Ekstra Bladet Valgkamp3

03/10/2019

Bureaunyt uge 40

I Bureaunyt kan du i denne uge læse om et bureau, der to gange har stået bag Ekstra Bladets forside. Om Bording der opkøber endnu et bureau. Samt om Konxion der vil være det første bæredygtige bureau i Danmark.

Nordlid laver forside til Mette Frederiksen
Samtidig med at Folketinget åbnede i tirsdags, bragte Ekstra Bladet en forside, der var en reklame for dem selv. Bag reklamen stod bureauet Nordlid, der ligeledes stod bag en forsidereklame for Ekstra Bladet den dag, valget blev udskrevet.

”Den 8. maj – dagen hvor folketingsvalget blev udskrevet – lavede vi en annonce for Ekstra Bladet, som var en blank forside”, fortæller Jesper Isholm, der er kreativ direktør hos Nordlid.

Nederst på den blanke annonce stod der, at ”Forsiden er reserveret til de politikere, som ikke holder, hvad de lover under valgkampen”.

”Man kan se det som et brand promise med produktet som bevis, og det er i selv ret opsigtsvækkende, at landets største formiddagsblad udkommer med en helt tom forside”, siger Jesper Isholm.

 

Kampagnen blev så fulgt op i forgårs, da Folketinget åbnede. Denne gang med en forside, der lovede Mette Frederiksen, at hun nærmede sig at komme på forsiden.

”Én af de ting, vi arbejder med for vores kunder, er netop det her med løfte og bevis. Som hele kampagnen for Ekstra Bladet jo handler om. Og netop dét, at Ekstra Bladet nu selv følger op og advarer Mette Frederiksen om, at hun er meget tæt på at havne på forsiden, er et strålende bevis på, at Ekstra Bladet ikke bare udkommer med en tom forside for gimmickens skyld. Men at de som brand også beviser, at de mener det via produktet”, siger Jesper Isholm.

 

Bording køber bureau
Bording Danmark har købt Aros Kommunikation i Aarhus for at få tilført flere kompetencer, fortæller adm. direktør Steen Rocatis:

”Ved at fusionere Aros Kommunikation ind i Bording Danmark følger vi vores strategi, hvori vi ønsker at udvide produktpaletten og tilføre nye kompetencer, der kan stille os stærkere hos kunderne. Fusionen bringer os ganske enkelt tættere på vores mission om at hjælpe vores kunder med at nå ud til deres kunder”.

Aros Kommunikation har 20 år på bagen, og i forbindelse med fusionen træder adm. direktør Jens Hansen ud af bureauet og etablerer et nyt bureau.

De to partnere, Line Berg-Stærk og Jakob Sørensen, fortsætter med at lede bureauet. Om baggrunden for at blive en del af Bording Danmark, siger Line Berg-Stærk:

”Vi vil gerne koncentrere os om det, vi er bedst til! Vi ønsker at blive endnu skarpere i vores faglighed, og det får vi nu mulighed for som en del af Bording Danmark. De er stærke til kreative løsninger samt grafisk rådgivning og eksekvering, hvor vi klart har vores force i kampagnerne, content og PR”.

For Bording Danmark A/S er overtagelsen af Aros Kommunikation det syvende i rækken af opkøb og/eller fusioner siden 2014. Bl.a. er Umwelt og Nordlid købt op.

Fra Steen Rocatis lyder det:

”Vi fortsætter vores vækstrejse som planlagt. Det er afgørende for os, at Bording råder over branchens dygtigste hoveder, men det er også afgørende for os, at vi kan excellere i hele værdikæden”.

Aros Kommunikation rykker over fra den gamle møbelfabrik i Aarhus C til Bordings kontor i Aarhus V.

Konxion vil være førende inden for bæredygtig forretning
Konxion skriver i en pressemeddelelse, at de vil være det første bæredygtige bureau i Danmark.

I pressemeddelelsen lyder det:

”Den nye strategi er bureauets svar på responsible business. Det handler om at gøre en forskel. Og når størstedelen af de vågne timer bliver brugt på at arbejde, skal det give mening. Derfor er FNs 17 verdensmål blevet en integreret del af Konxions nye strategi, som nu omsætter de traditionelle bureaudiscipliner med afsæt i et eller flere af målene.

”Vi har et realistisk forhold til verdensmålene. Vi er idealister og ikke fanatikere. Vi tror på tilvalg og ikke fravalg”, siger bureaudirektør Michael Jul Jensen om den nye strategi og fortsætter:

“Vi ser det som en vigtig samfundsopgave at gå forrest i kampen om bæredygtighed. Det gælder især, når vi snakker om at gøre en forskel for kloden, men i høj grad også når vi snakker om en god og sund business. Det skal være bæredygtigt – både privat og professionelt”.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM