Matas Sofie Linde 1200X

08/11/2021

Bureaunyt uge 45

The Unicorn laver nyt reklameunivers for Matas, dansk bureau nomineret til international content marketing-pris, Yellow Umwelt står bag årets U-landskalender, dansk helsebrand vil have vitaminindsprøjtning med influencerkampagne, og Novicell åbner i femte land på seks år.

The Unicorn laver nyt reklameunivers for Matas
Matas er ude med et nyt reklameunivers, der lanceres med Sofie Linde som brand-ambassadør. Hun optræder i kampagnefilmen og vil også være vært i et kommende talkshow-format.

Universet hedder ‘Tættere på’ og er lavet i samarbejde med det nyvalgte bureau The Unicorn. New-land har produceret kampagnefilmen, som er instrueret af Olivia Kastebring.

Se filmen her.

Dansk bureau nomineret til international content marketing-pris
Brand Movers er nomineret tre gange til The International Content Marketing Awards med to forskellige globale projekter for henholdsvis Satair og Beumer Group.

Førstnævnte er nomineret i kategorien ‘Best Always-on Content’, mens begge projekter er i finalen i ‘Best Content Platform’.

Novicell åbner i femte land på seks år
Novicell slår dørene op for et nyt kontor – denne gang i Stockholm. Det er det femte land, Novicell har etableret sig i på seks år. Udover kontorerne i Danmark og i Stockholm, har bureauet desuden adresser i London, Barcelona, Oslo og Amsterdam.

Kontoret i Stockholm åbner med fire medarbejdere, der skal være med til at opbygge det svenske kontor.

Etableringen af et kontor i Stockholm skyldes stigende efterspørgsel blandt Novicells nuværende kunder, siger Per Kirchner, adm. direktør i Novicell, i en pressemeddelelse. Her lyder det, at han mener at have “fundet den rette formel til international vækst”. Han uddyber: 

“Det vigtigste er at starte op med en lille håndfuld medarbejdere, der kan sikre den rette kultur og et stærkt link til de øvrige europæiske kontorer. Vi driver vores forretning ud fra et princip om ‘local knowledge, global expertise’. Det betyder, at vores lokale folk kan trække på organisationens samlede, globale ekspertise, og dermed behøver vi heller ikke forhaste os med ansættelser i nye lande, fordi opgaverne kan fordeles på tværs af landene, indtil vi har fået de rette folk på plads.”

Novicell beskæftiger 400 medarbejdere fordelt på otte kontorer i seks lande.

Dansk helsebrand vil have vitaminindsprøjtning med influencerkampagne
Det danske helsebrand Nani, der bl.a. producerer naturmidler og kosttilskud, er ude med sin første imagefilm. Den har influenceren og kogebogsforfatteren Emma Martiny som ambassadør, mens kampagnen også skal udfoldes gennem influencer marketing-tiltag under hashtagget #skabtafnaturen. 

Håbet er, at den nye kampagne kan være med til at gøre Nani top-of-mind. Det skal ske ved at tydeliggøre, at Nani er et livsstilsbrand. 

”Vi har valgt at arbejde mere strategisk med influencermarketing med faste ambassadører for at øge kendskabet over tid. Så det ikke blot er nye influenter, som får produkter men ambassadører, som lever Nani brandet i stedet for modeller eller skuespillere, fra et bureau” siger Kim Charles, direktør og grundlægger af Nani, i en pressemeddelelse.

Nani har fået hjælp til influencer strategien af Campfire Collective (del af Campfire & co ). Filmen kører på Nanis egne SoMe-kanaler og er instrueret og produceret af Mad Cat Productions.

Yellow Umwelt står bag årets U-landskalender
Hvert år samarbejder Udenrigsministeriet og DR med en udvalgt NGO om årets U-landskalender. I år vandt Folkekirkens Nødhjælp opgaven og projektet omhandler Kenya, hvor der særligt er fokus på området Turkana. 

Folkekirkes Nødhjælp afholdt i den forbindelse en pitch, da man ønskede at skabe en digital oplevelse. Yellow Umwelt blev valgt som samarbejdspartner med projektet Kenyakortet, der skal bruges som supplement i undervisningen omkring emnet i landets 0.-6.-klasser.

’Kenyakortet’ består af en række fortællinger, som er udviklet i samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp og deres kontor i Kenya og temaerne dækker bl.a. over teknologi, klimaforandringer, mad og dyr, som sammenholdes med livet som barn i Danmark.

Martin Michael Hansen, Co-CEO i Yellow Umwelt siger i en pressemeddelelse: 

“Det er jo noget helt særligt at være en del af. U-landskalenderen nyder samme status i vores land som en Kung Fu is eller Rundetårn – det er noget alle kender og har en kærlighed til.” 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM