26/10/2020
Bureaunyt uge 44
Uncle Grey står bag nyt digitalt loyalitetskoncept for Netto, et mindre konsulentbureau finder sammen med mediafolk i stor bureaugruppe, og en censor opkøber elevs bureau.
Et af Danmarks mest kreative bureauer står bag Nettos største loyalitetskampagne
Når Netto går ud med sin største loyalitetskampagne nogensinde, er det også det første digitale loyalitetskoncept. Kampagnen er ikke udviklet af Nettos leadbureau, men af Uncle Grey.
Læs mere og se kampagnefilmen her.
Konsulentbureau flytter ind hos mediafolk
Konsulentbureauet Lifted er flyttet ind hos den danske del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands. Her vil Lifted fremover være en del af Mediabrands afdeling Digital Platforms & Services – men med egen selvstændighed.
Det 10 år gamle Lifted rykker til Mediabrands med syv medarbejdere, der ifølge CEO i Mediabrands Danmark, Heine Jørgensen, allerede sidder med i flere kundediaologer, og uddyber til Markedsføring, at "Lifteds kunder kan fortsætte som hidtil, men vil naturligvis blive tilbudt de kompetencer, vi har i huset, ligesom Mediabrands’ kunder får adgang til Lifteds."
Censor opkøber elevs bureau
Under corona-nedlukningen stiftede to 22-årige venner webbureauet socian.dk, der skulle hjælpe kunder med Facebook-annoncering. Mikkel Kirkegaard og Mathias Thulstrup havde kun haft et cvr-nummer i godt tre måneder, da de til en fagprøve i digital markedsføring møder deres censor Bjarke Bekhøj, direktør og partner i Become – og nu deres arbejdsgiver.
Kort efter opkøbte Become nemlig socian.dk, der har hjemme i Holstebro, og nu er del af fusionsbureauet, der har filialer i København, Hillerød og Aarhus.
"Vores vækststrategi er ikke at konsolidere os i København, men at skubbe ud og etablere flere mindre kontorer rundt om i landet - og her var der nogle unge mennesker med ild i øjnene, og som ikke bor i Aarhus, hvilket jo også var positivt," siger Bjarke Bekhøj til Dagbladet Holstebro-Struer.
Kreativ ansøgning er vist 140.000 gange
Den spirrende tekstforfatter Nick Hvidtfeldt vil gerne have en fod indenfor i bureaubranchen. Til det formål har han slanget sin krop igennem en hjemmelavet musikvideo. Og det har givet pote.
Læs mere og se hans ansøgningsvideo her.
Nyt kreativt bureau får dansk hit på Spotify med TikTok-challenge
Det nystartede kreative bureau Micky Creatives, stiftet af Nicky Andersen og Michel Sian, der begge er dansere og koreografer, har brugt det sociale medie TikTok til at gøre en dansk sang populær på Spotifys danske hitliste.
Bureauet arbejder med tilknyttede influencere, der deler det kreative indhold, Micky Creatives laver. Det brugte de til at markedsføre sangen ‘Dejlig’, der er lavet af kunstnerne Fouli og Jimilian, gennem en TikTok-challenge – en koreograferet dans, der kan udføres og deles af brugerne. Det har ifølge Micky Creatives ført til 3,7 millioner views på TikTok og en førsteplads på Spotifys liste over mest populære danske sange til ‘Dejlig’.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM