Ekstra Bladet Valgkamp

09/10/2019

Bureaunyt uge 41

Et dansk bureau har udviklet en global kampagne for et amerikansk firma, et andet har hjulpet et tysk firma. OTW får tilført et millionbeløb og to freelancere hjælper Gigtforeningen med kampagne. Læs om dette samt flere bureaunyheder her.

Dansk bureau udvikler global kampagne for amerikansk softwarefirma
Det amerikanske softwarefirma Bluebeams har valgt WeThink som bureau. Det danske bureau har stået for idé, udvikling, produktion og den digitale mediestrategi til en global brandingkampagne.

Bluebeam udvikler softwareprogrammer til byggeindustrien, og kampagnen tager udgangspunkt i den 49-årige rejsemontør Brian, der bor i Danmark. Han har været i byggebranchen i mere end 20 år og er én af mange mennesker bag bygninger som Skuespilhuset og Den Kongelige Opera. Bygninger som hver dag forskønner den danske hovedstad, uden vi tænker over det.

For at rette mere opmærksomhed mod det vigtige stykke arbejde, udført af Brian og alle andre i byggeindustrien, hylder Bluebeam dem i en global kampagne.

It takes great people to make great buildings lyder det i kampagnen, som bruger et mix af digitale medier og digital outdoor samt fladskærme og outdoor ved byggepladser på alle Bluebeams markeder.

“Det var tre koncentrerede optagelsesdage på forskellige byggepladser med filmhold og fototeam, som er resulteret i en visuel billede- og videobank. En værktøjskasse af billede- og videomateriale af høj standard, som vi kan bruge til at fortælle historier med i lang tid fremover”, siger creative director og partner hos WeThink, Claus Møllebro.

WeThink har flere kunder i byggebranchen, bl.a. Rockwool, Milwaukee, Rockfon og Sari.

Se kampagnefilmen her

 

Tysk sengeproducent til dansk bureau
Det danske bureau Dwarf har udviklet en e-commerce platform til tyske Beyosa. Formålet med platformen er at sikre en personaliseret køboplevelse, der samtidig ’redder os fra det pinlige øjeblik, hvor vi befinder os i en udstilllingsseng og forsøger at mærke efter, om det er den rigtige seng for os’. Platformen kan ses her.

Gigtforeningen lancerer ny kampagne med hjælp fra to freelancere
Art director Lisbet Krøll og tekstforfatter Thomas Nørgaard, der begge er selvstændige, har hjulpet Gigtforeningen med en kampagne, der skal skabe opmærksomhed på de 700.000 danskere, der lever med en gigtdiagnose.

I kampagnen sætter 16 mennesker ord og ansigter på livet med gigt.

I første omgang kører kampagnen på web-TV, bl.a. TV2 Play samt på Facebook og Instagram. Desuden er der lavet nogle postkort til apoteker.

Kampagnen kan ses her.

 

OTW får tilført millionbeløb til at opdyrke nye forretningsområder eller til at starte nye bureauer
Aller Medias contentbureau, OTW, får i forbindelse med en ny strategi tilført et større millionbeløb. Pengene skal bruges til at rekruttere nye talenter og opdyrke nye forretningsområder. Enten internt i OTW eller ved at starte nye bureauer. Fokus bliver de digitale områder i tråd med Aller Medias digitale fokus.

”Vi er stolte over, at Aller-koncernen har så stor tillid til vores arbejde i OTW, og at vi nu får mulighed for at udvikle bureauet videre. Vi har brugt de seneste år på at optimere forretningen, og derfor står vi knivskarpt i dag. Nu vil vi fokusere på at investere i nye kompetencer, så vi kan fortsætte med at udfordre det eksisterende marked og give kunderne adgang til et innovativt og spændende contentbureau,” siger CEO i OTW, Annette Bach.

Fra adm. direktør i Aller Media, Lars Sander Matjeka lyder det:

”Gennem de seneste år har ledelsen i OTW udviklet et bureau, som vi mener, har store muligheder på det danske marked. OTW har både landet nye store kunder og tilpasset den eksisterende forretning, og den positive udvikling vil vi gerne sætte endnu mere fart på. Derfor giver vi nu OTW en unik mulighed for at investere og bygge fremtidens bureau – eller bureauer.”

Tidligere Clienti-specialist åbner nyt bureau
Rolf Djernaes har efter sit job hos Clienti som PPC & SEO specialist arbejdet freelance. Nu opretter han et bureau, Adnerds.io, hvor han tilbyder Google-annoncering for én type kunde inden for én budgetramme til én attraktiv pris.

Opstarten er det første lille step i en større vision, skriver Rolf på LinkedIn, og samtidig er det ”et angreb på en branche domineret af årelange kontrakter og pseudo-arbejde."

Fusion med Friday
U Agency med Peter Freisner Johansen i spidsen er blevet en del af kommunikationsbureauet Friday, hvor han har fået titel af kommunikationsrådgiver.

Tre bureauer skifter adresse
Det aarhusianske bureau Publico har pr. 1. oktober åbnet kontor i København. Her flytter man ind hos konsulentvirksomheden Subscrybe i Store Kongensgade.

Kommunikationsbureauet Kreab flytter fra Dampfærgevej i København tættere ind til byen, nærmere betegnet Bredgade 33B.

Hos Shark & Co. i Horsens flytter man pr. 1. december kun 150 meter væk og 2 etager længere op. Nemlig fra Levysgade til Svantes Plads 4, ovenpå Nykredit.

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM