22/09/2021
Bureaunyt uge 38
Become etablerer ny bestyrelse, reklamebureauet Markant får nye ejere, og nordisk gruppe opkøber danske Raptor.
Become etablerer ny bestyrelse
Det digitale marketingbureau Become så dagens lys i 2020, da Beruf og Compell fusionerede. Nu skal en ny bestyrelse bidrage med strategisk sparring og løfte virksomheden til et nyt niveau.
Den nye bestyrelse består af Henrik Jensen, der er adm. dir. i Brandse & Co og fremover bliver bestyrelsesformand hos Become, Asger Munkholm, head of marketing & media hos WhiteAway Group, og Mette Godsk Jensen, partner i Implement Consulting Group.
“Med vores nye bestyrelse ønsker vi helt grundlæggende at bygge en bedre virksomhed - for både kunder, medarbejdere og ejerne. Vi har i et stykke tid ledt efter de helt rigtige kandidater til at hjælpe os, og dem har vi fundet nu. Henrik, Mette og Asger er alle enormt kompetente og tør at tænke stort og visionært med os,” siger Bjarke Bekhøj, direktør og partner i Become, i en pressemeddelelse.
Become beskæftiger i alt 29 medarbejdere på kontorer i Aarhus, København og Holstebro og Aalborg.
Becomes nye bestyrelse
Reklamebureauet Markant får nye ejere
Efter tyve år i hænderne på Henrik Schultz-Pedersen og Nick Højgaard Christiansen får reklamebureauet Markant nye ejere. Fremover er det fulde ejerskab placeret hos Signifikant Group ApS, som ejes af Trine Bøndergaard Jakobsen, Daniel Nielsen og Jakob Storm Christiansen. Sidstnævnte vil fremadrettet fungere som adm. direktør i Markant reklamebureau A/S.
Den afgående adm. direktør og tidligere medejer Henrik Schultz-Pedersen fortsætter i virksomheden som kontaktdirektør, hvor han skal rådgive kunder inden for strategisk kommunikation, konceptudviklingen og salg. Derudover vil tidligere medejer Nick Højgaard Christiansen i en længere periode stadig være tilknyttet bureauet som konsulent inden for konceptudvikling og kreative opgaver.
"Vi er i fuld gang med skabe Markant 2.0, hvor vi som bureau med tunge strategiske, kreative og digitale kompetencer inden for kommunikation, konceptudvikling, fødevarekommunikation, emballagedesign, digitale strategier og on- og offline eksekvering kan servicere kunderne hele vejen," siger den nye adm. direktør, Jakob Storm Christiansen, i en pressemeddelelse.
Nordisk gruppe opkøber danske Raptor
Den europæiske gruppe QNTM Group, der blev lanceret tidligere på året med en målsætning om at "skabe en europæisk milliardgruppe af digitale virksomheder", har for anden gang i år købt op i Danmark. I forbindelse med lanceringen købte gruppen odenseanske Hesehus. Nu har gruppen bevæget sig yderligere ind på softwaremarkedet ved at købe ejerandelen i aarhusianske Raptor.
Raptor er den 11. virksomhed i gruppen, og kommer til at blive udgangspunktet for en ny forgrening i organisationen, der får navnet QNTM Web Optimization Group. Raptors CEO Kenneth Boll kommer til at stå i spidsen for denne. Ambitionen er at anskaffe adskillige niche-softwarevirksomheder med fokus på at gøre ecommerce-platforme og hjemmesider mere effektive gennem højere konversioner, lyder det i en pressemeddelelse.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM