har rumsteret i flere år

“Vi har gennem de sidste 12 måneder haft stort fokus på at globalisere vores strategi og i den forbindelse har Bazoom altid ligget i baghovedet på os. Bazoom er faktisk et navn vi har haft i familien i et årti, men som ikke har været brugt i flere år. Det har den pondus og skarphed, som symboliserer vores platform og service, hvorfor det var det perfekte navn til den rejse vi er på.”

Yellow Umwelt skal udvikle start forskningsprojekt
Yellow Umwelt skal udvikle en integreret marketingplatform med henblik på rekruttering til et forskningsprojekt, der skal undersøge, om fysisk træning og fællesskab i et fitnessmiljø kan have en positiv indvirkning på unge i en anti-psykotisk behandling.

Det er Region Hovedstaden Psykiatri, der står bag projektet Vega – med støtte fra TrygFonden.

Projektet bliver lanceret til foråret 2022, hvor psykiatrien går i gang med rekrutteringen af deltagere til forsøget. Konceptet og den visuelle retning er allerede lagt, og Yellow Umwelt er nu i gang med produktionen af de forskellige film, website og visuelle elementer.

ShowHeroes Group opkøber PlayAd Media Group
Den svenske udbyder af digitale videoløsninger PlayAd Media Group, der foruden kontorer i Sverige, også har kontor i Norge, Danmark og Finland, er blevet opkøbt af ShowHeroes Group, som er en uafhængig udbyder af digitale videoløsninger for medier og annoncører. 

Købet udvider ShowHeroes Group’s totale månedlige videovisninger fra 2.5 milliarder til 2.8 milliarder, mens de månedlige unikke brugere stiger fra 193 millioner til næsten 230 millioner. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse. 

Alle tjenester, der udbydes til premium-medier og -annoncører, vil blive integreret i ShowHeroes Groups globale brand “ShowHeroes” i 2022. Alle PlayAds-løsninger og selve brandet vil fortsat blive udbudt og integreret i ShowHeroes Groups udvalg af brands og løsninger. 

Zupa laver julefilm for Silvan
Silvan er ude med årets julekampagne, der skal inspirere danskerne til at gøre en ekstra indsats med oppyntningen til jul.

"Skab noget magisk," hedder kampagnen, der er udviklet i samarbejde med Zupa. Filmen er produceret af M2Film.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM