FK Omdeling Forældre 05 FB 00025

30/10/2019

Bureaunyt uge 44

Se hvilke bureauer, der står bag kampagner for Horesta, 3F, FK Distribution og schweiziske håndlavede højttalere. Du kan også læse, hvilket mediehus, der har etableret et nyt eventbureau. Og om et nyt lokalt bureau på Frederiksberg.

FK Distribution bruger humor til at få de unge i arbejde
Ord som figner og fluez indgår i FK Distributions kampagne for at få unge i arbejde. Kampagnen er rettet mod både de unge og deres forældre, som ikke altid deler det samme sprog. Og netop sproget – og humor - er omdrejningspunktet i kampagnen, hvor WeThink har stået for både strategien og kampagnen.

“Vi valgte WeThink, fordi de fra starten forstod at bruge humor og på den måde løse opgaven, så vores kampagne om jobs som omdelere talte til både forældrene og de unge”, siger marketingchef fra FK Distribution Lars Ingildsen.

Kampagnen: ’Når din teenager craver mulas’ bestod af en film, displaybannere og nyt logo for blivomdeler.nu, og partner hos WeThink, Ghita Holst fortæller om baggrunden for kampagnen:

” Alle forældre med teenagere kender til udfordringen med at få dem i gang, væk fra mobilen og ikke mindst med at forstå, hvad de siger. Det har været spændende og ikke mindst sjovt, at dykke ned i de unges sprogbrug og adfærd.”

Netop nu er man i gang med en opfølger til den første film, hvor der også bruges gadesprog og kiksede forældre i hovedrollen.


Schweiziske håndlavede højttalere markedsføres med hjælp fra dansk bureau
”Gør design, funktionalitet og brand-fortælling tilgængelig for en bredere målgruppe.” Det var opgaven, da schweiziske Piega, der laver håndlavede højttalere i høj kvalitet, valgte det danske digitale bureau Zupa.

Grunden til, at netop Zupa blev valgt var, at Piega skulle i gang med en stor transformationsproces med mere fokus på det digitale og større fokus på en yngre målgruppe – og ikke bare i Schweiz, men internationalt.

’Med nye platforme, en ny målgruppe og et vedvarende fokus på høj kvalitet i både lyd, design og brugeroplevelse skal vi tale langt mere til følelsen end til teknikken. Og det er et projekt, der er startet internt i virksomheden, hele vejen fra produktudviklingen til markedsføringen. Vores nye kampagne og udtryk markerer netop dette skifte, og at vi nu er klar til at gå bredere ud’ siger head of brand development hos Piega, Alexander Greiner.

Expect More
Samarbejdet med Zupa startede med udviklingen af en ny digital platform og en ny brand- og kommunikationsplatform, som blev døbt Expect More. Efterfølgende har Zupa også stået for eksekveringen af kommunikationsplatformen.

Den nye brandplatform er ikke bare rettet mod et yngre segment, men også mod et segment, der gerne vælger god kvalitet, når det kommer til hverdagsprodukter, som tøj, møbler og biler.

”Alt for mange har vænnet sig til dårlig kvalitet i lydoplevelsen, og den gode lyd er blevet glemt i en verden, hvor fokus er mere på tilgængelighed end på kvalitet”, siger adm. direktør i Zupa Petter Pablo Sommerfelt-Venegas.

Han fortsætter:

”På Zupa er vi naturligvis stolte over, og glade for, samarbejdet med en kunde af Piegas kaliber. Piega tænker imponerende innovativt i deres produktudvikling. De har en fantastisk fortælling og en kultur omkring at ville gå den ekstra mil for den perfekte lyd. Denne går de ikke på kompromis med. Det store fokus på høj kvalitet i alle komponenter smitter af på hele lydoplevelsen.” 


Stor kampagne fra Horesta og 3F
Forleden lancerede Horesta og 3F kampagnen Hospitality Career, som skal tiltrække unge fra generation Z til hotel & restaurationsbranchen. Samtidig er målet at repositionere branchen, som ”hungrer efter kvalificeret arbejdskraft”, fordi der er for få, der går i gang med en uddannelse som f.eks. kok, tjener, receptionist.

En stor del af kampagnen vil foregå via de sociale medier, hvor bl.a. film- og videoberetninger på Facebook og Snapchat spiller en central rolle.  Samtidig vil unge ambassadører fra branchen rykke ud på landets skoler for at berette om karrieremulighederne i branchen, ligesom de vil dele deres erfaringer på de sociale medier.

Horesta og 3F har fået hjælp til kampagnen fra reklamebureauet Gottlieb og employer branding bureauet Bruun & Partnere.

Gottlieb & Co har stået for udviklingen af det kreative koncept og kampagneelementerne, website, videoproduktion og annoncering, mens Bruun & Partnere har stået for knowhow omkring generation Z og ligeledes har været inde over kommende skolebesøg rundt i landet. Desuden har CompanYoung taget del i samarbejdet. 

Om udviklingen af kampagnen siger Christian Bruun fra Bruun & Partnere:

”Vi arbejder indsigtsbaseret med de unges vaner og værdier og bidrager bl.a. til kampagnen med en masse knowhow omkring generation Z. Det er en målgruppe, der i allerhøjeste grad efterspørger elementer såsom en international atmosfære, et personligt ansvar og en vifte af karrieremuligheder. De søger et ungt og inspirerende miljø og arbejdsdage, som sjældent ligner hinanden, og her kan hospitality-branchen klart byde ind med gode jobs og karrieremuligheder.

Kampagne kører fra nu og helt frem til foråret 2021.


A
ller etablerer selvstændigt eventbureau
I slutningen af september præsenterede Aller Media en ny vækststrategi, hvor man bl.a. investerede et større millionbeløb i contentbureauet OTW. Nu etablerer man eventbureauet Alive med henblik på at  skabe nye indtægtsmuligheder.
I spidsen for bureauet, der har fokus påstore, eksterne special events, corporate events samt marketing events for egne brands og eksterne kunder’ står Jesper Hartley med 10 ansatte. Han siger om baggrunden for at udskille eventdelen i eget selskab:

”Ved at etablere det selvstændige selskab Alive, skaber vi nu helt nye muligheder. Vi gør os med et slag mere attraktive og interessante for helt nye samarbejdspartnere. Noget vi allerede inden etableringen har bevist ved vores engagement i bl.a. åbningen af Metro Cityringen i København og indvielsen af Danmarks største havvindmøllepark Horns Rev 3, siger Jesper Hartley.

Alive stod også for det årlige awardshow Rambuk, som Dansk Markedsføring afholder og vil også stå for Aller-events som bl.a. Femina Kvindeløb, Elle Style Awards, Billed-Bladets TV-Guld.

Nyt reklamebureau på Frederiksberg
På Frederiksberg er to bureauer gået sammen om at skabe et lokalt reklamebureau. Frederiksberg Mediehus er navnet og de to bureauer bag er digitalbureauet Beruf og kommunikationsbureauet MediaK. Det nye bureau profilerer sig som en ekstern marketingafdeling overfor virksomheder på Frederiksberg.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM