22/01/2020
Bureaunyt uge 4
Sunrise vinder latinamerikansk vinproducent som kunde. Jysk bureau prøver fire dages ugen af. Og så er der en lille snack fra strategisk direktør hos Vice Nordic.
Latinamerikansk vinproducent til Sunrise
Den største vinproducent i Latinamerika, Concha y Toro, er fra 2020 ny kunde hos Sunrise.
Sunrise skal markedsføre Concha y Toros tre vinmærker, Casillero del Diablo, Trivento og 1000 Stories i Danmark primært på digitale platforme inklusiv SoMe.
Sunrise blev valgt på deres arbejde inden for strategi og kreativitet, fortæller Christoffer Kleding, leder af social media & digital transformation hos Sunrise, og på bureauet er man naturligvis glade for det nye samarbejde:
”Concha y Toros globale team har ikke kun en spændende historie og huser flere kendte vinmærker, de er også ambitiøse, digitalt nysgerrige og ønsker at øge niveauet for deres markedsføringsinitiativer”.
Christoffer Kleding fortsætter:
”Fra det første møde havde vi god kemi og et gensidigt ønske om at være digitalt drevet samt fokusere på både kortsigtede og langsigtede mål”.
Fire dages arbejdsuge på jysk bureau?
Peoplez Reklame- og Webbureau er med i et forsøg om at gå ned på en fire dages arbejdsuge.
Det er TV Midtvest, der har arrangeret eksperimentet, og bureauet bliver guidet af forfatter og foredragsholder Pernille Garde Abildgaard, der ikke er i tvivl om, at en fire dages arbejdsuge er godt for medarbejdere.
”De får mere livskvalitet og frihed og lærer faktisk også at arbejde mere effektivt, for de skal jo nå at lave fem dages arbejde på fire”, siger hun til TV Midtvest.
Adm. direktør hos Peoplez, Per Tornvig, mener, at man allerede arbejder effektivt på bureauet, men har sagt ja til at gå med i forsøget.
Ifølge Pernille Garde Abildgaard er der især tre ting, som bliver tidsrøvere på mange arbejdspladser:
- Man tjekker mails alt for ofte
Løsning: Slå notifikationer fra på mobiler og computere
- Man holder for mange møder
Løsning: Læg ikke møder mellem 8-11
- Man tænker ikke over, hvornår hjernen fungerer bedst
Løsning: På hver arbejdsbord monteres en lampe, som lyser, når en medarbejder er fordybet og dermed ikke skal forstyrres.
Forsøget foregår i denne uge, og vi vil forsøge at følge op på det hos TV Midtvest.
Kilde: TV Midtvest
En lille indsigt
Praveen Vaidyanathan, der er strategisk directør hos Vice Nordics, har været så venlig at lægge en lille godbid op på LinkedIn, og den bringer vi gerne videre her:
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM