Netto+ 1200X

26/10/2020

Bureaunyt uge 44

Uncle Grey står bag nyt digitalt loyalitetskoncept for Netto, et mindre konsulentbureau finder sammen med mediafolk i stor bureaugruppe, og en censor opkøber elevs bureau.

Et af Danmarks mest kreative bureauer står bag Nettos største loyalitetskampagne
Når Netto går ud med sin største loyalitetskampagne nogensinde, er det også det første digitale loyalitetskoncept. Kampagnen er ikke udviklet af Nettos leadbureau, men af Uncle Grey.

Læs mere og se kampagnefilmen her.

Konsulentbureau flytter ind hos mediafolk
Konsulentbureauet Lifted er flyttet ind hos den danske del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands. Her vil Lifted fremover være en del af Mediabrands afdeling Digital Platforms & Services – men med egen selvstændighed. 

Det 10 år gamle Lifted rykker til Mediabrands med syv medarbejdere, der ifølge CEO i Mediabrands Danmark, Heine Jørgensen, allerede sidder med i flere kundediaologer, og uddyber til Markedsføring, at "Lifteds kunder kan fortsætte som hidtil, men vil naturligvis blive tilbudt de kompetencer, vi har i huset, ligesom Mediabrands’ kunder får adgang til Lifteds."

Censor opkøber elevs bureau
Under corona-nedlukningen stiftede to 22-årige venner webbureauet socian.dk, der skulle hjælpe kunder med Facebook-annoncering. Mikkel Kirkegaard og Mathias Thulstrup havde kun haft et cvr-nummer i godt tre måneder, da de til en fagprøve i digital markedsføring møder deres censor Bjarke Bekhøj, direktør og partner i Become – og nu deres arbejdsgiver.

Kort efter opkøbte Become nemlig socian.dk, der har hjemme i Holstebro, og nu er del af fusionsbureauet, der har filialer i København, Hillerød og Aarhus.

"Vores vækststrategi er ikke at konsolidere os i København, men at skubbe ud og etablere flere mindre kontorer rundt om i landet - og her var der nogle unge mennesker med ild i øjnene, og som ikke bor i Aarhus, hvilket jo også var positivt," siger Bjarke Bekhøj til Dagbladet Holstebro-Struer. 

Kreativ ansøgning er vist 140.000 gange
Den spirrende tekstforfatter Nick Hvidtfeldt vil gerne have en fod indenfor i bureaubranchen. Til det formål har han slanget sin krop igennem en hjemmelavet musikvideo. Og det har givet pote. 

Læs mere og se hans ansøgningsvideo her.

Nyt kreativt bureau får dansk hit på Spotify med TikTok-challenge
Det nystartede kreative bureau Micky Creatives, stiftet af Nicky Andersen og Michel Sian, der begge er dansere og koreografer, har brugt det sociale medie TikTok til at gøre en dansk sang  populær på Spotifys danske hitliste. 

Bureauet arbejder med tilknyttede influencere, der deler det kreative indhold, Micky Creatives laver. Det brugte de til at markedsføre sangen ‘Dejlig’, der er lavet af kunstnerne Fouli og Jimilian, gennem en TikTok-challenge – en koreograferet dans, der kan udføres og deles af brugerne. Det har ifølge Micky Creatives ført til 3,7 millioner views på TikTok og en førsteplads på Spotifys liste over mest populære danske sange til ‘Dejlig’.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM