Think Social 600

05/11/2019

Bureaunyt uge 45

Læs om at bureau står bag ny konference i Aalborg, og at filmproduktionsselskab vil være mere miljøvenlige. Og så flytter et datadrevet marketingselskab til startup-miljø på Københavns Universitet.

Ny konference i Aalborg om sociale medier
Reklamebureauet Gotcha søsætter i foråret 2020 en konference i Aalborg. Konferencen omhandler sociale medier og lyder navnet: Think Social 2020.

Adm.direktør Rasmus Brostrøm påpeger, at det ikke bliver en konference med ”højtflyvende indlæg som mest af alt minder om salgspitches og virksomhedspræsentationer”.

”Det bliver en dag i øjenhøjde med helt konkret output, som deltagerne kan gå hjem og implementere i deres daglige arbejde. Vi bestræber os på at tilbyde en dag med ikke blot inspirerende indlæg – men med indlæg, som er jordnære og handlingsanvisende i et sådan et omfang, at deltagerne vil kunne anvende læringen, når de møder ind på kontoret dagen efter konference. Det er alt andet lige, derfor folk ønsker at deltage”.

Programmet ligger klart
Der er syv speakers på programmet, blandt dem Thomas Bigum, stifter af Bigum&Co, Morten Vium, partner i Netværksakademiet, og Rasmus Arendt, CCO & CoFounder hos Brandheroes, der deler sine erfaringer fra arbejdet med micro influencer marketing for Coca Cola, The Body Shop og H&M. 

Konferencen byder også på en SoMe case fra tøjbrandet ELSK, hvor stifter og CEO Lars Riis vil fortælle om arbejdet med at bygge et brand op om et purpose og samtidig eliminere al taktisk kommunikation.  Og head of omnichannel hos Søstrene Grene, Rasmus Skjøtt, vil dele sine erfaringer om at tale med 3,5 mio. følgere på daglig basis – og i at konvertere medieresultater til forretningsmæssige resultater.

”Konferencens program er sammensat således, at vi kommer godt rundt om en lang række spændende temaer og discipliner, som er nødvendige at mestre for at få succes på de sociale medier. Jeg mener derfor også, at vi stiller mange forskellige perspektiver og learnings i vente for deltagerne”, siger Rasmus Brostrøm.

Se programmet her

Filmproduktionsselskab vil være mere miljøvenlige
Hos produktionsselskabet Produced By har man sat sig for at udvikle et filmkoncept, som ikke forurener – eller måske rettelig: Hvor man forsøger at forurene mindre end tidligere.

Produced By har sat det op som en række forpligtelser, man har givet sig selv:

Den ene er transport af udstyr og mandskab, hvor Produced By fremover vil prioritere den mest energivenlige transportform: cykel, gå, offentlig transport, el-bil, eller slet og ret at blive hjemme og holde et skypemøde.

Dernæst vil man fremover tilbyde vegetarisk mad på filmoptagelserne og bede medarbejderne om at medbringe genanvendelige flasker til vand.

Endelig vil Produced By kigge på sit energiforbrug. Partner og producer Ege Heckmann skriver i et indlæg, at man har investeret i transportable solpaneler, som kan lade batterier op løbende på produktionerne. Desuden har man sikret sig, at el-leverandøren investerer i udvikling af vind og solenergi i Danmark.

Samtidig vil man investere en del af overskuddet i klimavenlige projekter i U-lande, som svarer til 5 tons CO2 om året.

Ege Heckmann skriver desuden, at han vil ønske, at der fremadrettet kommer en certificering af film, så det bliver synligt for forbrugerne.

 

Fluid flytter til Københavns Universitet
Fluid, der beskæftiger sig med data management og marketing automation, bliver en del af Univate by Symbion.

Fluid flytter de 15 medarbejdere fra Glostrup til Københavns Universitet (KU), hvor man bliver en del af Danmarks største forretningsmiljø for innovative virksomheder.

”Vi glæder os til at blive en del af Symbions inspirerende koncept og miljø, hvor forskning, networking og iværksætteri kobles sammen i et tæt samarbejde med KU, CBS og ITU”, siger Fluids adm. direktør Niels Chr. Møller.

Han tilføjer:

”Med flytningen skaber vi nye muligheder for Fluid, vores kunder og medarbejdere. Kunderne vil opleve, at Fluid kan levere inspiration, rådgivning og løsninger på tværs af flere kompetencer og teknologier, end vi kan i dag. Medarbejderne bliver en del af et agilt miljø, hvor inspiration, samarbejde og udvikling på tværs af virksomheder og universiteter bliver en del af dagligdagen.

Hos Univate by Symbion på KU holder mere end 100 start ups og virksomheder til, der alle arbejder inden for Information & Communication Technology (ICT), SaaS, AI, IoT, blockchain, gaming mv. til.

Fusion og opkøb hos webbureauer
Danaweb og Optimeo fusionerer efter at være blevet opkøbt af kapitalfonden Catacap. Det skriver Finans.dk. De to webbureauer får ca. 175 ansatte og 13.000 kunder. Stifterne beholder fortsat 40 procent af selskabet.

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM