Mighty Monday 1200X

03/11/2020

Bureaunyt uge 45

Tidligere Obsidian Digital-folk åbner nyt bureau, Advice får to nye partnere, og app-bureauerne Greener Pastures og Shortcut Danmark fusionerer.

Seks tidligere Obsidian Digital-folk starter bureau
Et nyt bureau vil bruge personalepolitik til at skabe bedre kreative performance marketing-løsninger. Bureauet hedder Mighty Monday, og har udelukkende tidligere Obsidian Digital-folk i partnerkredsen.

Læs mere her.

To nye partnere i Advice
Advices bestyrelse har udpeget to nye partnere. De har begge været på bureauet i omkring 10 år.

Læs mere her.

Bær-brandet Driscoll’s vil være BÆRdygtig
Det globale bær-brand Driscoll’s har i samarbejde med seks influencere fra Collab Management lanceret kampagnen #deBÆRdygtige. De BÆRdygtige influencere skal inspirere forbrugere til at træffe bedre og mere bæredygtige valg om plastik. Kampagnen kommer i forlængelse af introduktionen af ny emballage med mindre plastik, der lanceres først i Danmark. 

Essencius, der er bureauet bag indsatsen, oplyser til Bureaubiz, at kampagnen er udviklet på baggrund af en Yougov-undersøgelse, der viste, at én af danskernes største miljømæssige bekymringer er plastikaffald. Influencerne skal sikre en lokal forankring, og har bl.a., med hjælp fra organisationen Plastic Change, udviklet fem råd, der skal hjælpe deres følgere med at bruge mindre plastik.


#DeBÆRdygtige influencere fra Collab Management

To tidligere Novicell-folk åbner digitalbureau 
Under navnet 29x (Twentyninetimes) har to digitale kreative åbnet et nyt bureau. Partnerne er Kim Dolleris, der tidligere har været creative director hos Novicell, hvor han også sad i ledelsen, og Martin Haun, der også tidligere har været hos Novicell – som seniorkonsulent og digital designer. 


Martin Haun og Kim Dolleris

Fusion mellem app-bureauer
De to software-virksomheder Greener Pastures og Shortcut Danmark fusionerer. Shortcut Danmark er en del af den norske app-koncern Shortcut Norge, som også køber sig ind i det fusionerede selskab.

Ledelsen i Greener Pastures fortsætter uændret med den forskel, at Carsten Vraa-Jensen, CEO i Shortcut Danmark, indtræder som administrerende direktør i det fusionerede selskab.

Shortcut Danmarks kunder tæller blandt andet Tryg, SSG, og DR. Shortcut Norge har udviklet apps for Vipps, Fastr, Gjensidige, Securitas og mange flere.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM