
16/11/2021
Bureaunyt uge 46
Tysk dagligvarebrand vil indtage det danske marked med offline-kampagne, Zupa laver julefilm for Silvan, fusion skal skabe Danmarks førende lydbureau, Heymedia Partners bliver til Bazoom Group, og ShowHeroes Group opkøber PlayAd Media Group.
Tysk dagligvarebrand vil indtage det danske marked med offline-kampagne
Den tyske dagligvareleverandør Gorillas vil skabe brand awareness omkring deres USP, som lyder på 'grøn' levering af dagligvarer på få minutter. Det sker med ny OOH-kampagne, der vil være synlig i København fra november til januar 2022.
Kampagnen er udviklet i samarbejde med Primetime, som håber at kunne dominere bybilledet med en kæk tilgang. Budskabet lyder, at 'utålmodighed er en dyd' og krydres med tekster som "Din gravide kæreste vil have mango med revet parmesan. Nu!"
Gorillas' OOH-kampagne
Fusion skal skabe Danmarks førende 'lydbureau'
Original Creators, der er leverandør af musik, lyddesign og speak til den danske reklamebranche, er fusioneret med bureauet Unmute, der specialiserer sig i at skabe lydidentiteter og branded lyd. Det betyder et farvel til Original Creators-navnet, der helt forsvinder, da bureauet fremover går under Unmute-navnet.
Partnerne bliver Daniel Schougaard og Simon Kringel, der står bag Unmute, og Anders Poulsen, der stiftede Original Creators. Tanken bag fusionen er, at man kan dække hele værdikæden indenfor lyd og musik - fra strategi og koncept til design og produktion – lyder det fra Anders Poulsen i en pressemeddelelse.
Simon Kringel supplerer:
“Der er lige nu et voksende fokus på lydmediet blandt forbrugerne og vi oplever derfor en stor efterspørgsel hos både bureauer og brands på en specialiseret lydpartner, der kan gribe den bold, udtænke kreative lydkoncepter og eksekvere på tværs af formater og platforme. Der er med andre ord et hul i markedet, som vi med denne fusion kan udfylde, og dermed dække behovet for et kreativt bureau, der udelukkende arbejder ud fra et lydligt perspektiv.”
Unmute beskæftiger i øjeblikket 8 mand fra basen i indre København og har desuden en mindre afdeling i Berlin, der har fokus på det tyske marked.
Daniel Schougaard, Anders Poulsen og Simon Kringel.
Heymedia Partners bliver til Bazoom Group
Den århusianske virksomhed Heymedia Partners, der specialiserer sig i linkbuilding, ændrer navn til Bazoom Group. Baggrunden for navneskiftet er, at fokus skal rettes væk fra Danmark og ud mod resten af verden. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Heymedia Partners blev stiftet for knap to år siden, men har i dag 110 ansattes fordelt på fire kontorer – Aarhus, København, Novi Sad og Malaga. Der er udsigt til et femte, der planmæssigt skal åbne i Miami i første kvartal af 2022.
CEO Jesper Hamann Wium, siger i pressemeddelelsen, at navnet har rumsteret i flere år
“Vi har gennem de sidste 12 måneder haft stort fokus på at globalisere vores strategi og i den forbindelse har Bazoom altid ligget i baghovedet på os. Bazoom er faktisk et navn vi har haft i familien i et årti, men som ikke har været brugt i flere år. Det har den pondus og skarphed, som symboliserer vores platform og service, hvorfor det var det perfekte navn til den rejse vi er på.”
Yellow Umwelt skal udvikle start forskningsprojekt
Yellow Umwelt skal udvikle en integreret marketingplatform med henblik på rekruttering til et forskningsprojekt, der skal undersøge, om fysisk træning og fællesskab i et fitnessmiljø kan have en positiv indvirkning på unge i en anti-psykotisk behandling.
Det er Region Hovedstaden Psykiatri, der står bag projektet Vega – med støtte fra TrygFonden.
Projektet bliver lanceret til foråret 2022, hvor psykiatrien går i gang med rekrutteringen af deltagere til forsøget. Konceptet og den visuelle retning er allerede lagt, og Yellow Umwelt er nu i gang med produktionen af de forskellige film, website og visuelle elementer.
ShowHeroes Group opkøber PlayAd Media Group
Den svenske udbyder af digitale videoløsninger PlayAd Media Group, der foruden kontorer i Sverige, også har kontor i Norge, Danmark og Finland, er blevet opkøbt af ShowHeroes Group, som er en uafhængig udbyder af digitale videoløsninger for medier og annoncører.
Købet udvider ShowHeroes Group’s totale månedlige videovisninger fra 2.5 milliarder til 2.8 milliarder, mens de månedlige unikke brugere stiger fra 193 millioner til næsten 230 millioner. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.
Alle tjenester, der udbydes til premium-medier og -annoncører, vil blive integreret i ShowHeroes Groups globale brand “ShowHeroes” i 2022. Alle PlayAds-løsninger og selve brandet vil fortsat blive udbudt og integreret i ShowHeroes Groups udvalg af brands og løsninger.
Zupa laver julefilm for Silvan
Silvan er ude med årets julekampagne, der skal inspirere danskerne til at gøre en ekstra indsats med oppyntningen til jul.
"Skab noget magisk," hedder kampagnen, der er udviklet i samarbejde med Zupa. Filmen er produceret af M2Film.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM