Dryk 800

29/09/2020

Bureaunyt uge 40

Ny plantedrikproducent vælger nyt mediabureau til at markedsføre abonnementssalg og en kampagne, der er efterfølger til 'Spritstiv Speeddate', taler til forældrene.

Ny plantedrikproducent vælger nyt mediabureau til at markedsføre abonnementssalg

Berthu & Co er netop blevet valgt til at markedsføre plantebaserede drikke fra det unge plantedrikproducentfirma Dryk, som er stiftet af tidligere Coop-folk.

Til trods for, at de kommer fra detailhandlen, har de valgt at sælge deres produkter direkte, nemlig via en abonnementsordning.

”Vores produkt har en meget høj kvalitet, som er dyr at fremstille. Ved at skære detailledet væk, kan vi sælge en højere kvalitet, som stadig er konkurrencedygtig på prisen. Men det handler også om, at vi bedre kan skabe en stærk relation til vores kunder ved selv at have hånd om hele salgsprocessen,” siger direktør i Dryk, Christian Christensen, som er stifter sammen med Brian Sundstrup.

Berthu & Co får ansvar for strategisk rådgivning og forretningsudvikling og skal udvikle SEO, SEM og betalt annoncering på sociale medier.

”Vi har behov for et bureau, der forstår hvordan man opbygger en digital forretning og samtidig forstår vores marked. Berthu & Co viste hurtigt en stor forståelse for og indsigt i vores branche, og havde allerede på de første møder konkrete bud på optimering af forretningen på både kort- og lang sigt,” siger Christian Christensen.

Fra direktør og stifter i Berthu & Co, Rasmus Berthu Damkjær lyder det:

”Markedet for plantedrikke udvikler sig meget hurtigt, og Dryks måde at gå til det på er unik i Danmark. Vi står lige i begyndelsen af samarbejdet, men vi begynder allerede nu at se de første resultater, så vi glæder os rigtig meget til at komme med på deres videre rejse. Det er et super innovativt brand med meget store ambitioner."

Dryk blev lanceret i marts, og ud over de salgskanaler, Berthu og Co er i færd med at udvikle, har teamet haft travlt med at indgå partnerskaber og eksekvere kampagner med flere aktører. Herunder bl.a. Dansk Vegetarisk Forening, Danmarks Veganske Forening, Verdens Skove, Plan Bi og Plantetinget. Organisationerne hjælper med at markedsføre Dryk-produkterne over for deres medlemmer og får til gengæld en del af overskuddet.

Efterfølger til 'Spritstiv Speeddate' taler til forældrene
Robert/Boisen & Likeminded har sammen med Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden lavet en ny kampagne for at få de unge til at drikke mindre alkohol. Denne gang er modtagerne forældrene til de unge og universet er langt mere dystert. Se filmen her, som Nicolas Winding Refn er instruktør på.

Læs mere her

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM