Arbejdernes Landsbank

23/10/2019

Bureaunyt uge 43

Med hjælp fra Spring Production halverer Jysk produktionstiden for tilbudsaviser. Arbejdernes Landsbank sponserede i forvejen herrelandsholdet i fodbold, så fik de også kvindelandsholdet. Se kampagnen der kom ud af det.

Jysk halverer produktionstiden for tilbudsaviser
Det koster både tid og penge at sende tilbudsaviser til forbrugerne. Men når Jysk udsender mange tilbudsaviser om året, så er det fordi, det virker.

Derfor kan man dog godt optimere processen. Og det er netop det, Jysk har gjort de seneste fire år, hvor tidsforbruget pr. side er reduceret med 50 procent, og antallet af korrekturgange er gået fra fire til to. Samtidig kan den enkelte tilbudsavis i dag produceres en del tættere på udgivelsesdagen, hvilket betyder, at de nyeste produkter kan komme med i avisen.

Arbejdet foregår i Vietnam
Et strømlinet produktions-setup i Vietnam er en af grundene til, at man har kunnet optimere udsendelserne. Og bag det set-up står Jysks samarbejdspartner Spring Produktion, der netop har rundet 200 medarbejdere, hvoraf en stor del sidder i Vietnam.

”Behov ændrer sig, volumener ændrer sig og teknologier ændrer sig – og selv små justeringer i processer kan gøre en stor forskel for så stor en spiller som Jysk. Derfor sætter vi os aldrig bare ned med hænderne i skødet. For der er næsten altid et eller andet, der kan gøres bedre. Og det er vores klare mål ikke kun at levere den bedste pris, men også det bedste produkt,” siger Lars Bo Hansen, CEO i Spring Production.

Ny aftale
Jysk har netop underskrevet en ny 2-årig kontrakt med bureauet om produktionen af Jysks tilbudsaviser til både fysisk og digital distribution på samtlige af Jysks markeder. Spring Produktion har varetaget opgaven siden 2010, og om baggrunden for genvalget og det lange samarbejde siger marketingdirektør i Jysk, Michael Gade:

”Når vi kigger rundt og ser på andre løsninger, kan vi ikke finde nogen, der er bedre”.

Han fortsætter:

”I forhold til avisproduktion spiller pris og leveringssikkerhed en meget stor rolle, når vi sonderer markedet. Det er kernekonditioner, der bare skal være på plads. Men det er naturligvis også en klar fordel, at en samarbejdspartner forstår, hvordan vi arbejder og kan være med til at optimere på flowet. Blandt andet arbejder vi med flere og flere digitale løsninger, hvor vi skal være med helt fremme. Og det er et virkeligt konkurrencedygtigt set-up, Spring Production leverer på alle parametre”, siger Michael Gade, som for nylig fik marketingansvaret for yderligere syv markeder og et samlet marketingbudget på næsten to milliarder kroner, efter at Dänisches Bettenlager i foråret blev slået sammen med Jysk.

Lange relationer giver fordele
Pris vægter tungt hos Jysk, når de byder leverandører ind til udbud, men lange samarbejder vægter også højt.

”Der opstår en tillid i samarbejdet, som kun kan komme over tid. Sker der noget, så løser vi det åbent og ærligt med fælles mål for øje. Og så er det en kæmpe fordel, at Spring Production kender os så godt og hele tiden er på forkant med, hvor der kan optimeres, og hvordan vi kan gøre tingene bedre. Det gør ganske enkelt vores hverdag nemmere”, siger Michael Gade og slutter:

”I Jysk har vi en ambition om at ville arbejde sammen med de bedste på alle områder. Kommer der nogle, der kan matche Spring Production på pris og ydelse, kigger vi naturligvis på dem. Vi har bare ikke set det endnu – og det er jeg sådan set rigtig glad for. Det er fedt at kunne beholde den samme leverandør, for det er da det, vi allerhelst vil”.   


Ét landshold
I foråret udvidede Arbejdernes Landsbank deres sponsorat fra at gælde kvindelandsholdet i fodbold til også at omfatte herrelandsholdet i fodbold.

Udfordringen for bankens mediebureau, Mindshare, blev at kommunikere begge landshold på en begrænset medieplads og begrænset fysisk plads i filialerne.

Løsningen blev en kommunikation om, at Arbejdernes Landsbank er de første til at sponsere ”det danske fodboldlandshold”. Ikke kvindernes hold. Ikke mændenes hold. Men hele landsholdet.

”Da Mindshare kom til os med ideen, kunne vi straks se potentialet. Ideen kommuniker fællesskab, samarbejde og ligeværd, der er vigtige værdier for os”, siger Peter Froulund, der er branding & kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank.

Resultatet blev denne film


Umwelt indgår samarbejde med Fodboldfonden
Fodboldfonden hjælper udsatte børn i Danmark. Og nu vil Umwelt hjælpe Fodboldfonden. Bureauet har indgået samarbejde med fonden, hvor de skal hjælpe med design, indhold og funktionalitet i forhold til Fodboldfondens website.

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM